Laihalla rasvaa vatsassa ja treeniohjelma + ruokavalio hakusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karppiz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin, olen aloittanut ja lopettanut tätä salillakäyntiä vähän väliä kun tulokset eivät ole enää nousseet yms.. ja nyt on alkanut tuo maha kasvaa niin isoksi että on pakko alkaa jotain taas tekemään. Elikkäs 187/74kg kukkakeppi täällä. Kun aloittelin salillakäymistä paino nousi nopeasti ja lihastakin tuli hieman, jossainvaiheessa sitten vaan tökkäsi ja siitälähtien vatsaan on kerääntynyt hirveästi rasvaa, esim istuessa vatsassa on 3 isoa makkaraa, vaikka muuten olen laiha :wtf: alkaa vähän vituttamaan tämä pikkuhiljaa.

Viimeksi yritin päästä tästä eroon tekemällä salilla aivan saatanasti vatsalihaksia, mutta tuo ei auttanut kyllä sitten yhtään mitään. Siitä se masennus sitten taas alkoi ja salillakäynti lopahti. Muutenkaan eivät painot liikkeissä nousseet, voisiko tämä johtua siitä että käytin kokoajan samaa treeniohjelmaa jolloin lihakset tottuivat ärsykkeeseen?

Olen nyt tässä pähkäillyt ja lueskellut ja näyttäisi että ainoa keino päästä rasvasta eroon... On yllätys yllätys laihdutus! eli pitäiskö mun nyt sitten alkaa esim juoksemaan lenkkiä, syömään alle kulutuksen ja käymään salilla että pysyisi edes noi vähät lihakset mitä on onnistunut haalimaan? ei haittaa mua vaikka yleisesti vähän pienenisin kunhan pääsen tästä mahasta eroon, näyttää törkeän tyhmältä tällanen maha munlaisella kukkakepillä!

Ja siis miksikään isoksi en edes halua, vaan sellaisen sopivan "fitness vartalon" eli melko hoikan josta näkyisi lihakset hyvin, joten hirveitä määriä ruokaa ei edes tarvitse vissiin syödä vai?

Ruokavaliosta sen verran, että hirveästi valinnavaraa ei ole kun on tuo kouluruoka + äitin sapuskat, mutta mahdollisimman vähän hiilihydraatteja koitan syödä, eikös siitä tuo maha kasva? Sitten taas mahd paljon proteiinia.

Aikamoinen wall of text tästä tuli, mutta jos joku vielä viitsisi neuvoa vähän treeniohjelmaa mikä soveltuu salille jolla on smith penkki eikä vapaita tankoja ollenkaan, niin olisin kiitollinen, ja kuinka usein tuota ohjelmaa pitää vaihtaa jne.

Tarvitsenko muita lisäravinteita kuin heran? maltoa olisi kaapissa mutta tuleeko vaan turhaa läskiä vatsaan?

Deadline olisi saada ainakin vatsa litteäksi kesään mennessä, jos joku muukin paikka siinä samalla vaikka kasvaisi niin olisi ihan plussaa, mutta ei niin tärkeää, olen ihan tyytyväinen ulkomuotooni jo muutenkin nyt.

Kiitoksia jo etukäteen! :)

En kyllä ite lähtis tälle kesälle kummemmin dieettaa noilla mitoilla. Kertomas mukaan saat meinaan aika kukkakepiks dieettaa muuten 0_o.

Kunnon treeniä ja plussa kalorit sellanen +300-500 niin se lihas alkaa kasvamaan ja alkaa näkymään sieltä paremmin sitten. Ens kesälle sitten se dieetti ja ollaanki ihan erinäköstä ukkoo sen jälkeen :)

Tietysti jos välttämättä haluat tosta nyt eroon niin miinuskalorit vähillä hiilareilla ja aerobista muutaman kerran viikossa on ratkaisu, on vaan tosin todella laiha lookki sen jälkeen.. Oon sua ite 7 kiloa kevyempi ja 20 senttii lyhyempi ja niin nälkiintyneen näkönen et punanen risti pyys mua poseeraamaan seuraavaan mainoskamppanjaan.

170 ja 67 on tarkat mitat. Kyllä tässä aika vinkuheinäää ollan vielä pitkä tovi.

Syö ja juo terveellisesti. Itsekkin olen ollut aina laiha läski kun olen syönyt jätskiä, karkkia, sipsiä, pizzaa, hampurilaista, kebabia ja juonut mehua, limsaa, olutta. Nyt syönyt viisi kuukautta terveellisemmin, joista viimeiset kolme täysillä ja koostumus alkaa pikkuhiljaa muuttumaan vaikka en edes pahasti miinuskaloreilla ole.

Tosta ei nyt ota selvää mitä olet siellä salilla tehnyt ja kuinka kauan, mutta jos siellä on vain koneita niin ota ohjelmaasi n. 6-8 konetta tee 3 x 10 sarjoja parin minuutin tauoilla niin, että viimeisellä sarjalla voit koittaa aina meneekö yli kymmenen, jos menee lisäät painoa ensi kerralla. Valitse koneet niin, että siinä tulee käytyä koko keho mahdollisimman perusteellisesti läpi. Etenkin jaloille on hyvä saada joku raskas liike, kuten prässi.

En ole vielä itse aloittanut Starting Strenght ohjelmaa, mutta se vaikuttaa todella hyvältä, joten mielummin vaihda salia jossa on vapaat painot mahdollisia ja ala tehdä sitä. Tuossa ohjelmassa lisätään joka kerta painoa, joten jos olet nyt päästänyt itsesi liian helpolla niin tuota ohjelmaa noudattamalla näin ei pääse käymään, eikä resettiä tietenkään tehdä ennen failurea.

No jos läski häiritsee, niin sitten vaan miinuskaloreille. Kovin paljoa läskiä sinulla ei voi olla, joten tuskin kovin suuri työ on edessä, ja kesään ehtii vielä hyvin. Mielestäni suurta määrää läskiä ei kannata kerätä. Jonkinlainen syklitys voisi olla hyvä, sitten kun olet saanut vatsan pois. Esim 4 viikkoa pluskaloreilla, ja siihen 2 viikkoa miinuksilla. Tai kun syksy tulee voi ottaa pidemmänkin bulkkikauden esim. 6kk, ja sitten ennen kesää tiputtaa 3kk läskit pois. Tämä on kuitenkin aika rankkaa, kokemuksesta tiedän. Nyt olen ollut 3kk dieetillä, ja vielä on tiputettavaa. Itse en dietillä harrasta ollenkaan aerobista liikuntaa. Kävelylenkit ovat varmaan ok, mutta juoksua en kyllä suosittele. Jos nyt oletetaan, että lihaksen pysyminen dietillä on se ykkösjuttu. Olen huomannut että rankka punttitreeni 3-4krt viikossa, ja muu aika lähinnä lepäilyä, ja kevyttä puuhastelua yhdistettynä runsasproteiiniseen ruokaan säilyttää lihakset parhaiten. Ainakin minulla.

No jos läski häiritsee, niin sitten vaan miinuskaloreille. Kovin paljoa läskiä sinulla ei voi olla, joten tuskin kovin suuri työ on edessä, ja kesään ehtii vielä hyvin. Mielestäni suurta määrää läskiä ei kannata kerätä. Jonkinlainen syklitys voisi olla hyvä, sitten kun olet saanut vatsan pois. Esim 4 viikkoa pluskaloreilla, ja siihen 2 viikkoa miinuksilla. Tai kun syksy tulee voi ottaa pidemmänkin bulkkikauden esim. 6kk, ja sitten ennen kesää tiputtaa 3kk läskit pois. Tämä on kuitenkin aika rankkaa, kokemuksesta tiedän. Nyt olen ollut 3kk dieetillä, ja vielä on tiputettavaa. Itse en dietillä harrasta ollenkaan aerobista liikuntaa. Kävelylenkit ovat varmaan ok, mutta juoksua en kyllä suosittele. Jos nyt oletetaan, että lihaksen pysyminen dietillä on se ykkösjuttu. Olen huomannut että rankka punttitreeni 3-4krt viikossa, ja muu aika lähinnä lepäilyä, ja kevyttä puuhastelua yhdistettynä runsasproteiiniseen ruokaan säilyttää lihakset parhaiten. Ainakin minulla.

Eli jos oikein ymmärsin tarkoitat että syön ihan normaalisti (en yli kulutuksen) ja käyn salilla niin tuo pitäisi kadota? Tuota yritin aiemmin eikä mitään muutosta tullut, eihän se salillakäynti tota rasvaa tosta poista vaan eikö pitäisi juosta tai jotain?

Ruokavaliostakaan kukaan ei ole vielä puhunut mitään? Mahd vähän hiilareita ja mahd paljon protskua onko oikein?

Ja noista lisäravinteistakaan ei kukaan ole kertonut vielä, tarviinko tota maltoa vai en? Onko jotain rasvanpolttaja mömmöä jolla vois nopeuttaa tota mahan häviimistä?

Ja salia en haluaisi vaihtaa kun siellä kaikki muu tarvittava on paitsi juuri tuo vapaa tanko.

Eli jos oikein ymmärsin tarkoitat että syön ihan normaalisti (en yli kulutuksen) ja käyn salilla niin tuo pitäisi kadota? Tuota yritin aiemmin eikä mitään muutosta tullut, eihän se salillakäynti tota rasvaa tosta poista vaan eikö pitäisi juosta tai jotain?

Kokonaiskalorit on se joka merkitsee, ei se miten se saavutetaan. Juosta ei tarvitse metriäkään, vaikka aerobinen liikunta on oiva tapa lisätä kulutusta (jos vähällä syömisellä kituuttaminen tuntuu vaikealta.) Ota iltalukemiseksi nuo stickyt:

Rasvanpolttajia et tarvitse. Maltoa on hyvä pitää palautusjuomassa mukana heran kaverina vaikka 1/3-1/4.

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...minen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/

Ruokavaliostakaan kukaan ei ole vielä puhunut mitään? Mahd vähän hiilareita ja mahd paljon protskua onko oikein?

Sopiva määrä hiilareita ja proteiinia. Liian vähän hiilareita on huono ajatus. Myös liikaa proteiinia on huono ajatus.

Ja noista lisäravinteistakaan ei kukaan ole kertonut vielä, tarviinko tota maltoa vai en? Onko jotain rasvanpolttaja mömmöä jolla vois nopeuttaa tota mahan häviimistä?

Et tarvitse maltoa (lihottaa) tai rasvanpolttajia (ei laihduta).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
www.kalorilaskuri.fi Sinne laitat painosi, ja päivän aktiviteetit, niin saat arvion päivän energiankulutuksesta. Sitten vaan lätkit KAIKKI syömäsi ruuat sinne, niin näet paljonko syöt. Keittiövaaka auttaa tässä. -1000 kcal päivässä laihduttaa noin 1kg viikossa. Sen enempää viikossa ei kannata yrittää laihtua, sillä silloin alkaa lihaksetkin hävitä.Mielestäni hiilareita ei kannata jättää pois, mutta keskittää hiilihydraatit aamuun aamupäivään, ja treenin ympärille. Illalla sitten vaan proteiinia, ja rasvaa. Voithan pyytää äidin tuomaan kaupasta esim. raejuustoa, maitorahkaa, tonnikalaa, jotka ovat hyviä proteiininlähteitä. Myös kananfileet ovat loistavia, ja hyvän makuisiakin. Syö monta kertaa päivässä, ja pieniä annoksia. Ja juosta ei tosiaan tarvitse, mutta jos tykkää syömisestä, niin silloinhan saa syödä enemmän, jos lenkkeilee. Lihakset vaan helposti myös hajoavat juoksemalla, varsinkin laihduttaessa. Itsekuria tämä kyllä vaatii. 3kk syönyt oikeastaan pelkästään ruisleipää, tonnikalaa,kanaa, raejuustoa, ja maitorahkaa, niin voin kertoa, ettei mikään noista maistu enää hyvälle.
Lisäravinteita mielestäni kannattaa laihduttaessa käyttää. Itse käytän monivitamiini- hivenainetabuja, omega kapseleita, d-vitamiinia, ja magnesiumia. Palutusjuoma on myös käytössä, jonka sekoitan herasta, ja maltosta 1/1 suhteessa. Muista laskea myös palkkarin kalorit.

Mulla ei tulosta syntynyt juuri ollenkaan VHH:lla, mutta kun heitin hiilarit kuvioihin niin alkoi treeni kulkea. Lyhyesti kuitenkin: atleettisen vartalon saavuttaa nopeiten tekemällä oikeaoppista massatreeniä ja syömällä oikein, eli on erittäin epätodennäköistä, että sitä lihasta tulisi liikaa. Treenissä ja syömisessä ei siis kannata "säästellä" siltä varalta että homma menisi yli. Salilla on sata äijää, joilla on kaikilla sama tavoite: saada kivannäköinen kroppa, mutta vain muutama heistä oikeasti onnistuu siinä, koska he noudattavat oppeja oikein.

Jos sulla ei ole insuliiniresistenssiä, taipumusta diabetekseen tai hiilarit eivät muutoin aiheuta mitään lääketieteellisiä oireita kuten kohtuutonta väsymystä tmv. niin ne vaan kehiin reilusti.

Kokonaiskalorit on se joka merkitsee, ei se miten se saavutetaan. Juosta ei tarvitse metriäkään, vaikka aerobinen liikunta on oiva tapa lisätä kulutusta (jos vähällä syömisellä kituuttaminen tuntuu vaikealta

Ei se nyt kuitenkaan ihan sama ole otatko energian karkista+limsasta vai broilerin fileesuikaleista, rypsäristä ja ruisleivästä? Ja vaikka miten toitotetaan ettei tartte juosta/liikkua paskaakaan kunhan syö vähemmän mitä kuluttaa ni kyllä tuo liikunta on aika oleellinen osa jo ihan aineenvaihdunnan kannalta. Ei se kroppa kovin aktiivisesti toimi jos makaat sohvalla 24/7.

Tuo kalorilaskuri.fi on kenties se tärkein osa alottelijalle, peruskulutuksen näkee sieltä ja pysyt kattomaan aika tarkan kalorimäärän päivän syömisistä. Toinen keino on kasata Excel-taulukkoon tietoja omista syömisistään ja ruoka-aineista. Vie enemmän aikaa, mutta sitten kun taulukko on ready niin sulla on jo omassa päässä aika hyvät tiedot paljonko mikäkin ainesosa tuo kaloreita. Hyvänä perusohjeena henkilölle joka ei yritä hankkia lisää lihasmassaa vois pitää et ruokavaliossa pitäs olla about 1 - 1,5g proteiinia/painokilo, 0.8 - 1g rasvaa/painokilo (rypsäri, maitotuotteet, jne "hyvät rasvat") ja loput sitten hyvistä hiilareista (tumma leipä, maitotuotteet, salaatit, vihannekset, jne vihreät).

Back
Ylös Bottom