Laihduttaminen ensin, Lihasmassa sitten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gouppi
  • Aloitettu Aloitettu
Hei,

lukiessani omasta mielestäni täysin sisäistävästi yllä olevat stickyt topicit, en silti saanut omasta mielestäni täydentävää vastausta seuraavaan:

Olen 20-vuotias mies, 170cm, 85kg rasvaprosentin ollessa 35%. (ainakin tuon painopuntarin mukaan, oikeaa inbody-mittausta ei ole tehty)
Ruokavalio fiksattu kuntoon viikko sitten, painoa pudonnut sen jälkeen 0.8kg...

Kuntosalitreeni olisi tarkoitus aloittaa ylihuomenna (eli ke). Kaverit alkavat vääntämään suoraan massaa kroppaan, eli lihastreeniä vetävät.
Itselläni vielä ei ole varmentunut se, kummin kannattaisi tehdä: Polttaa ensin rasva% mahdollisimman pieneksi, josta sitten alkaa treenaamaan "puhtaalta pöydältä"
lihasmassaa, vai alkaa suoraan näiltä asetuksilta pumppaamaan rautaa?

Viikon ohjelma on suunniteltu tällaiseksi: Ma, Ke, Pe - Salilla -- Ti ja To salibandy 1½h, La tai Su Airsoft-pelejä 6-8h. varsinaisia lepopäiviä on vain 1 viikossa.

Kummin te suosittelisitte? Ruokavaliossa olen ottanut opiksi täältä annettuja neuvoja, proteiinilisät on hommattu, lasken tarkat kalorit ,tällä hetkellä 1600kcal päivää kohden ~ 800gramman pudotus viikossa. (Salipäivinä tarkoitus syödä n. kcal 2000)

Mikäli ette saaneet selvää tästä, pyytäkää selvennystä. Yritin olla mahdollisimman selväpuheinen, mutta saattaa olla että olen liikaa miettinyt asioita pääni sisällä.

ei ainakaan kannata rasvaprosenttia vetää heti alussa turhan alhaseksi, mihin se lihas sitten kasvaisi? =) MINUN mielipide on että suoraan näiltä asetuksilta sinne salille, kyllä se rasva siitä palaa vaikka siellä puntillakin käy

kummin kannattaisi tehdä: Polttaa ensin rasva% mahdollisimman pieneksi, josta sitten alkaa treenaamaan "puhtaalta pöydältä"
No mikäs estää sen raudan pumppaamisen samalla kuin polttelee rasvaa? Rohkeasti vaan salille vaikka oletkin dietillä, ei lähde kaikki lihat kävelemään painonpudotuksen aikana. Sitten kun aikanaan siirryt pluskaloreille niin alkaa patti kasvamaan kunnolla. Tosin aloittelijalla se saattaa vähän kasvaa miinuskaloreillakin jo.

ei ainakaan kannata rasvaprosenttia vetää heti alussa turhan alhaseksi, mihin se lihas sitten kasvaisi? =) MINUN mielipide on että suoraan näiltä asetuksilta sinne salille, kyllä se rasva siitä palaa vaikka siellä puntillakin käy

Ei jumalauta nyt jätkät. Ei näin.

Siitä rasvastako se sitten kasvaisi?? :wtf:

Laihuta ensin. Niitä punttituloksia on jatkossa mukavampi katsella kireemmässä kropassa. Alussa tosiaan sitä voimaa (vähän lihaakin) tarttuu vähän pienemmälläkin ravinnolla.

Ei jumalauta nyt jätkät. Ei näin.

Lol!

Kannattaa alkaa tosiaan heti pumppaamaan rautaa niin saat lisää lihasmassaa. Aloittelijalla onnistuu samanaikaisesti laihduttaminen ja lihasmassan lisääminen. Lisäksi poltat enemmän kaloreita kun lihakset kasvaa, joten perusaineenvaihdunta kasvaa samalla.

Niin läskihän muuttuu lihakseksi :D

Hei,

lukiessani omasta mielestäni täysin sisäistävästi yllä olevat stickyt topicit, en silti saanut omasta mielestäni täydentävää vastausta seuraavaan:

Olen 20-vuotias mies, 170cm, 85kg rasvaprosentin ollessa 35%. (ainakin tuon painopuntarin mukaan, oikeaa inbody-mittausta ei ole tehty)
Ruokavalio fiksattu kuntoon viikko sitten, painoa pudonnut sen jälkeen 0.8kg...

Kuntosalitreeni olisi tarkoitus aloittaa ylihuomenna (eli ke). Kaverit alkavat vääntämään suoraan massaa kroppaan, eli lihastreeniä vetävät.
Itselläni vielä ei ole varmentunut se, kummin kannattaisi tehdä: Polttaa ensin rasva% mahdollisimman pieneksi, josta sitten alkaa treenaamaan "puhtaalta pöydältä"

Viikon ohjelma on suunniteltu tällaiseksi: Ma, Ke, Pe - Salilla -- Ti ja To salibandy 1½h, La tai Su Airsoft-pelejä 6-8h. varsinaisia lepopäiviä on vain 1 viikossa.

Kummin te suosittelisitte? Ruokavaliossa olen ottanut opiksi täältä annettuja neuvoja, proteiinilisät on hommattu, lasken tarkat kalorit ,tällä hetkellä 1600kcal päivää kohden ~ 800gramman pudotus viikossa. (Salipäivinä tarkoitus syödä n. kcal 2000)

Mikäli ette saaneet selvää tästä, pyytäkää selvennystä. Yritin olla mahdollisimman selväpuheinen, mutta saattaa olla että olen liikaa miettinyt asioita pääni sisällä.

Mikä siinä on vaikeaa tajuta että ei salillä käydä pelkästään massaa kerätessä. Eli salilla käydään oltiin sitten dietillä tai massakaudella. Eli jos haluat tiputtaa rasvaprosenttia niin diettaat ja käyt samaan aikaan salilla tiputtaen painoa keskimäärin noin 0,5kg viikossa (nopeammin voi dietata vähän aikaa, mutta pidemmän päälle maltillinen tahti on parempi). Aloittelijana tulokset nousevat dietilläkin, mutta pidempään treenanneella tarvitaan kovaa treeniä jo minimoimaan lihas menetykset dietatessa.

Kun olet saavuttanut tavoite rasvaprosenttisi kannattaa aloittaa maltillinen kaloreiden lisäys ja alkaa syömään hieman yli kulutuksen. Tällöin lihas kasvaa nopeammin kuin jos söisi kulutuksen mukaan, mutta tietysti rasvan määrä myös lisääntyy hieman samalla.

Kun rasvaprosentti alkaa tuntua liian suurelta aloittat uuden dietin...

Back
Ylös Bottom