laihduttaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jonkeli
  • Aloitettu Aloitettu
Eli pitäs nyt vähän laihduttaa. Strategiset mitat on 180/92kg, pitäs tiputella sinne 80kg.

Eli oon alkanu lenkkeileen, kohta alan käymään myös salilla 3krt viikossa.

1päivä
Sali(ennen ja jälkeen - pyörä/juoksumatto/jokumuu vastaava)

2päivä
n. 30 - 45 minuutin lenkki, ylä- että alamäkeä.

3päivä
Sali(ennen ja jälkeen - pyörä/juoksumatto/jokumuu vastaava)

4päivä
n. 30 - 45 minuutin lenkki, ylä- että alamäkeä.

5päivä
sali(ennen - pyörä/juoksumatto/jokumuu vastaava)

6päivä
jos jaksaa niin spinning

7päivä
lepo

Olen alkanut tekeen myös leikkauksia.
-limsat, karkit, hampparit pois
-klo20.00 jälkeen ei enään syomistä, jos pakko niin jotain kurkkua

Minkälaista aamupalaan kans suosittelette laihduttajalle? Entäs sykkeen kanssa?(omistan sykemittarin)

Antakaa mulle lisää vihjeitä yms! Esim leikkauksiin, syömisisiin, lenkkeilyyn...

ps. olen harrastanut salibandya, jalkapalloa ja jääkiekkoa(sm tasolla) että tiedän kyllä mitä fyysinenrasitus meinaa. Jääkiekkoa tulee vieläkin pelattua 1-2krt viikossa

Kiitos

Puuroa, tummaaleipää, mehua, mahdollisimman vähän rasvaa... Syke siinä 120-140 paikkeilla ( ainakin mulla )

-klo20.00 jälkeen ei enään syomistä, jos pakko niin jotain kurkkua

Mitäs järkeä tossa nyt taas on?! :jahas: Kannattaa nyt syödä hyvä proteiinipainotteinen iltapala minimi hiilareilla. Esim. tunaa ja raejuustoa / joku hitaasti imeytyvä prtskudikki. Saat paljon paremmin palauduttua ja lihaksetkin tykkää kun yöllä on rakennusaineita (mitä kurkku tuskin on) tarjolla.

kas-vain sanoi:
Mitäs järkeä tossa nyt taas on?! :jahas: Kannattaa nyt syödä hyvä proteiinipainotteinen iltapala minimi hiilareilla. Esim. tunaa ja raejuustoa / joku hitaasti imeytyvä prtskudikki. Saat paljon paremmin palauduttua ja lihaksetkin tykkää kun yöllä on rakennusaineita (mitä kurkku tuskin on) tarjolla.

koska pääsäännöllinen ajatus tässä homassa on laihduttaminen, eikä lihasten kasvatus.

Mitäs tämmösiä jauhomaisia palautumisjuomia on? siis mitä sekotetaan johonki. Tarviiko sitä proteiinia alkaa tankkaamaan? Kun salilla alkaap puhkiin..

jonkeli sanoi:
koska pääsäännöllinen ajatus tässä homassa on laihduttaminen
Haluatko polttaa rasvaa vai lihasta? Haluatko olla löysässä kunnossa oleva laiheliini vai tiukassa kunnossa oleva atleetti?

Laihduttaminen for beginners

EDIT: Esim tuossa on hiukan ruokavalion mallia laihduttamiseen. Tosin tuossakin saattaa olla liian vähän kaloreita sinun tarpeeseesi.

Siis ovatko nuo lenkit ja saliharrastus ihan uusia asioita? Voi olla aika kova rasitus elimistölle, jos nuo tulevat lisää ohjelmaan ja samaan aikaan aletaan vähentää ruuan energiamääriä.

Itsellä oli tuossa elokuussa n. 183/88kg tilanne, siitä lähdin sitten lenkkeilemään aluksi suht rauhallisella tahdilla mutta n. 5 kertaa viikossa 40min lenkkejä. Talveksi homma vähän hidastui mutta vaihdoin lenkit pidempiin. Omalta osalta yhdistelmä lisää liikuntaa - vähemmän energiaa on toiminut suht hyvin, nyt ~80kg mutta ajattelin vielä tiputella. Ruokailuihin en ole paljon muita muutoksia tehnyt kuin että valmisruokiin kosken harvemmin, pyrin syömään enemmän lihaa ja vähemmän hiilihydraatteja ja yleensäkin syömään lähinnä silloin kun on nälkä.

Kukin tyylillään, tuon salin sopivuudesta en tiedä mutta ainakin joidenkin tutkimusten mukaan aerobinen + sali toimii paremmin kuin vain toinen (vaikka siihen käyttäisi tuplasti aikaa). Aloitin juuri käymään salilla mutta voihan sinne mennä missä tilanteessa tahansa, kukin tyylillään.

Onnea tavoitteellesi, toivottavasti ei karahda liian nopeaan alkuun.

Edit: mulle tosta sykemittarista ei ole ollut kuin harmia, yleensä olen mennyt vaan oman olon mukaan.. mutta sekin on henkilöstä kiinni.

Mä olen varmaan ilkeä ihminen kun mua aina niin huvittaa kun ihmiset "laihduttaa" jonku 5-10 kg hirveellä ressillä...

- Jokinorsu

jos jaksaa jos jaksaa ei vittu sun pitäis ainakin asenne muuttaa ennen kun alat vatsaa saada kuntoon sul ei oo paljon paskaakaan lepoa noiden harjotus päivien välissä lepo on tärkeempi kun mikään muu alota siitä ,.........

jonkeli sanoi:
koska pääsäännöllinen ajatus tässä homassa on laihduttaminen, eikä lihasten kasvatus.
Siis mikä on tavoite? Kummalta haluat näyttää?!

cachexia-anorexia.jpg

Back
Ylös Bottom