Laihdutuksen aloittaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt sit otin itteäni niskasta kiinni vihdoin ja viimein ja aloitin viikko sitte sali harrastuksen,
painan tällä hetkellä 105kg ja olen pitkä 167cm, kyllä, iso kokoinen nainen!
Käyn salilla suunnitelmien mukaan siis kolme-neljä kertaa viikossa, teen aerobisia harjoituksia
ja myös lihas, syön säännöllisesti ja terveellisesti ja liikun muutenkin normaalia enemmän,
muita ideoita painon pudottamiseen?

No sun tarkotus on ilmeisesti painaa miinuskaloreilla, joten itse en ottaisi sun tilanteessa turhia kaloreita prodejuomasta...

kannattaako silti joka päivä syödä riittävästi proteiinia, esim 100g per pv?
Oon ymmärtänyt että laihduttajalle proteiini olis tosi tärkee

No sun tarkotus on ilmeisesti painaa miinuskaloreilla, joten itse en ottaisi sun tilanteessa turhia kaloreita prodejuomasta...

kaloreita en laske koska menisin vaan sekasin, pyrin syömään kolmen tunnin välein, ja pieniä annoksia

Se on ihan sama lasketko sä niit kalorei vai et, mut se "proteiini juoma" aka palautusjuoma sisältää silti aikas paljon energiaa niinkun Vilu sanoi.

Mikäs sulla on niit kalorilaskuja vastaan? Meet kalorilaskuri.fi ja tutustu tarjontaan!

Minun mielestä EI kannata alkaa vaivaamaan päätä kalorien laskemisella.
Aterioita 2-4 tunnin välein. Pieniä annoksia, mutta joka annokselle proteiinia JA kasviksia/hedelmiä/marjoja. Helpointa on nääs vähentää kaloreita jättämällä hiilarit pois. Juo paljon vettä, pitää nälkää loitolla suht hyvin :)
Jos ei ala putoomaan niin sitten voit ruveta vähän laskeskelemaan niitä kaloreja..

Turha niitä kaloreita on laskeskella jossain jos tuntuu että se menee liiaksi säätämiseksi. Kunhan vaan muistat että liian vähäinen syöminen tekee laihuttamisesta yhtä turhanpäivästä ku liikasyöminenki.

Sun ei myöskään tarvi syödä "kolmen tunnin välein ja pieniä annoksia" jos et halua. Se on aivan sama syötkö 7 vai 3 ateriaa päivässä, kunhan saat oikeen määrän ruokaa. Toki saat syödä miten haluat, mutta ei siitäkään tarvi alkaa ylimäärästä stressiä ottamaan.

no musta tuntuu toisaalta että ton syömisen suhteen pärjää maalaisjärjellä, jotain hajua kuitenkin on että mikä on epäterveellistä ja mikä ei ja mikä pitää olla lautasmalli yms :)

lähinnä tota liikuntaa pohdin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En kyllä tätä ymmärrä. No mut asiat voi tehdä hyvin tai huonosti, samapa tuo mulle...

Miksi alkaa syynäämään kaloreita joka helvetin päivä, jos paino tippuu muutenkin? Voi olla aiheellista kun mennään alhaisiin rasvaprosentteihin, mutta ketjun aloittajan tilanteessa en nää mitään tarvetta sille. Ei pidä tehdä asioista liian vaikeita.

E: eri asia on sitten jos paino ei tipu vaikka mielestään syö kevyesti ja liikkuu paljon.

Miksi alkaa syynäämään kaloreita joka helvetin päivä, jos paino tippuu muutenkin?

No helvetti sen takia, et ku lasket vaiks muutaman viikon alkuun niit kaloreita, ni sen jälkeen sul on koko loppuelämäs käsitys et mitä ne ruoka-aineet pitää sisällään!

no musta tuntuu toisaalta että ton syömisen suhteen pärjää maalaisjärjellä, jotain hajua kuitenkin on että mikä on epäterveellistä ja mikä ei ja mikä pitää olla lautasmalli yms :)

lähinnä tota liikuntaa pohdin..

No jos syömisen suhteen pärjää maalaisjärjellä niin sulla kuitenkin on tuota ylimääräistä? En halua olla ilkeä, vaikka saatoin siltä kuulostaa. Lautasmallit ja epäterveelliset jutut kuten sanoit on hyvä tiedostaa. Monilla suomalaisilla on kuitenkin hyvin huono käsitys niistä oikeasti epäterveellisistä jutuista. Jos mennään sen mukaan mitä KTL suosittelee ja tekee lautasmallit; eli 60%hiilareita, 15%proteiinia ja loput rasvaa ei ole todellakaan pakkislaisten suosittelema ravintoainejakauma.

Edelleen, kaloreiden laskeminen on varmasti toimiva keino painonpudotukseen. Suosittelen. Osta digitaalivaaka, ellet jo omista.

Itte sain painon putoon juomalla Fun lightia aina kun teki mieli syödä jotain ylimäärästä. +salilla ma, ke, pe ja 1.5h lenkillä ti, to, su. Sokerit pois ja proteiinia tilalle

Jep fun light, light-limsat ja kivennäisvesi ovat hyviä aseita napostelua vastaan. Kannattaa kokeilla myös hiilihapotuslaitetta light juomien tekemisessä.

Outoa ettei kukaan vielä ole sanonut, mutta ekana pisti mieleen, että pidä todella tarkkaa huolta palautumisesta. Eli sulla tuntus asennetta olevan touhua kohtaan; treenimäärät on melko kovat aloittelevalle ja kyselet vielä lisää "konsteja". Suosittelen lähtemään varovasti liikkeelle, koska kun sulla tuota painoa on, niin paikat saattavat olla todellakin kovilla, jos lähdetään repimään hirveellä tempolla heti alussa. Uskallan väittää, että moni "elämänmuutos" tyssää siihen, kun lähdetään kovalla draivilla touhuamaan (nykyajan kaikki mulle heti asenne?) kunnes iskee takapakkia loukkaantumisen/yliväsymyksen/mitäkeksiikään takia. Joten lyhyesti virsi kaunis: malttia ja johdonmukaisuutta!

Osta keittiövaaka, liity kalorilaskuri.fi niin kone laskee sun kaloris. Pääsee kaikista vähimmällä ja saa varmimmat tulokset. Ottaen huomioon että kyse on omasta terveydestä niin jotenkin tuo "vaivata päätään" niinkin yksinkertasella asialla ku kalorien tarkkailu, ei luulis olevan kovin iso vaiva.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom