laihduttaminen ja lihasten kasvatus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maxiii
  • Aloitettu Aloitettu
Eli onko tämä edes mahdollista että polttaa rasvaa samalla kun yrittää kasvattaa lihaksia. Oon lukenut täs nyt noita ruokajuttuja niin käsketään vaan syödä paljon ja oikein niin tulee tuloksia. Nyt kuitenkin olis tarkotus saada kiloja pois ja saada vähän lihaksia kasvamaan heinäkuun inttiin lähtöä varten

Ei intissä niin paljoa lihaksia tarvitse et niitä kannattais sen enempää kasvatella varsinkin kun aikaa on enää vähän.
Kannattaa kehittää yleiskuntoa vaikka lenkkeilemällä ja salitreenillä sitten lihaksia.
Itselläni oli lihakset kunnossa inttiin mennessä mutta sinne ne sitten jäivätkin kun ei tullut siellä pahemmin treenailtua.
Yleiskuntoa en ollut ennen inttiin menoa treenannut ja en oikeen meinannut pysyä muiden perässä ja cuupperin testin jälkeen sainkin sellaisen polvi tulehduksen että tuli aika monta viikkoa "vempattua",ja sehän ei ollu pitemmänpäälle hauskaa kun vemppahan on aina vemppa. :curs:
Eli ehdottaisin et nostat vaan kuntoa etkä turhaa murehdi et kasvaako lihasmassa.

Unohtus vielä sanoa että kun ruokapuoli on kunnossa niin kilot lähtee sitten samalla. :)

lenkkeilyn oon alottanut täs kans, kehitystä on tullut mukavasti, kahden kuukauden aikana. alussa jaksoin hätähätää juosta 200m nyt jaksan hölkkäillä hiljasta tahtia 5-7km. eikä aikasemmin juuri mitään urheilutaustaa.

Ei niillä lihaksilla intissä niin paljon tee mitään, siellähän kyllä on aikaa sitten treenailla, kunhan kunto vaan on kohtalainen niin pitkälle pääsee. Ja kannattaa muistaa laittaa aivot tietenkin narikkaan saman tien kun sinne menee.

Toi on tarkkaa hommaa. Mulla toi on toiminu seuraavin reseptein:

- Ei saa laihduttaa liian nopeasti, luokkaa 0.5kg läskiä per viikko on maksimi
- Käy 30-60 minsan aamukävelyllä tyhjin vatsoin
- Syö päivällä kevyesti ja treenin jälkeen riittävästi protskua koko loppupäivän
- Erota rasvanpoltto aamupäivälle ja lihastreeni iltapäivälle
- L-GLUTAMIINI!!! Ennen aamulenkkiä, ennen treeniä, treenin jälkeen. Se on loistava tuote tähän!

Maxiii sanoi:
Eli onko tämä edes mahdollista että polttaa rasvaa samalla kun yrittää kasvattaa lihaksia.
On mahdollista, mutta yleensä lihakset eivät silloin kasva. Poikkeuksena tähän peukalosääntöön ovat hyvin punttiuransa alussa olevat (hyvägeeniset) henkilöt. Yhtenä ratkaisuna tuohon ongelmaan on syklittäminen, pari viikkoa plussakaloreilla, pari viikkoa miinuskaloreilla.

Jos yrität molempia yhtä aikaa, et yleensä onnistu kummassakaan.

Mun mielestä kannattaa unohtaa dieetit ennen inttiinmenoa jos sitä läskiä ei ole todella reilusti, eli haitaksi asti. Hankkii itelleen hyvän yleiskunnon lenkkeilemällä ja käy myös puntilla ahkerasti. Intissä palaa sitten rasvat ja lihat ja senjälkeen on hyvä lähtee kasvattaan tosissaan lihasta.

Ainakin jos sissi / ljk / jokumuu juoksutus aselaji on tiedossa, voit heittää lihaksillesi hyvästit :)

Timba79 sanoi:
Mun mielestä kannattaa unohtaa dieetit ennen inttiinmenoa jos sitä läskiä ei ole todella reilusti, eli haitaksi asti. Hankkii itelleen hyvän yleiskunnon lenkkeilemällä ja käy myös puntilla ahkerasti. Intissä palaa sitten rasvat ja lihat ja senjälkeen on hyvä lähtee kasvattaan tosissaan lihasta.

Olen täsmälleen samaa mieltä, yleiskunto ylös ennen palvelukseenastumista. Intissä lähtee sitten niin rasvat kuin ikävä kyllä lihaksetkin.

Meneekö ne lihat nyt aivan välttämättä siellä intissä? Itse ainakin muistelen että luin joskus Hulkin kotisivuilta semmosta että se kehitty ihan hyvin inttiaikana sekä pärjäs tosi hyvin sotilaspenkkipunnerruksessaki. Lähinnä lihojen lähtö taitaa johtua laiskuudesta? Kukaan vaan ei jaksa treenailla siellä. Ohan siellä kaikkee leirejä ja muuta mutta jos sitä ees joskus käy treenailemassa niin ei kai ne kaikki lihat sentään lähe.

ZweCCo sanoi:
Meneekö ne lihat nyt aivan välttämättä siellä intissä? Itse ainakin muistelen että luin joskus Hulkin kotisivuilta semmosta että se kehitty ihan hyvin inttiaikana sekä pärjäs tosi hyvin sotilaspenkkipunnerruksessaki. Lähinnä lihojen lähtö taitaa johtua laiskuudesta? Kukaan vaan ei jaksa treenailla siellä. Ohan siellä kaikkee leirejä ja muuta mutta jos sitä ees joskus käy treenailemassa niin ei kai ne kaikki lihat sentään lähe.

Totta. Itselle tuli intissä 8kg painoa lisää. Palvelin vielä sissinä ja kävin kaikki leirit. OK painosta oli suurin osa rasvaa, mutta ei lihat ainakaan kadonnut. :hyper:

ZweCCo sanoi:

Harvalla se lihojen lähtö varmaan treenipuutteen takia on, toki silläkin osansa. Mutta jos pelkästään intin safkojen varassa on, niin aika varmasti lähtee kiloja pois. Harvassa on ne, joilla se paino intin aikana nousee, ainakaan jos syömiset on ennen inttiä ollut edes sinneppäin.

Hulkilla oli kuitenkin proteiini ja öljypitoista juomaa intissäkin reilusti ruokailun lisänä.

No siis tietysti lähtee jonkunverran mutta kun täällä tunnutaan heti sanovan että saat unohtaa kaikki lihakset kun inttiin menet. Ei ne kaikki sentäs katoa. Mites sitten onko inttiin mahollisuutta jonnekkin jemmata jotain lisäravinnetta jota vois vaikka illalla siemailla yötä vasten? Leireille ainakin saa omia eväitä viedä (tai ainakin veli sai viedä) niin sinnehän olis hyvä viedä vaikka jotain halpisheraa. Tonnikalapurkkejakin voi viedä ja niitä sitten syödä jos vaan sattuu tykkäämään tonnikalasta. Hulkki lienee saanut vapaasti käytellä lisäravinteita ja vastaavia siellä koska oli siinä sotilaspenkkitouhussa mukana. Ihan mielenkiintosta olis kuulla vaikkapa miten Hulkki sai safkailtua siellä intissä. Siitä vois jotain niksejä saada.

ZweCCo sanoi:
No siis tietysti lähtee jonkunverran mutta kun täällä tunnutaan heti sanovan että saat unohtaa kaikki lihakset kun inttiin menet. Ei ne kaikki sentäs katoa. Mites sitten onko inttiin mahollisuutta jonnekkin jemmata jotain lisäravinnetta jota vois vaikka illalla siemailla yötä vasten? Leireille ainakin saa omia eväitä viedä (tai ainakin veli sai viedä) niin sinnehän olis hyvä viedä vaikka jotain halpisheraa. Tonnikalapurkkejakin voi viedä ja niitä sitten syödä jos vaan sattuu tykkäämään tonnikalasta. Hulkki lienee saanut vapaasti käytellä lisäravinteita ja vastaavia siellä koska oli siinä sotilaspenkkitouhussa mukana. Ihan mielenkiintosta olis kuulla vaikkapa miten Hulkki sai safkailtua siellä intissä. Siitä vois jotain niksejä saada.

No ainaki mulle kävi niin että intissä paino tippu 10kg, tosin aerobinen kunto ei ollu mikään hyvä. (ekassa cooperissa 2500m). Mutta ruokaa kannattaa ottaa reilusti mukaan mikäli meinaat lihat säilyttää. Tosin jos oot menossa Kajaaniin rajalle niin ainakaan tähän asti sinne ei oo saanu leireille ottaa omia eväitä.

No kutsuntapapereihin Kajaanin läiskäsin ykkösvaihtoehdoks. Ei kai sitten kaikilla leireillä tuota eväskieltoo ole kun rajaa tuskin meen vartioimaan? :offtopic:

ZweCCo sanoi:
Hulkki lienee saanut vapaasti käytellä lisäravinteita ja vastaavia siellä koska oli siinä sotilaspenkkitouhussa mukana.
En saanut mitään erivapauksia tuon kisan takia, vaan itse kikkailin protskujen ja öljyjen ja tonnikalojen kanssa palveluksen alusta loppuun saakka.
Ihan mielenkiintosta olis kuulla vaikkapa miten Hulkki sai safkailtua siellä intissä. Siitä vois jotain niksejä saada.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=359080#post359080

Kysysin kun en viitsi omaa threadiä avata, että onko kunnon kohotus ja lihasten kasvatus/voiman lisääminen samaan aikaan mahdollista. Pitäisi inttiä varten vähän parantaa aerobista kuntoa, mutta etenkin voimaa olisi myös kiva saada lisää. Jos aerobisen ja anaerobisen kunnon parantaminen samaan aikaan on mahdollista, niin miten pitäisi toimia? Pitäisikö esim ottaa palkkari aina lenkin jälkeen tai muuten vaan syödä entistä enemmän? Toimiiko HIIT myös kunto urheiluna? En siis ole laihduttamassa vaan kohottamassa aerobista kuntoa.

Back
Ylös Bottom