Hei!
Nostetaan tämä vanha ketju esille, sillä otsikko kuvaa minua todella hyvin. Löysyisikö joukosta joku oikea laiha läski, joka on saanut tilanteensa korjattua ilman "lääkkeitä"? Siis oikeata laihaa läskiä, jolla on ollut vastaava tilanne kuin minulla. Ei siis pelkkää laihaa tai läskiä, josta on tullut laiha. Toiveena olisi päästä eroon vatsasta ja päästä oikeisiin miehen mittoihin eli paino sinne jonnekin +87kg tienoille ilman raskausvatsaa.
Itselläni tilanne on seuraava:
Ikä 43 (!)
Paino 82 kg
Pituus 187 cm
Erilaisia urheilulajeja, kuten kamppailulajeja, squashia, salibandya ja salilla käyntiä harrastuksen omaisesti ja epäsäännöllisesti koko aikuiselämä. Viimeisen vuoden olen käynyt salilla 2-3 kertaa viikossa. Luulisin olevani (oikeasti) hieman keskivertoa paremmassa kunnossa. En väitä olevani keskiverto Pakkislaista paremmassa kunnossa.
Rasvaprosentti on sellainen, että vatsan kohdalta ja jenkoista saa helposti 3 cm siivun sormien väliin. Raajat, varsinkin käsivarret ovat taas niin timmit että, esim. kyynervarressa näkyy lähes kaikki suonet ilman pumppia. Ranteet ovat todella kapeat (etusormi-peukalo menee ympäri). Samoin hartiat on kapeat (oikeasti) ja kädet vielä sen verran pitkät, että joutuu ostamaan kauluspaitoja erikoispitkillä hihoilla. Kaulus on 40/41 cm ja vyötärö 32/33 cm. Jalat pitkät ja tikut. Reidessäkin näkyy reisivaltimo. Pohkeet pitkät. Persettä on pikkasen ja se ei ole läskiä (kai hyvä).
Ilman vatsaa olisin vain laiheliini. Ruippana. Mutta koska kaikki rasva tai turvotus tai mitä nyt sitten onkin keskittyy ja kertyy vatsan seutuville, olen "laiha läski". Vetämällä vatsan sisään näytän ihan normaalille.
En syö makeisia ja jostain syystä olen aina tykännyt proteiinipitoisista ruoista. Rahkaa välipalaksi ja aamiaiseksi kaurapuuroa heraproteiinilla.
Välttelen varsinkin lounaalla hiilareita kuten perunaa ja pastaa. Jos mahdollista niin pirusti lihaa ja salaattia.
Minulla on erittäin paha laktoosi-intoleranssi, mutta olen oppinut elämään sen kanssa. Käytän vain sellaisia Heroja joissa laktoosipitoisuus on korkeintaan 0,3g/100g
En ole varsinaisesti koskaan laihduttanut. Ei ole tarvinnut. Esim. kovassa työtressissä paino saattaa helposti pudota pari kiloa kuukaudessa. Ei tosin vatsan alueelta vaan jos mahdollista jo valmiiksi pelkkää nahkaa olevista raajoista. Toisaalta loman aikana paino helposti nousee pari kiloa. Paino tuntuu jumittuneen tuonne 80-82kg alueelle.
Saliohjelmani on kroppa kerralla tyyliin 2-3 kertaa viikossa. (Suluissa on tällä hetkellä käyttämäni sarjapainot)
n. 10 min lämmittely soutukoneessa.
Kyykky, (3x8x70kg)
Penkki, (3x8x65)
Leuat, (3-4x8)
Hauiskääntö ez-tangolla, (3-4x8x22,5kg)
pystypunnerrus hammer koneessa, (3x8x50kg)
jalan ojennus koneessa,
"naamaanveto" taljassa, (3x8x22,5kg)
vatsoja koneessa.
tai
Vinopenkki käsipainoilla, (3x8x22kg)
mvsj, (3x8x60kg)
kulmasoutu koneessa, (3x10x70kg)
hauiskääntö käsipainoilla, (3x8x16kg)
jalan koukistus koneessa,
ojentajat taljassa pään ylpuolella, (3x8x 25kg)
takaolkapäät käsipainoilla, (3x8x7kg)
vatsoja koneessa.
Joskus tulee tehtyä myös jalkaprässiä tai tavallista maastavetoa.
En ole vahva. Tiedän sen. Sarjapainot menee kuitenkin pikku hiljaa ylöspäin ja nautin salilla käymisestä erittäin paljon, mikä on tietysti positiivista.
Auttakaa vanhaa, laihaa läskiä. Millä eroon vatsasta? Ymmärrän, että selvästikkään tämänhetkinen ohjelma tai ruokailu ei vatsan kohdalta toimi. Löytyykö ketään kohtalotoveria joka olisi onnistunut korjaamaan oman tilanteensa?