Lahti, suomen Chigago

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
Olemme huomenna menossa päivämatkalla Lahteen, tuonne suomen Chigagoon niin pari kyssäriä:

1. Onko Lahdessa jotain ravintolaa jossa voisi syödä niin että kärryissä nukkuva taapero ottaa zetaa vieressä? Luonnollisesti ihan keskustan kulmat on tässä yhtälössä suljettu pois liian meluisina?
2. Olen ymmärtänyt että Launeen Perhepuisto on suomen paras lekari? Onko siellä jotain syöttöpaikkaa ja vaipanvaihtopaikkaa?. Tarkoitus on että heitän emännän keskustaan aamulla shoppaamaan, meen pojan kanssa lekarille aamupäiväksi ja sitten kun se menee päikkäreille noin 12.30. mentäisiin syömään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1. Lihamuki
2. Me muut ei tiedetä mikä on lekari, koska olet keksinyt sen sanan itse.

1. Lihamuki
2. Me muut ei tiedetä mikä on lekari, koska olet keksinyt sen sanan itse.

mix sä huppe vittuilet mulle?? mä oon sun suosituksilla tehnyt upean pohjois-thaimaan (chiang mai yms) reissun kolme vuotta sitten. Lekari on helsinkiä ja tarkoittaa leikkikenttää, en ole keksinyt sanaa itse. ainakin tämmönen 41v sukupolvi kaikki tunnistaa sanan jos on helsingistä. Sori kun nyt pikkujurrissa heitin slangia vahingossa.

- - - Updated - - -

Chigago, aka Windy Apple. Ja koska Oulussa on aina vastatuuli, niin Oulu = Suomen Chigago.

niin oonko mä nyt liian vanha mutta lahdella ihan oikeasti oli toi slogan suomen chigago joskus 70-80 luvun taitteessa.

Santa Fe'ssa on hyvät safkat, mut siinä käy aika hulina. Pancho Villa on aika sivussa ja siinä on ulkoterassi mihin kärryt sais aika fiksusti viereen samalla kun safkaa. Ruoasta en tiedä sen kummemin muuta kun että hampurilaiset on hyviä. Leikkipuistoista en tiedä yhtään mitään.

Santa Fe'ssa on hyvät safkat, mut siinä käy aika hulina.
jep mutta mulla on semmonen muistikuva että Santa Fen terde olis vaan bissen juojille et ruokaa sais vaan sisällä? Tsekkaan ton Pancho Villan, kuulostaa hyvältä.

mix sä huppe vittuilet mulle?? mä oon sun suosituksilla tehnyt upean pohjois-thaimaan (chiang mai yms) reissun kolme vuotta sitten. Lekari on helsinkiä ja tarkoittaa leikkikenttää, en ole keksinyt sanaa itse. ainakin tämmönen 41v sukupolvi kaikki tunnistaa sanan jos on helsingistä. Sori kun nyt pikkujurrissa heitin slangia vahingossa.

- - - Updated - - -

niin oonko mä nyt liian vanha mutta lahdella ihan oikeasti oli toi slogan suomen chigago joskus 70-80 luvun taitteessa.

Enkä vittuile, kunhan heitin läppää. Google löysi kyllä lekarin, mutta onhan tuo hieman hankala esim. lahtelaiselle(?) ;) antaa vinkkejä lekareista jos ei tiedä mikä se on.
Kiva jos Thaimaa-vinkistä on ollut jeesiä ja sori kun vitsikkyys ei mennyt nyt läpi :thumbs:

Kyllä minäkin olen sitä ikäluokkaa että Lahti on mullekin Suomen Chicago. Ollut jo 30 vuotta, eli niin pitkään kuin muistan.

:piis:

Muistanko väärin vai lopettiko se aito ja alkuperäinen lihamuki-ravintola?

Sen verran pakko täsmentää kun kohta 6 vuotta pääasiassa täällä Lahessa asunu, että eräät paikalliset vanhat jarrut sivisti meikäläistä tosta sanonnasta ja se on lähtösin jo 60-luvulta eikä muuten ihan pelkästään rikostilastoihin liittyny. Toki niihinkin mut siinä oli jotain muutakin, väestömäärään tms. liittyvää

Enkä vittuile, kunhan heitin läppää.

No niin arvelinkin, oonhan mä noita sun posteja lukenut jo about kymmenen vuotta. Tämän hetken pitkäveto menee sitten Pancho Villalle joka on krohom...hmm..Sykkeessä...Mulla oli siis "ideaalisti" mielessä joku Helsingin Herttoniemen Wanhan Myllyn tyyppinen ravintola kun kyselin tota lounasmestaa Lahesta. Eli idyllinen mid tai high-end paikka jossa olisi kiva ruokaterassi ja puistomainen fiilis.

Vauva.fistä löyty tämmönen sitaatti :)

"Toki lekarilla olevat miehet ovat 100% varattuja ja perheellisiä, mutta jos haluaa valmiiksi "sisäsiistiksi" koulutetun, on lekari paras paikka varastaa sellainen itselleen".

--> kuka vielä väittää että naiset ei oo häikäilemättömiä:wtf:

1. Kts. ravintola Mänty, voi syödä vaikka ulkona ja lounasaika pitkä ja sijaitsee läh. leikkipuistoa (vajaa kilometri)
Launeen leikkipuisto ok. mut lähellä Marolan kotieläinpuisto (ilmainen)
Hyvää Lomaa Lahdessa ja Tervetuloa.

se on lähtösin jo 60-luvulta eikä muuten ihan pelkästään rikostilastoihin liittyny
Miksi -79 syntynyt arvuuttelee, jos et tiedä? Lahdesta tehty laulukin "tule Lahteen Suomen Chigagoon" ja yhtye oli Amulet!
Chigago maine ei tullut tyhjästä! Mm. Salppurin kisojen aikaan sai ulkopaikkakuntalaisella olla hyvä tuuri, jos ei turpaansa saanut jne. Kopin aulassa ja lähistöllä nuorisoa pilvin pimein. Enempää en rustaa, jos haluatte jotain tietää ko. aiheesta kysykää niiltä jotka jotain tietää, ettekä Lahteen muuttaneilta savolaisilta peräkammarin pojilta.

Voi, kirjottaisitte edes Chicago oikein.

Sama pisti itellekin heti silmään.. :)

Vauva.fistä löyty tämmönen sitaatti :)

"Toki lekarilla olevat miehet ovat 100% varattuja ja perheellisiä, mutta jos haluaa valmiiksi "sisäsiistiksi" koulutetun, on lekari paras paikka varastaa sellainen itselleen".

--> kuka vielä väittää että naiset ei oo häikäilemättömiä:wtf:

Mistäpä sitä hankkis itelleen lapsen leikkikentälle mukaan? Jos siellä noin miesten perään ollaan niin voisihan tuota kokeilla :rolleyes:

Sama pisti itellekin heti silmään.. :)

Mistäpä sitä hankkis itelleen lapsen leikkikentälle mukaan? Jos siellä noin miesten perään ollaan niin voisihan tuota kokeilla :rolleyes:

Eikö sulla oo ees ketään naapuria joka vois lainata lapsen tarkoitukseen? Suurin osa pienten lasten vanhemmista on vaan tyytyväisiä jos joku ees joskus veis niiden kersan lekarille pariksi tunniksi. ei tarvis ees valehdella kun sanot jotain paskaa tyyliin "lapsen äiti ei oo kanssani juuri tekemisissä" jos joku kysyy. Ja ei lekarilla kukaan kysy et "Onks toi sun" niin ei siinäkään tarvi valehdella.

Tosta Chicago/Chigagosta - C´moon - Olen lomalla ja olin kännissä. Anteeksi kamalasti. Puolustukseni että 90% ihmisistä sanoo edelleen sinnikkäästi elämänkerta vaikka se on kieliopillisesti elämäkerta josta en jaksa juosta netissä huomauttelemassa. Ylipäätään tämä "kirjoittaisitte edes oikein" laini on nettikeskusteluissa imho tarpeetonta pilkunnussintaa kun kaikki kuitenkin ymmärtää mistä kaupungista puhutaan.

Jos ehtii vielä info, niin Launeen leikkipuistossa on semmoset pienet vessatilat, missä mahtuu vaihtelemaan vaippoja sun muuta. Puistohan itsessään on loistava, tiedä suomen parhaasta kun ei olla kaikissa käyty. Pikavinkkinä vielä jos kiinnostaa lampaat ja alpakat sun muut pikkuelukat, niin vajaan kilsan päässä leikkipuistosta on Ylämarolan kotieläinpuisto(Neljänkaivonkatu 47), ilmainen sekin(vap. eht. pm). Siellä saa puoli tuntia kulumaan, ei siis mitää ihmeempiä leijonia ja kirahveja mut jotain pientä.

Eikö sulla oo ees ketään naapuria joka vois lainata lapsen tarkoitukseen? Suurin osa pienten lasten vanhemmista on vaan tyytyväisiä jos joku ees joskus veis niiden kersan lekarille pariksi tunniksi. ei tarvis ees valehdella kun sanot jotain paskaa tyyliin "lapsen äiti ei oo kanssani juuri tekemisissä" jos joku kysyy. Ja ei lekarilla kukaan kysy et "Onks toi sun" niin ei siinäkään tarvi valehdella.

Tosta Chicago/Chigagosta - C´moon - Olen lomalla ja olin kännissä. Anteeksi kamalasti. Puolustukseni että 90% ihmisistä sanoo edelleen sinnikkäästi elämänkerta vaikka se on kieliopillisesti elämäkerta josta en jaksa juosta netissä huomauttelemassa. Ylipäätään tämä "kirjoittaisitte edes oikein" laini on nettikeskusteluissa imho tarpeetonta pilkunnussintaa kun kaikki kuitenkin ymmärtää mistä kaupungista puhutaan.

Mä oon nähnyt seinänaapurini kerran, muuttaessani tähän toukokuussa. Sillä oli lapsia mutta tuskin noin vain antaa lainaan..? Muita samassa taloyhtiössä asuvia näin taloyhtiön kokouksessa, hyvä kun just saatiin laillinen kokous aikaiseksi miesvoimin.. Eli ei apuja täällä ainakaan.

Noh itse tuskin olisin tullut sanomaan pelkästään tuosta kirjotusvirheestä ku itelläki niitä jatkuvasti tulee, mut ihmeen hyvin huomaa muiden tekemät virheetkin :)

Liipolaan tai Mukkulaan syömään roskaruokaa.

mukkula.jpg

Liipolassa voi lapsen kanssa sitten harjoitella taidetta tai seurailla kun ihan aikuiset leikkii "pollee ja rovee". Kovimmat jätkät jättää sen roven pois ja vetää vaan pollee.

Liipola_graffiti

---------

Jos totta puhutaan, niin henk.koht. Santa Fen yleensä väliin. Tosi suosittuhan se on ja varma mainstream-valinta... Manhattan Steak Housen palvelu on nopeaa ja ruoka maistunut oikein hyvin. Rauhallinen paikka, koska ei ole samanlaisessa trendikkäässä "must-paikka"-maineessa, kuin esim. tuo Santa Fe. Hennalassa on varsin erikoinen ruokapaikka; Pieni talo preerialla. Toisaalta tiettyihin kellonaikoihin räkälämäinen kaljajuottola, mutta sitten taas toisaalta välillä ihan mukava ruokapaikka, jossa kohtuu nopea palvelu. Esim. lounasaikaan suosittu ja asiakkaista aika pieni osa (tai ei kukaan) on kaljottelemassa silloin. Aleksanterinkadun muuttuessa Karjalankaduksi on Lucky House-niminen aasialainen ravintola, josta myös henk.koht. pidän.

"Lekareista" en osaa sanoa sen ihmeemmin mitään. Launeen "lekarissa" nyt ei ainakaan narkkareita luulis pyörivän.

Manhattanilta saa suoraan pakasteannoksia. Medium pihvi on yleensä raaka ja muutenkin jäänyt vähän paska maku koko paikasta. Hinnat sentäs kohdillaa. Kaverin muija oli kolmisen vuotta sitten ptp:ssa töissä ja en suosittele. Siellä keittiössä ei ole edes käsienpesuallasta (tai ainakaan ollut silloin) ja muutenkin kuulemma melko epähygieninen paikka.

Eipä tullut mänty mieleen, rupesin kelailemaan vaan siinä ihan keskustan kieppeillä olevia paikkoja. Lokkikin on aika syrjässä ja kaunis veera on satamassa ihan jees.

Pancho on tosissaan joo kauppakeskuksessa, mutta se ulkoterassi on siinä takapihalla missä nyt on melko rauhaisaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom