laihdutus ja lihasten kasvu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mitäköhän tapahtuu jos laihduttaa jonkun 1-2 viikkoa(pelkkää salaattia ja vettä :) ) ja samalla käy salilla 2-3 kertaa viikossa lähteekö lihakset ja tulokset "pienenemään" va pysyykö se samanlaisina ku ennennkin?

Lähtee, ja tuolla sinun systeemillä todella nopeasti.

Fakta on aloittelijoita ja dropittajia lukuunottamatta, lihasmassa ei voi kasvaa tai edes pysyä nykyisellä tasollaan miinuskaloreilla.

Oikeanlaisella ruokavaliolla, kovalla treenillä ja riittävällä levolla lihasten lähtö voidaan minimoida.

mä oon vasta käynny salilla puolisen vuotta ja lihaksiakaan ei oo hirveesti tullu niinkun varmaan voi aavistaa............ läskiä haluis pois vatsan kohalta joku 2 kg................ eli tosi vähän mutta mun mielestä on paras tehdä asialle jotain nyt eikä sit myöhemmin vai?

Tottakai asialle voi jotain tehdä, mutta vesi-salaattikuurit kannattaa kyllä unohtaa tykkänään. EDIT: Niillä nimittäin läskit tuskin mihinkään hievahtavat, vaan nököttävät iloisesti paikallaan kropan polttaessa lihaksia niin että humina vaan käy :evil:

Täältä Pakkikselta löydät paljon juttua järkevästä dieettaamisesta, kannattaa kuluttaa vähän (ja vähän enemmänkin) aikaa palstan selailuun. :thumbs:

Samantyyppistä mietin

Itse olen pohtinut samaa juttua: voiko lihasta kasvattaa samalla kun laihduttaa (kiinteytyy, polttaa rasvaa, painosta viis). Pakkista lukeneena olen saanut käsityksen, ettei onnistu.
En kuitenkaan ole ajatellut mitään salaattilinjaa. Entä jos syö riittävästi protskua ja karsii hiilareista miinuskaloreille? Ja samalla tietenikin salia ja aerobista. Vai vaatiiko lihaskasvu aina pluskaloreita, energialähteestä riippumatta?
Ehkä tässä pitäisi ottaa lähtötilannekin huomioon. Mulla on rasvavarastoa, mitä sulatella. Pidemmälle ehtineillä homma voi mennä erilailla.
Joo, olen aloittelija. Viime syksynä en tiennyt proteiineista mitään, mutta eteenpäin mennään :whip:

Sopivalla syklityksellä kalorien ja aerobisen suhteen voi varmaankin kasvattaa lihasta ja pudottaa painoa pitemmällä aika välillä, mutta vaikeaksi voi mennä. Tätä olisi tosin tarkoitus syksyllä kokeilla pienen bulkin ja kiristymisen yhdistelmänä, jos onnistuisi. Tuskinpa vaan, mutta ainahan voi toivoa :D

sekopää sanoi:
mitäköhän tapahtuu jos laihduttaa jonkun 1-2 viikkoa(pelkkää salaattia ja vettä :) ) ja samalla käy salilla 2-3 kertaa viikossa lähteekö lihakset ja tulokset "pienenemään" va pysyykö se samanlaisina ku ennennkin?

eipä ne lihakset tuossa ajassa naturaalilta mihinkään lähde, mutta tuolla ruokavaliolla tuskin jaksat edes mennä sinne salille :D

tai sitten jos hoitaisi nämä 2-3 kiloa pois sillätavalla että tekis vatsalihas liikkeitä joka päivä ja söis suunilleen tavallisesti

sekopää sanoi:
tai sitten jos hoitaisi nämä 2-3 kiloa pois sillätavalla että tekis vatsalihas liikkeitä joka päivä ja söis suunilleen tavallisesti
Eipä ne läskit siitä vatsasta vatsoja tekemällä lähde... Lihakset siellä kasvaa! dietti päälle jos haluat palikat näkyviin!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mulla ei tarvi lihakset kasvaa samaan aikaan jos tää kestäis jonkun 2 viikkoa mutta ei ne sais miinuksellekaan mennä että toimiskohan se tolla salaatti linjalla tai sitten sillä että tekis vatsa lihasliikkeitä paljos ja söis suunnilleen normaalisti

Veikkailin, että tulis takas kilot heti kun rupeat syömään normaalisti. Ehdottaisin, että syöt normaalisti terveellistä monipuolista ruokaa joka päivä pikku miinus kaloreilla niin toimis varmasti paremmin kuin, että söis pelkkää salaattia!

tiieitiijuu sanoi:
eipä ne lihakset tuossa ajassa naturaalilta mihinkään lähde, mutta tuolla ruokavaliolla tuskin jaksat edes mennä sinne salille :D

Kyllä lähtee, jos ruoka oikeasti on salaattia ja auringonpaistetta, jostain ne proteiinit pitää irroittaa. Lähtee tosin läskiäkin, ei se niin mustavalkoista ole.

Toi on se väärä tapa tehdä pikakiristely, oikea tapa on jättää ruokailuun vain olennainen eli proteiini jäljelle, ja vielä parempi tehdä touhu järkevästi eli hiljakseen :)

sekopää sanoi:
mulla ei tarvi lihakset kasvaa samaan aikaan jos tää kestäis jonkun 2 viikkoa mutta ei ne sais miinuksellekaan mennä että toimiskohan se tolla salaatti linjalla tai sitten sillä että tekis vatsa lihasliikkeitä paljos ja söis suunnilleen normaalisti

No unohda nyt ainakin tuo salaattilinja. Jos sä sitä painoa pudotat salaattia syömällä niin se on 100% varmasti lihasta ja hyöty on pahasti pakkasen puolella.

Ja noiden vatsalihasten hinkkaamisesta ei ole paskanvertaa hyötyä jos haluat ne rasvat polttaa kehosta. Siihen ei auta kun järkevä proteiinipitoinen dieettiruokavalio, tehokas salitreeni ja sopiva määrä aerobista.

RASVAA EI VOI POISTAA PAIKALLISESTI JA RASVA EI PALA KEHOSTA JOS LOPETTAA SYÖMISEN KOKONAAN!

toimiikohan tämmönen:

ruuaksi jotain jossa on vähän rasvaa ja hiilareita esim rasvaton raejuusto , tonnikala, ja vatsan täytteeksi salaattia?

salilla 3 kertaa viikossa ja lenkillä 3-4 kertaa viikossa?

1-2-3 kiloa pitäis saada pois aika nopsaan ilman että lihakset lähtee

sekopää sanoi:
toimiikohan tämmönen:

ruuaksi jotain jossa on vähän rasvaa ja hiilareita esim rasvaton raejuusto , tonnikala, ja vatsan täytteeksi salaattia?

salilla 3 kertaa viikossa ja lenkillä 3-4 kertaa viikossa?

pari kiloa pitäis saada pois aika nopsaan ilman että lihakset lähtee

Ei toimi. Sitäpaitsi tuolla ruokamäärällä sä et jaksa edes käydä siellä salilla/lenkillä. Ja tuollainen "nopeasti pitää saada pois" kannattaa unohtaa alkuunsa, laihdutus ja urheilu ovat pitkäjäneistä hommaa eikä mitään pikatrimmailua.

Saanko kuriositeettina kysyä että miksi sun on saatava nopsaan pari kiloa pois?

ei sen nopsaan tarvi mennä jos syön kunnolla mutta jos joku tommonen salaatti linja niin en jaksa yli 1 kuukautta laihduttaa sain tarpeeks siitä viime vuonna..........

miten mä nyt tän sitte teen lihaksia ei tarvi tulla lisään kunhan ne ei lähe pois. 1-2-3 kiloa läskiä pois vatsan kohdalta..........

sekopää sanoi:
ei sen nopsaan tarvi mennä jos syön kunnolla mutta jos joku tommonen salaatti linja niin en jaksa yli 1 kuukautta laihduttaa sain tarpeeks siitä viime vuonna..........

miten mä nyt tän sitte teen lihaksia ei tarvi tulla lisään kunhan ne ei lähe pois. 1-2-3 kiloa läskiä pois vatsan kohdalta..........

Kolme kiloa puhdasta läskiä vaatii n. 1-1,5 kk dieettiä, jotta et polta lihaksia. Painoa saattaa lähteä alussa kilo pari ihan ekana viikkona, mutta siinä on aina nesteitä mukana.

Ja usko nyt, että sinä et suoraan siitä vatsankohdalta saa läskejä mihinkään, ne palaa tasaisesti koko kehosta. Ja miehellä ne sattuu istumaan erityisen tiukasti vatsan ja kylkien seudulla. Tässä ei ole mitään oikotietä onneen, paitsi tietyisti rasvaimus jos euroja löytyy riittävästi.

ostakaa/lainatkaa kunnon kirjoja missä on perehdytty asiaan kunnolla.ei tarvitse elää epätietoisuudessa ja kiivetä puuhun perse edellä

JSmith sanoi:
Kyllä lähtee, jos ruoka oikeasti on salaattia ja auringonpaistetta, jostain ne proteiinit pitää irroittaa. Lähtee tosin läskiäkin, ei se niin mustavalkoista ole.

Jep, eli lihasten säilytykseen: proteiinia, lihasta kuormittavaa harjoitusta ja mahdollisesti pieni kalorivaje. Jos on saatava nopeasti rasvaa pois, niin sitten vain kalorivajetta suuremmaksi. Lihasta menetetään nopeammin, kuin hitaammalla dieetillä, mutta toisaalta rasvaakin palaa nopeammin.

Omalla kohdallani olen havainnut, että rasvaprosentin mukana putoavat hormonitasot ovat luultavasti se suurin syy lihasmassan katoamiseen. Eli kun rasvaprosentti putoaa "liian alas", lihasmassaa alkaa lähteä, teki mitä tahansa sen estämiseksi. Lihavasta kunnosta voi tehdä alkuun vaikka proteiinipaastoa (melkoisen iso kalorivaje) ja tulostaso pysyy aika hyvin samana, mikä antaa olettaa, että lihasmassaa ei hirveämmin häviä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom