Laiha läski

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikai tossa mitään ihmeellistä ole. Kyse ei oo siitä, että olisit treenannu jotenkin väärin vaan siitä, että sulla geneettisesti varastoituu rasvaa enemmän siihen navan alapuolelle ja vähemmän sen yläpuolelle. Ainoo tapa päästä siitä eroon on laskee rasvaprosenttia, kunnes pömppö katoaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mahan tilanne on kuitenkin kummallinen: nyt tuolta paidan alta löytyy vatsalihakset ja pömppis. Eli komean "fourpackin" alla pällistelee tuo perkeleen pömppis. En ymmärrä miten olen tämän nyt sitten tähän kuntoon saanut; olen kuitenkin yrittänyt tehdä tasaisesti erilaisia vatsalihasliikkeitä. Neuvoja?
Siis onko se sun pömppis sellainen, että maha pönöttää ikäänkuin olisit raskaana, eli ne lihaksetkin pullottavat kuin jokin pullistaisi niitä ulospäin sieltä mahan sisäpuolelta, vai onko se kumpare pelkkää läskiä siinä lihasten päällä? Jos ensin mainittu, niin tarkistaisin vielä, että niitä syviä vatsalihaksia tulee todella treenattua oikein. Joidenkin maha menee sellaiseksi myös epäsopivan ruokavalion vuoksi (esim. laktoosi-intoleranssi, liika hiilari, leipä ym.), tosin silloin usein maha on aamuisin aika litteä... Jos syynä on jälkimmäinen, niin silloin mulla ei ole mitään lisättävää edellisen postaajan viestiin. Käytätkö muuten alkoholia paljon? Se tuppaa joillain kerryttämään läskiä erityisesti mahaan.

Jahas, pientä päivitystä:

Tilanne on hieman kummallinen. Ohjelmien kanssa on plärätty ja salilla käyty. Leveyttäkin on tullut. Parhaana osoituksena siitä on muijan kommentti leventyneestä selästä!

Mahan tilanne on kuitenkin kummallinen: nyt tuolta paidan alta löytyy vatsalihakset ja pömppis. Eli komean "fourpackin" alla pällistelee tuo perkeleen pömppis. En ymmärrä miten olen tämän nyt sitten tähän kuntoon saanut; olen kuitenkin yrittänyt tehdä tasaisesti erilaisia vatsalihasliikkeitä. Neuvoja?

Tuo on käsittääkseni aika yleistä. Itsellänikin näkyy kunnolla jännittäen ylimmät vatsalihakset jotenkuten, mutta alimpien päällä on ainakin kolmen sentin paksuinen kerros rasvaa. Jos vielä on notkoselkä niin tuo tosiaan näyttää raskaana olevalta naiselta, mikä ei välttämättä ole se kaikkein miehekkäin näky. Eipä siinä muuta voine tehdä kuin dieetata ne rasvat niin alas, että se alavatsan kasakin katoaa.

Tuosta syvien vatsojen treenaamisesta ja niiden vaikutuksesta vatsan ulkonäköön olisi kiva saada jonkunlaista dataa. Onko syvien vatsojen treenaamisella mahdollista saada näkyviä tuloksia järkevässä ajassa? Järkevällä ajalla tarkoitan, että puhutaan ennemmin kuukausista kuin vuosista ja vuosikymmenistä.

Zone-sarja -42%
Siis onko se sun pömppis sellainen, että maha pönöttää ikäänkuin olisit raskaana, eli ne lihaksetkin pullottavat kuin jokin pullistaisi niitä ulospäin sieltä mahan sisäpuolelta, vai onko se kumpare pelkkää läskiä siinä lihasten päällä? Jos ensin mainittu, niin tarkistaisin vielä, että niitä syviä vatsalihaksia tulee todella treenattua oikein. Joidenkin maha menee sellaiseksi myös epäsopivan ruokavalion vuoksi (esim. laktoosi-intoleranssi, liika hiilari, leipä ym.), tosin silloin usein maha on aamuisin aika litteä... Jos syynä on jälkimmäinen, niin silloin mulla ei ole mitään lisättävää edellisen postaajan viestiin. Käytätkö muuten alkoholia paljon? Se tuppaa joillain kerryttämään läskiä erityisesti mahaan.

Kyllä. Nimenomaan tuo ensimmäinen vaihtoehto.

Pienellä googletuksella olen löytänyt, ja diagnosoinut itseltäni, heikot syvät vatsalihakset. Ilmeisesti siis voimapyörän ostoon? Ruokavaliollakin taitaa olla osansa asiassa, sillä aamulla tuota pömppistä ei juurikaan ole. Illalla taas näytän juurikin odottavalta äidiltä.

Ja kun tarkemmin tarkastelee, niin tuo selän notko saa tuon kyllä näyttämään vieläki suuremmalta...

Pienellä googletuksella olen löytänyt, ja diagnosoinut itseltäni, heikot syvät vatsalihakset. Ilmeisesti siis voimapyörän ostoon? Ruokavaliollakin taitaa olla osansa asiassa, sillä aamulla tuota pömppistä ei juurikaan ole. Illalla taas näytän juurikin odottavalta äidiltä.
Siihen voimapyörään ei mikään pakko ole rahaa laittaa - vaikka halpojahan ne toki ovat. Salilla ihan saman asian ajaa, jos levypainotankoon laittaa päihin kiekot ja rullailee sillä. Sitä poikittaista vatsalihasta muuten voi aktivoida myös niitä tavallisia suoria vatsalihaksia treenatessa: kiristät vatsan, kuin odottaisit saavasi iskun siihen. Tai jännität sen samaan tyyliin, kuin jos vetäisit mahaa sisään, tosin liioitella ei tarvitse, se "kiristys" riittää. Huomaat, että kun jännität poikittaisen vatsalihaksen, niin suora vatsalihas ei nouse samalla tavalla harjulle esim. vatsarutistusta tehdessä.

Mäkin suosittelen erilaisia staattisia pitoja. Jos perinteinen lankkuasento alkaa tympiä, niin rankempaa ainakin musta on tehdä erilaisia pitoja roikkuen tangosta (tai kevyempänä versiona sellaisessa tietynlaisessa dippi/leuanvetotelineessä voi roikkua tavallaan nojaten kyynärpäihin, jos sellainen salilta löytyy) ja siitä sitten nostetaan jalat ylös suorina tai koukussa ja pidetään niin kauan, kuin pysyy. Muutenkin nuo roikkuen tehtävät jalkojen nostot ovat musta tehokkaita, ilman pitoakin.

Mulla vatsa turpoaa, kuin olisin puolivälissä raskautta, jos syön ruisleipää, sipulia tai maltodekstriiniä. Aika monella tulee tuota turvotusta viljatuotteista tai perunasta, mutta onhan noita muitakin mahdollisuuksia pilvin pimein. Kokeilemalla selviää.

Hei!

Nostetaan tämä vanha ketju esille, sillä otsikko kuvaa minua todella hyvin. Löysyisikö joukosta joku oikea laiha läski, joka on saanut tilanteensa korjattua ilman "lääkkeitä"? Siis oikeata laihaa läskiä, jolla on ollut vastaava tilanne kuin minulla. Ei siis pelkkää laihaa tai läskiä, josta on tullut laiha. Toiveena olisi päästä eroon vatsasta ja päästä oikeisiin miehen mittoihin eli paino sinne jonnekin +87kg tienoille ilman raskausvatsaa.

Itselläni tilanne on seuraava:

Ikä 43 (!)
Paino 82 kg
Pituus 187 cm

Erilaisia urheilulajeja, kuten kamppailulajeja, squashia, salibandya ja salilla käyntiä harrastuksen omaisesti ja epäsäännöllisesti koko aikuiselämä. Viimeisen vuoden olen käynyt salilla 2-3 kertaa viikossa. Luulisin olevani (oikeasti) hieman keskivertoa paremmassa kunnossa. En väitä olevani keskiverto Pakkislaista paremmassa kunnossa.

Rasvaprosentti on sellainen, että vatsan kohdalta ja jenkoista saa helposti 3 cm siivun sormien väliin. Raajat, varsinkin käsivarret ovat taas niin timmit että, esim. kyynervarressa näkyy lähes kaikki suonet ilman pumppia. Ranteet ovat todella kapeat (etusormi-peukalo menee ympäri). Samoin hartiat on kapeat (oikeasti) ja kädet vielä sen verran pitkät, että joutuu ostamaan kauluspaitoja erikoispitkillä hihoilla. Kaulus on 40/41 cm ja vyötärö 32/33 cm. Jalat pitkät ja tikut. Reidessäkin näkyy reisivaltimo. Pohkeet pitkät. Persettä on pikkasen ja se ei ole läskiä (kai hyvä).

Ilman vatsaa olisin vain laiheliini. Ruippana. Mutta koska kaikki rasva tai turvotus tai mitä nyt sitten onkin keskittyy ja kertyy vatsan seutuville, olen "laiha läski". Vetämällä vatsan sisään näytän ihan normaalille.

En syö makeisia ja jostain syystä olen aina tykännyt proteiinipitoisista ruoista. Rahkaa välipalaksi ja aamiaiseksi kaurapuuroa heraproteiinilla.
Välttelen varsinkin lounaalla hiilareita kuten perunaa ja pastaa. Jos mahdollista niin pirusti lihaa ja salaattia.
Minulla on erittäin paha laktoosi-intoleranssi, mutta olen oppinut elämään sen kanssa. Käytän vain sellaisia Heroja joissa laktoosipitoisuus on korkeintaan 0,3g/100g

En ole varsinaisesti koskaan laihduttanut. Ei ole tarvinnut. Esim. kovassa työtressissä paino saattaa helposti pudota pari kiloa kuukaudessa. Ei tosin vatsan alueelta vaan jos mahdollista jo valmiiksi pelkkää nahkaa olevista raajoista. Toisaalta loman aikana paino helposti nousee pari kiloa. Paino tuntuu jumittuneen tuonne 80-82kg alueelle.

Saliohjelmani on kroppa kerralla tyyliin 2-3 kertaa viikossa. (Suluissa on tällä hetkellä käyttämäni sarjapainot)

n. 10 min lämmittely soutukoneessa.

Kyykky, (3x8x70kg)
Penkki, (3x8x65)
Leuat, (3-4x8)
Hauiskääntö ez-tangolla, (3-4x8x22,5kg)
pystypunnerrus hammer koneessa, (3x8x50kg)
jalan ojennus koneessa,
"naamaanveto" taljassa, (3x8x22,5kg)
vatsoja koneessa.
tai
Vinopenkki käsipainoilla, (3x8x22kg)
mvsj, (3x8x60kg)
kulmasoutu koneessa, (3x10x70kg)
hauiskääntö käsipainoilla, (3x8x16kg)
jalan koukistus koneessa,
ojentajat taljassa pään ylpuolella, (3x8x 25kg)
takaolkapäät käsipainoilla, (3x8x7kg)
vatsoja koneessa.

Joskus tulee tehtyä myös jalkaprässiä tai tavallista maastavetoa.

En ole vahva. Tiedän sen. Sarjapainot menee kuitenkin pikku hiljaa ylöspäin ja nautin salilla käymisestä erittäin paljon, mikä on tietysti positiivista.

Auttakaa vanhaa, laihaa läskiä. Millä eroon vatsasta? Ymmärrän, että selvästikkään tämänhetkinen ohjelma tai ruokailu ei vatsan kohdalta toimi. Löytyykö ketään kohtalotoveria joka olisi onnistunut korjaamaan oman tilanteensa?

^ Todennäköisesti syöt liian vähän, jotta kasvaisit. Eli lihakselta puuttuu rakennusaineet. Käytätkö rasvoja? Et ainakaan kuvaile niitä. Pähkinöitä, öljyjä, kalaa, avocadoa, siemeniä jne. Kannattaa vaihtaa saliohjelma ja ottaa se esim. täältä palstalta (esim. aloituspostauksessa oleva 1-jakoinen ohjelma täältä: https://pakkotoisto.com/threads/faq...-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkejä.32394/ ) ja alkaa syömään reilummin. Pistäpä vaikka eilinen ruokapäiväkirja tänne tarkemmin niin todetaan vielä tilanne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom