- Ikä
- 43
Tästä tuli mieleen kun joskus mun juniori-iässä käytiin joulun pyhinä tuttujen tykönä kyläilemässä. Joku taisi kysyä perheen lapsilta että: "tuliko paljon joululahjoja".Voihan sen vessaremontin maksaa jos haluaa vaikkei se lahja olisikaan. Sehän on sama kuin jos saisi rahaa lahjaksi. Varsinkin jos sen tekisi jokatapauksessa riippumatta siitä onko synttärit vai ei.
Mielummin jotain henkilökohtaista vaikka sen arvo olisi 5€.
Tuttavaperheen isä vastasi siihen vakavalla naamalla että: "Me ostettiin tämmönen pyykinpesukone kun vanha hajosi. Tää on vähän niin kuin koko perheen yhteinen joululahja." Pari mun ikäistä alle 10-vuotiasta lasta nieleskelee samalla vieressä ja nyökyttelee että juu näin on. Mulla ei meinannut pokka pitää vaikka nuori olinkin kun toi koko tilanne oli jotenkin niin absurdi. :lol2:
Eli toikaan perhe ei ollut mikään köyhä ja pointti on siinä että ehkä jotkut pienet paketit voi silti ipanoille hommata vaikka tommosta hiukan isompaa ostetaankin.
Mun mielestä on aina tärkeää että lahjassa on joku henkilökohtainen ajatus mukana, ei siis sellaista vaikutelmaa että on napattu tulomatkalla huoltsikalta mukaan.