Läskivero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja phy73
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Nat_Ural
Voitaisiinhan huonoista geeneistäkin verottaa. Näitä asioita pitäisi ajatella silloin, kun niitä lapsia tekee :david:

Tota asiaa sivuten ja off topic

Jos molemmilla (tai toisella) vanhemm(alla)illa on periytyvä sairaus tms. niin kumpi on oikein
kieltää heitä tekemästä lapsia vedoten siihen, että lapsi on hyvin suurella todennäköisyydellä sairas
vai sallia "kaikki saavat tehdä lapsia tuloksesta riippumatta" moraalilla?

ps. Koff suhahtelee

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hannibal
Kuinkas se käytännössä selvitettäisiin, kenen huono terveys johtuu elämäntavoista, ja kuinka esim. ihmisten geneettiset erot huomioitaisiin?
Jaa-a... Mistäs sitä ei voitaisi selvittää? Voiko esimerkiksi veren rasva-arvot olla vituillaan geenien vuoksii? Esim. mun vanhemmilla on molemmilla ongelmia kolesterolin kanssa, mulla ei.

Originally posted by Jortsu

Näin maksaisivat vain ne, joilla on ongelma.

Tulihan se sieltä:rolleyes: Olisikin vähän vituttanut, jos ei ne, jotka aiheuttaa kustannukset, maksaisi niitä.

Minun mielestä paras ratkaisu kaikkiin ongelmiin(oli sitten kyseessä pakolaiset, lihavat, narkkarit, windowsin kaatuminen) on tappaminen. Eikö yksinkertaisesti voisi tappaa niin paljon ihmisiä, että ongelmat poistuisivat?

PS. Jameson kutkuttelee.

Originally posted by kekexx
Tulihan se sieltä:rolleyes: Olisikin vähän vituttanut, jos ei ne, jotka aiheuttaa kustannukset, maksaisi niitä.

Minun mielestä paras ratkaisu kaikkiin ongelmiin(oli sitten kyseessä pakolaiset, lihavat, narkkarit, windowsin kaatuminen) on tappaminen. Eikö yksinkertaisesti voisi tappaa niin paljon ihmisiä, että ongelmat poistuisivat?

PS. Jameson kutkuttelee.
Vielä jos kaikki tekisivät sen itse ettei kenenkään tarvitsisi vaivautua. Kuka tapetaan winkkarin takia?

PS. Saaremaa Tuulik maistuu, lopetan meuhkaamisen tältä päivältä ja lähden terassille, aurinko paistaa, kenties huomenna olen herkemmällä tuulella.

Kuka tapetaan winkkarin takia?

Oikeastaan aivan sama, pääasia on, että oikeus ja kohtuus tapahtuu.

plää plää plää plöää plä plä plä plää plää plääää p äöl äöl

Jaa-a... Mistäs sitä ei voitaisi selvittää?
Kerro nyt vaan, haluaisin kuulla.

Voiko esimerkiksi veren rasva-arvot olla vituillaan geenien vuoksii?

Ihanko tosissaan kysyt?

Ovathan perimän vaikutus kolesteroliin ja esim. kainuulaislasten korkeat kolesteroliarvot jo pitkään tiedettyjä faktoja.

Kerro nyt vaan, haluaisin kuulla.
Niin tosiaan en tiedä, ajattelin että sinä tietäisit mistä sitä ei voitaisi selvittää.
Ihanko tosissaan kysyt?

Ovathan perimän vaikutus kolesteroliin ja esim. kainuulaislasten korkeat kolesteroliarvot jo pitkään tiedettyjä faktoja.
Ihan tosissaan. Kaikki nämä kun mielellään nykyään laitetaan perimän piikkiin.

Niin tosiaan en tiedä, ajattelin että sinä tietäisit mistä sitä ei voitaisi selvittää.
Ihan tosissaan. Kaikki nämä kun mielellään nykyään laitetaan perimän piikkiin.

Raatimme ei saanut vastauksia kyseisen mallin käytännön toteuttamista koskeviin kysymyksiin, mutta raatimme antaa siitä huolimatta tälle teoreettiselle "ne, joiden huono terveys johtuu elämäntavoista, maksavat keskimäärin enemmän"-veriarvo-terveysindeksi-insinöörimallille täydet viisi deividiä..

:david: :david: :david: :david: :david:

Eiköhän tämä keskustelu ollut sitten tässä.

:)

Raatimme ei saanut vastauksia kyseisen mallin käytännön toteuttamista koskeviin kysymyksiin, mutta raatimme antaa siitä huolimatta tälle teoreettiselle "ne, joiden huono terveys johtuu elämäntavoista, maksavat keskimäärin enemmän"-veriarvo-terveysindeksi-insinöörimallille täydet viisi deividiä..
Sinä siis ilmeisesti tiedät että sydän- ja verisuonisairauksista ei voida tietää johtuvatko ne paskoista geeneistä vai elämänavoista. Näin ollen ehdotukseni ei toimi ja keskustelu siitä voidaan tosiaan lopettaa.

Raatimme tuntuu aina tietävän mikä malli ei missään tapauksessa toimi. Ehdotukset ovat vähissä, joten ilmeisesti nykymalli tyydyttää kaikkia. Ja kun elämme mikä-mikä-ihmemaassa niin nämä sairaudethan eivät ole kasvava ongelma ja vaikka olisivatkin niin kyllä verorahat riittää. Ja jos ei kuitenkaan riitä niin verotetaan vähän lisää kansaa jota jo nyt verotetaan keskimääräistä enemmän (maassa jossa on muuten keskimääräistä korkeammat hinnat ja keskimääräistä paskemmat palkat). Kyllä se siitä :david:

Ei.ei.ei.ei.ei. Ei se läskivero nyt välttämättä mitään auttaisi.

Liikalihavuus jms. koetaan sairautena, hoitoa tulisi tukea enemmän. Mikäli apua olisi helpompi saada, useampi saattaisi ehkä siihen mukaan lähteä. Luentoja, valistusta...

Ei veroja. Sen on kuitenkin jollakin tapaa lähdettävä itsestä myös, joten mahdollisuuksia erilaisiin hoitoihin tulisi informoida ja tuoda esille paremmin. Monilla niistä ja hinnoista ei ole tietoakaan. Ja kuinka suuri hyöty sellaisesta loppupeleissä saattaa olla.

Kyse on kuitenkin pirun vakavasta asiasta, johon ei aina itse taistelemalla löydä vastausta.

-r

Samaa mieltä rocketin kanssa. Kyllä se laihduttaminen ja normaalipainoisen pysyminen lähtee korvien välistä eikä siinä paljon verot auta. Samalla kärsii täysin normaalipainoiset, joilla ei ole mitään ongelmia painon kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom