lactobasillicus gg kokemuksia

Onko muutkin taalla kokeillut maitohappobakteereita,olisi meinaan itsella aika ostaa uusi purkki joten haluaisin kuulla muitten kokemuksia,toimiko teilla(kin) ?Itsella vei pahaa oloa pois ja auttoi syomaan enemman :D Ainkin koirille laakari suositteli tota tavaraa.

edit.typoja

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, itse syöny jo muutaman kuukauden tuota. Laktoosi-intoleranssiin tuo ei auta mutta muuten vatsahapon liikaeritykseen ja muihin mahahaavan kaltaisiin vaivoihin tuo auttaa kummasti. Närästyskin on hellittäny viime aikoina.

Tulee itsekin syötyä ko. tuotetta välillä. Kaippa se vatsaa rauhottaa :rolleyes: Lääkärit suosittelee joskus ottamaan lisänä vaikka kovan antibioottikuurin kanssa, vatsaa kestää paremmin.

Danonella on tuollainen kampanja meneillään, että voi testata Actimelia (sisältää l.casei maitohappobakteeria) pari viikkoa ja saa rahat takaisin, mikäli on vaikutukseen tyytymätön. En ole itse koskaan tuotetta kokeillut, mutta tiedoksi, jos jotakuta kiinnostaa.

Olen kiskonut pariakin eri merkkiä. Nykyinen Valion valmistama kapseli tuntuisi toimivan parhaiten.

Aloin nyt myös ostamaan gefilus-maitoakin. Maksaa about reilun euron per litra.

Emmah sanoi:
Danonella on tuollainen kampanja meneillään, että voi testata Actimelia (sisältää l.casei maitohappobakteeria) pari viikkoa ja saa rahat takaisin, mikäli on vaikutukseen tyytymätön. En ole itse koskaan tuotetta kokeillut, mutta tiedoksi, jos jotakuta kiinnostaa.

Jep, kuitit ois talles jne jne, mutku ei saa edes aikaseks lähettää noin naurettavan summan takia.. :) .. siihenhän noi perustuukin, ihmisten laiskuuteen tollasis pienis asiois.. ei ne mitää menetä :D

Kyllä, olen ehdottomasti sitä mieltä, että maitohappobakteereista on hyötyä. Rauhoittavat vatsaa tehokkaasti, itse käytän säännöllisen epäsäännöllisesti joko tabletteina tai mehuna/mehukeittona. Tabletteina toimii tietty parhaiten, mutta erinomainen valmiste löytyy myös Pro Vivalta, saatavana on eri makuisia marjakeittoja litran pöniköissä. Ovat mielestäni parempia kuin esimerkiksi Gefilus-tuotteet. Antibioottikuurin ottamista en edes harkitse ilman maitohappobakteeria, vatsani on sen verran herkkä.

Ette kai jatkuvasti käytä noita maitohappobakteereita? Luulisi että ihmisillä on sama homma kun eläimillä, että jos niitä jatkuvasti purkista popsii, niin kehon oma toiminta niiden osalta saattaa häiriintyä. Oikaiskoot joku jos ihan pihalla olen.

Timba79 sanoi:
Ette kai jatkuvasti käytä noita maitohappobakteereita? Luulisi että ihmisillä on sama homma kun eläimillä, että jos niitä jatkuvasti purkista popsii, niin kehon oma toiminta niiden osalta saattaa häiriintyä. Oikaiskoot joku jos ihan pihalla olen.

Eikö nuo ole samoja bakteereita mitä normaalimahassa olisi muutenkin? Mä olen kuvitellut, että noita pitää popsia jos/kun nykyisistä prosessoiduista ja puhdistetuista safkoista ei enää saa "hyvää" bakteerikantaa pötsiin.

Kai noissa on jujuna se, että kun olet vähän aikaa niitä syönyt, niin ne bakteerit alkavat lisääntymään itsestään suolistossa. Ja näin niiden bakteereiden ulkoisen nauttimisen tarve vähenee. Mutta liekö niistä haittaa...en minä ainakaan usko? :confused:

Ei mullakaan mitään faktaa ole. Elukoiden kohdalla, ainakin kissojen ja koirien, kohdalla noita ei suositella paria viikkoa pidempään kertakuurina annettavan. En tosiaan tiedä päteekö sama ihmisiin.

Timba79 sanoi:

En käytä jatkuvasti, vain tarvittaessa. Löysin tähän vastausta maxmedican sivuilta, omaan korvaan kuulostaisi aika järkevältä:

"Maitohappobakteereja on elintarvikkeissa luonnostaan esim. kasviksissa ja hapanmaitotuotteissa. Maitohappobakteereja saadaan siis syömällä normaaleja elintarvikkeita ja näin terve ihminen voi oikeilla elintarvikevalinnoilla ehkäistä vatsavaivoja.

Eläviä maitohappobakteereita on pastöroimattomissa elintarvikkeissa kuten suolakurkut, hapankaali ja vihanneshöystöt, mutta niiden käyttö ruokavaliossa on mitätöntä. Lisäksi jogurteissa ja piimässä on maitohappobakteereita, joskin pitoisuudet vaihtelevat ja pitkä säilytysaika tuhoaa ne. Riittävän tehon saavuttamiseksi hyviä bakteereja sisältäviä ruoka-aineita olisi näin ollen nauttiva päivittäin useita litroja. Tämä lienee käytännössä mahdotonta.

Ongelmatilanteissa on usein tarpeen käyttää maitohappobakteerivalmisteita. Niistä saadaan huomattavasti suurempia määriä spesifisiä suolistoa hoitavia probioottisia bakteereja, jotka ruoan mikrobeja tehokkaammin kiinnittyvät suoliston seinämiin ja ehkäisevät siten haittamikrobien kasvua. Ennaltaehkäisevästi maitohappobakteerikuuri 1-3 kertaa vuodessa auttaa suolistoa selviytymään kiireisen ja vaativan elämän rasituksista."

Niin ja pieni pilkunviilaus vielä: kyseessä on laktobacillus, ei laktobacillicus :D

Gefilusta tulee aika usein nautittua...vaikutuksista en osaa sanoa, kun ei ole ollut mitään vaivaa ennestäänkään...ainakin :kakka: :n väri muuttuu kun käyttää pidemmän aikaa päivittäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom