Laajakaistat

Kysymys. Lähes kaikki operaattorit tarjoavat laajakaistaliittymiä. Puhutaan käytännössä ADSL 512/512 liittymästä. Onko näiden eri firmojen tarjoamissa linjoissa eroja esim. toimintavarmuuden, tukkoisuuden yms. suhteen?

Baanan liittymän saisi tänään ilman kytkentämaksua, ja liittymän tarttis aika pian. Kannattaako odotella jotain Soneran tarjousta vai onko näissä ylipäätään mitään eroja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Huonojalkainen
Kannattaako odotella jotain Soneran tarjousta vai onko näissä ylipäätään mitään eroja?
Soneran kytkeytymisessä kestää normaalisti 3-4 viikkoa. Jos asut HTV:n alueella, suosittelen Welho-laajakaistaa. Muuten esim. Elisan laajakaistaa. Se kytketään alle viikossa.

Re: Re: Laajakaistat

Originally posted by Tomi
Soneran kytkeytymisessä kestää normaalisti 3-4 viikkoa. Jos asut HTV:n alueella, suosittelen Welho-laajakaistaa. Muuten esim. Elisan laajakaistaa. Se kytketään alle viikossa.

Ei meil tääll Lahes taida olla Welhoa. Eli kysymys olisi enemmänkin kytkentäajoista kuin kaistan toiminnasta? Päijät-Hämeen Puhelin / Finnet näyttää olevan tarjoana tuossa Baanassa. Onkohan jotain raskauttavia syitä olla ottamatta tuota Baanaa? Hirveä täpinä saada kotiin liittymä.

Re: Re: Laajakaistat

Jos asut HTV:n alueella, suosittelen Welho-laajakaistaa.
Eikös se olekaan enää näin: http://jylppy69.riemurasia.net/kuvat/00/htv_dead.jpg ;)

Kysymyksen esittäjälle sen verran, että minulla on kokemusta vain
Turun alueelta, jossa Aurian adsl-liittymään olen kyllä ollut tyytyväinen. Tekniikassahan ei liene suuria eroja, jos puhutaan adsl-liittymistä. Itse tarkistaisin ensin saatavuuden omassa osoitteessani (saattaa olla eroja eri operaattoreiden välillä), liittymätyypit sekä tietenkin hinnat ja nopeudet. Eri operaattoreilla saattaa olla huomattaviakin eroja avausmaksuissa, sisältyykö adsl-purkin vuokra mainoksen hintaan vai ei, mitä maksaa liittymän siirto toiseen osoitteeseen tai nopeuden muutoksen hinnoittelu. Tykkäävät tehdä helppoa rahaa näillä "lisäpalveluilla" :curs:

Itsellä on Soneran 512/512 ja tyytyväinen olen ollut. Sen minkä kone pysyy päällä (lue: tämä vanha rotisko ;) ) niin netti kyllä toimii. Suhteellisen tasainen, eikä katkoksia sen suuremmin ole ollut. Kytkeminen tosiaan kesti reilut 2 viikkoa, mutta minä tiesin sen ja tilasin sen jo 'ennakkoon'.

Re: Re: Re: Laajakaistat

Originally posted by Ozzy
Eikös se olekaan enää näin: http://jylppy69.riemurasia.net/kuvat/00/htv_dead.jpg ;)
Jeps. Onhan kaapelissa ne heikot puolensa. Esim Welho Prossa on huono uppausnopeus. Mutta toisaalta, kuka perkele ottaa liittymän muuta kuin itseään varten? Imutin pari viikkoa sitten Welho Prolla KazaaLiten kautta Juarezia suoraan Meksikosta nopeudella 396 Kt/s. Ei huono, ottaen huomioon, että kk-hinta on 46 €?

Re: Re: Re: Re: Laajakaistat

Juarezia suoraan Meksikosta nopeudella 396 Kt/s. Ei huono, ottaen huomioon, että kk-hinta on 46 ??
Nyt pahasti epäilisin että kysymys on kuitenkin 396 kb/s joka on 49,5 kt/s.

Sanoisin, että paras vaihtoehto olisi ottaa Adsl 512/512. Welhojen ongelma on ulostulonopeus. Welhon parhaassakin liittymässä(2m) on järjettömän pieni ulostulonopeus, maksimi liikkuu siinä 25kb kohdalla.

Re: Re: Re: Re: Re: Laajakaistat

Originally posted by Jortsu
Nyt pahasti epäilisin että kysymys on kuitenkin 396 kb/s joka on 49,5 kt/s.
Voiko joku KazaaLiteä käyttävä palstalainen tarkistaa, että missä muodossa ko. ohjelma ilmoittaa latausnopeuden? Kthx.

K-lite (tai siis K++, jota käytän) ilmoittaa kilobyteissä (kB) ja vieläpä oikein (palomuurin traffic seuranta antaa samaa incoming nopeutta). Eli lähemmäs 400kB/s on ihan hirviä vauhti :thumbs:

edit: mulla katkeilee Welho 525 aina välillä pariksi tunniksi :curs:

lisää edittiä: Eri kieliä saa kyllä ja suomikin taitaa olla edustettuna mutta kuka helvetti käyttää muita kun englanninkielisiä softia? :D
Mutta tosiaan Kazaa Lite näyttää kB eli kt eli kovaa tulee Tomilla. Tuossa 525-versiossa on teoreettinen maksimi siis 65kB/s mutta usein tulee reippaasti yli 70kB/s

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laajakaistat

Voiko joku KazaaLiteä käyttävä palstalainen tarkistaa, että missä muodossa ko. ohjelma ilmoittaa latausnopeuden? Kthx.
Tuo t tarkoittaa tavua, se on suomea, ja kazaa liteä ei tietääkseni ole lokalisoitu. Eli näin ollen kazaa lite ilmoittaa nopeuden joko kB/s (kt/s) tai kb/s. Mikäli tuo sinun nopeutesi pitäisi paikkaansa niin sinulle on myyty ainakin kolmen megan yhteys 46 eurolla kuukaudessa. Mulle kans semmonen!!!111!!! ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laajakaistat

Originally posted by Jortsu
Mikäli tuo sinun nopeutesi pitäisi paikkaansa niin sinulle on myyty ainakin kolmen megan yhteys 46 eurolla kuukaudessa. Mulle kans semmonen!!!111!!! ;)
Welho Pron sisääntulevaa kaistaa ei ole rajoitettu. Kun on ruuhkaa, on netti hitaampi, kun ei ole ruuhkaa, on nopeus välillä aika railakas.

Minulla on kanssa tuo Welho Pro ja välillä nopeudet ovat aika huikeita. Parhaimmillaan on ollut noin 500 kb/s Direct Connectissa. Aamulla kun laittaa latauksia niin lähes aina löytyy joku, jolta saa immättyä yli 100 kb/s.
Iltaisin nopeudet on sitten hitaampia.

Welho Pro ei vaan ole enää myynnissä. Welho 525 toimivuudesta minulla ei ole hajuakaan.

Originally posted by Kallo
Minulla on kanssa tuo Welho Pro ja välillä nopeudet ovat aika huikeita. Parhaimmillaan on ollut noin 500 kb/s Direct Connectissa. Aamulla kun laittaa latauksia niin lähes aina löytyy joku, jolta saa immättyä yli 100 kb/s.
Nuohan nyt eivät ole mitenkään huikeita nopeuksia. Perus 512 ADSL:n nopeuksia. ELLEI nyt taas ole tullut kirjotushäriö, ja B muuttunut b:ksi. Kenties tämä on jonkun mielestä pilkunviilausta, erohan on vain 8 kertainen ;)

Originally posted by Kallo
Nuohan nyt eivät ole mitenkään huikeita nopeuksia. Perus 512 ADSL:n nopeuksia. ELLEI nyt taas ole tullut kirjotushäriö, ja B muuttunut b:ksi. Kenties tämä on jonkun mielestä pilkunviilausta, erohan on vain 8-kertainen ;)

edit. HELVETTI kun sivut taas bugaa. Yritin poistaa tätä ylimääräistä kun tuolla editistä sellainen mahdollisuus löytyi mutta ei ollut oikeuksia, miksiköhän?

Kyllä taitaa olla kyseessä kB ISOLLA BEELLÄ. Noissa Welho Pro -liittymissä on aika hyvä download-nopeudet. Upload ja pingit kuseekin sitten pahemmin. Itse olen tosin käsittänyt, ettei sieltä verkosta enää tavara tule niin hyvin kuin ennen. Ruuhkaa HTV:n yhteyksissä..

Jos haluatte testata oman yhteytenne nopeuden, niin tossa on pari linkkiä:
http://toniw.iki.fi/index.cgi/nopeustesti/ (vaatii javan ja kyselylomakkeen täyttämisen)
http://kuivuri.pp.htv.fi/speed/

Originally posted by MuscleMemory
Kyllä taitaa olla kyseessä kB ISOLLA BEELLÄ. Noissa Welho Pro -liittymissä on aika hyvä download-nopeudet. Upload ja pingit kuseekin sitten pahemmin. Itse olen tosin käsittänyt, ettei sieltä verkosta enää tavara tule niin hyvin kuin ennen. Ruuhkaa HTV:n yhteyksissä..

Jos haluatte testata oman yhteytenne nopeuden, niin tossa on pari linkkiä:
http://toniw.iki.fi/index.cgi/nopeustesti/ (vaatii javan ja kyselylomakkeen täyttämisen)
http://kuivuri.pp.htv.fi/speed/

Siirtonopeustesti
Tällä sivulla voit testata modeemisi siirtonopeuden HTV:n sisäisessä verkossa.

Testataan...

Testi 1: 128 KB ladattiin ajassa 0.09 sekuntia, nopeuden ollessa 11810 kbit/s
Testi 2: 256 KB ladattiin ajassa 1.74 sekuntia, nopeuden ollessa 1174 kbit/s
Testi 3: 512 KB ladattiin ajassa 5.41 sekuntia, nopeuden ollessa 756 kbit/s
Testi 4: 512 KB ladattiin ajassa 4.41 sekuntia, nopeuden ollessa 929 kbit/s

Keskiarvo: 1408 KB ladattiin ajassa 11.65 sekuntia, siirtonopeuden ollessa 966 kbit/s

Thu Sep 25, 2003 15:01:52

Vois olla hitaampikin, eikö? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom