Löysin vähän arvokasta tavaraa..

Voisivatko nämä kivet olla kuitenkin jotakin arvotonta? ..

Kyllä. On olemassa 0.1% mahdollisuus että kyseessä on jokin arvottomia kiviä. :arvi:

edit edit: Voitko paljastaa mistäpäin suomea löyty?

edit edit edit: Malakiitti?

malakiitti_large.jpg

http://www.jalokiviharrastajat.fi/kivigalleria/

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lasia?

Meinaan meilläpäin räjähti aikoinaan lasitehdas, ja noita lasin sirpaleita ja isompiakin möykkyjä kaiveltiin sitten penskana maasta.

Vai että kivi lamppuna, en ole fyysikko, mutta eikös valon aallonpituus eroa melkolailla kaikesta radioaktiivisesta, ja aika himmeä lamppu taitaisi muutenkin olla :D

edittii: joskus oli kyllä Aamulehden edesmenneessä "kiikari" (tms.) osiossa uutinen että varastettuja säteilypökäleitä oli jaettu vähemmän kehittyneessä maassa onnenkaluiksi. Onnenkalu on tunnetusti hyvä pitää housujen taskussa lähellä kasseja jotta onni olisi maksimaalinen.

Vai että kivi lamppuna, en ole fyysikko, mutta eikös valon aallonpituus eroa melkolailla kaikesta radioaktiivisesta, ja aika himmeä lamppu taitaisi muutenkin olla :D

Samaa tuossa ihmettelin, tosin gammasäteilylähde voisi ainakin periaatteessa hehkua näkyvää valoa fluoresenssin kautta. Tuskin siitä silti lampuksi olisi.

Onhan se jännää kun löytää maasta jotakin poikkeavan näköistä tavaraa.. Kerrohhan sitten kun tiedät, mitä se oli!

Pamppu:n viestien agenda perustuu pelkästään vittuiluun ja muiden viestien mollaamiseen :)

jep kaikki tieto sitten ja kuva ois kiva.

:offtopic:
olen nähnyt merenpohjassa noin 7 metrin syvyydessä sellasen ihmeellisen puikon. En mä sitten tiedä mikä se oli. pituutta noin 30 cm ja noin 10-15cm paksu.
Täyttä metallia ja näytti joltain pommilta :D
Siellä se on vieläki

Toi otsikko on kyl aivan huippu!
Vois kuvitella että on löytänyt pienen määrän oikeasti arvokasta tavaraa, esim. hipun kultaa
Tai miksei sitten vähän käsiä heilutellen elvistelis "löysinpäs vähän arvokasta tavaraa" :jahas:

Vai että kiviä...

6.jpg

:offtopic:
olen nähnyt merenpohjassa noin 7 metrin syvyydessä sellasen ihmeellisen puikon. En mä sitten tiedä mikä se oli. pituutta noin 30 cm ja noin 10-15cm paksu.
Täyttä metallia ja näytti joltain pommilta :D
Siellä se on vieläki[/QUOTE]

Joo, mäkin löysin kerran tuulastamassa ollessa n. metrin syvyydestä aivan varsikäsikranaatin näköisen kapistuksen. En uskaltanut nostaa, atraimella vaan töniä, kun oli vesikerros välissä. Paikallisia viranomaisia ei kiinnostanut, niin sinne se jonkun mökkirantaan jäi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom