L-Glutamine

Asustelen viela kesaan asti ulkomailla. Eteeni sattui omasta mielestani helvetin halpaa L-Glutamiinia, CNG tai GNC tuotteita. Mutta, mutta, vaikka ei menis edes rahat hukkaan tuolla hinnalla, niin...

Onko ollut mitaan hyotya, kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varsinkin kun flunssakausi tai ylikunto kummittelee niin ihan hyvää. Muuten en itse koe tota välttämättömäksi.

Mut jos se sikahalpaa on niin osta ihmeessä. Ei sen ihan heti pitäs pilaantua.

Varsin hyödytön tuote. T-Nationissa oli pari läpikotaista, tiedeperustaista artikkelia, joiden bottom line:

If you’re involved in resistance training and already have proper post workout nutrition, along with a moderate carb intake, then glutamine probably won’t do anything for you. In fact, none of the proposed theories dealing with glutamine supplementation have worked out in the athletic world.

MKM sanoi:
If you’re involved in resistance training and already have proper post workout nutrition, along with a moderate carb intake, then glutamine probably won’t do anything for you. In fact, none of the proposed theories dealing with glutamine supplementation have worked out in the athletic world.

:thumbs: :rock: :)

Laittaa soijaproteiinia vaikka 1/3 tai 1/4 osan heran sekaan....ei maistu liikaa...ja soijassa muistin mukaan on nimenomaan paljon glutamiinia?

MKM sanoi:
Varsin hyödytön tuote. T-Nationissa oli pari läpikotaista, tiedeperustaista artikkelia, joiden bottom line:

T-nation eli Biotest liiskaa tuotteita mitä ne eivät itse myy ja niin se pitääkin mennä kun tuottoa koitetaan tehdä. Mielumminhan sitä myydään omia spesiaali sheikkejä kuin l-glutskua jota saa halvalla monesta paikasta. Kannattaa muistaa suodattaa juttuja pois kun kaupallinen taho niitä suoltaa.

lexx sanoi:
T-nation eli Biotest liiskaa tuotteita mitä ne eivät itse myy ja niin se pitääkin mennä kun tuottoa koitetaan tehdä. Mielumminhan sitä myydään omia spesiaali sheikkejä kuin l-glutskua jota saa halvalla monesta paikasta. Kannattaa muistaa suodattaa juttuja pois kun kaupallinen taho niitä suoltaa.

Nimenomaan! Glutamiinia puoltavatkin vain tietyt kaupalliset tahot. Tutkimukset, joihin T-Nationin artikkeleissa viitattiin, eivät olleet Biotestin tuottamia vaan nähdäkseni riippumattomia yliopistotutkimuksia. Sen perusteeella mitä minä olen varteenotettavia tieteellisiä tutkimuksia ja arvostetuimpien ravitsemusasiantuntijoiden lausuntoja lukenut, niin hyödyttömästä aineesta on kysymys.

John Berardikin on tätä mieltä:

"I think it's safe to conclude that glutamine supplementation probably offers little to no benefit with respect to athletic performance or body composition when given to well-fed, healthy athletes."

MKM sanoi:
"I think it's safe to conclude that glutamine supplementation probably offers little to no benefit with respect to athletic performance or body composition when given to well-fed, healthy athletes."

Eihän sitten c-vitamiinista ole mitään hyötyä, jos noin perustelee. :hyper:

jarska sanoi:
Eihän sitten c-vitamiinista ole mitään hyötyä, jos noin perustelee. :hyper:

Mutta onneksi moni varmaan osaa tulkita oikealla tavalla, mitä Barr tiivistelmälauseellaan ajaa takaa.

MKM sanoi:
John Berardikin on tätä mieltä

Berardi ainakin oli mukana suunnittelemassa Biotestin tuotteita. Eli voidaan spekuloida onko herralla omia intressejä. Toisaalta asiaa voi myös ajatella niin että he eivät myy glutamiinia, koska se ei toimi. Eikä niin että glutamiini ei toimi, koska he eivät sitä myy. Hyvin moni tutkimus ei ole löytäny selkeää hyötyä.

Toi hinta politiikka on hiukan eri nykyosoitteessa. 90caps 600mg each ja hinta taitaa vastata jotakin suomessa myytavaa asperiini pakettia.

MKM sanoi:
Nimenomaan! Glutamiinia puoltavatkin vain tietyt kaupalliset tahot. Tutkimukset, joihin T-Nationin artikkeleissa viitattiin, eivät olleet Biotestin tuottamia vaan nähdäkseni riippumattomia yliopistotutkimuksia. Sen perusteeella mitä minä olen varteenotettavia tieteellisiä tutkimuksia ja arvostetuimpien ravitsemusasiantuntijoiden lausuntoja lukenut, niin hyödyttömästä aineesta on kysymys.

John Berardikin on tätä mieltä:

Lue sitten niitä riippumattomia testejä. Silleen itekkin hankin omat tietoni kyseisestä aineesta.

Eipä sitä 100% varmasti voi mitään sanoa mutta itselläni ainakin olo tuntui paljon energisemmältä ja pää kesti selvänä matalahiilarisen dieetin aikana glutskun ansiosta. Se taitaa olla niitä harvoja aineita sokerien lisäksi mitä aivot voivat käyttää ravintonaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom