Läskit ei pala, mutta miksi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tartteisin hyviä vinkkejä mitä pitää muuttaa, että loput rasvat lähtis ja pääsis parempaan kuntoon. Eli homman nimi on, että olin useampi vuosi sitten selvästi ylipainoinen ja painoin noin 100kg kunnes päätin vaihtaa atkinsille ja paino
putos ja tätä nykyä painan 73kg ja pituutta on 180cm ja ikää hieman alle 30v ja mies. Eli siis painan aika vähän, mutta läskiä löytyy silti. Hienosta laihdutuksesta huolimatta rasvaa kuitenkin kehoon jäi selvästi silti vaikka tyytyväinen tuloksiin olinkin. Nyt olen kyllästynyt loppuihinkin rasvoihin ja yrittänyt työstää niitä pois viimeiset 8kk, mutta aikalailla tuloksetta. Mahassa ja tisseissä tuntuu semmonen reilun sentin kerros ja siitä ei eroon tunnu pääsevän millään.

Eli viimeiset 8kk olen salilla käynyt noin 5 kertaa viikossa. Ohjelmaa minulla ei ole vaan teen mitä sattuu niin paljon kun jaksaa aina reilun tunnin ajan. Lenkillä käyn ehkä kerran viikkoon. Liikunta siis iltaliikuntaa töiden jälkeen. En tiedä pitäisikö ottaa aamuliikunta käyttöön myös?

Ruokavaliona olen edelleen pitänyt vähähiilarisen ja muutaman päivän tuossa kaloreita tarkkailin ja suurinpiirtein 2000 kaloria päivässä tulee. Tyypillinen päivän syönti on:
Aamulla: Kaurapuuro ja vähän marjoja.
Lounas: Broileria/Lihaa 200g ja vihanneksia ja salaattia.
Välipala: Maitorahka tai pari hedelmää
Päivällinen: Broileria/Lihaa 200g ja vihanneksia ja salaattia, raejuustoa
Iltapala: Hedelmiä, maitorahka, joskus pari ruisleipää tai hapankorppua tai näkkäriä.
Lisäksi salin jälkeen palautusjuoma (puolet vähemmän jauhetta mitä suositellaan). En tiedä pitäisikö tuo palautusjuoma jättää kokonaan pois?

Alkoholiakin olen juonut aika vähän viimeisen 8kk aikana. En tiedä mitä pitäisi muuttaa, että saisi tuloksia aikaseksi ja mahan kokonaan pois. Vinkkejä ja kysymyksiä otetaan vastaan, kiitos.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse suosittelen, että siirtyisit plussakaloreille ja lihasta kasvattamaan. Luultavasti sulla ei nyt ole lihasta eikä läskiäkään kauheasti, saattaa olla nahkaa vaan jäänyt kovan laihdutuksen jälkeen, mikä luo illusion että pitäisi vielä laihduttaa. Vaikea tässä selittää, mutta kun saat lihasta luiden alle niin olet luultavasti tyytyväisempi. Kannattaa ottaa joku kunnon treeniohjelma, esim. Elaston 2-jakoinen ja ruokavaliosta sen verran, että taitaa hyvät rasvat olla vähissä...

No joo oon kyllä miettiny kanssa tuota vaihtoehtoo, että pitäskö tässä koittaa siirtyä plussakaloreille ja koittaa kasvattaa lihaksia jonkin verran ja sitten koittaa laihdutusta uusiks. Varmasti totta että tuota löysää nahkaa löytyy, mutta en jaksa uskoo että se kokonaan löysää nahkaa on kun sormikin sen verran uppoo sisään. En tiiä voiko nahan paksuus sitten mitenkä paljon vaihella ihmiskohtasesti myös. Vaikee alkaa syömään plussakaloreilla kun tuntuu kuitenkin että sitä läskiä on. Treeniohjelmakin käyny mielessä, mutta jotenkin tuntuu mukavammalta vaan tehä fiilispohjalta niitä liikkeitä mitä millonkin huvittaa. Kuitenkin lukenu artikkeleita missä hyvässä kunnossa olevat on kanssa vetäny fiiliksen mukaan ja saanu tuloksia. Ja hmm, hyviä rasvoja nyt pitäs ainakin tulla oliiviöljystä kun aina ruuan paistossa sitä käyttää ja avokadoja/kalaa tulee sillon tällön syötyä. Mitä muuta siihen sitten ois hyvä lisätä jos ei lisäravinteita ala syömään?

Näyttää että ruokavaliosta puuttuu kokonaan hyvät rasvat, näitä lisää. Olen myös sun kanssa aika samoissa mitoissa kaikin puolin ja itse kiristelen kanssa (lajina kiipeily, treenit 3-4 krt/vko ja kevyttä aerobista sillontällön) ja oma paino jämähti kun pidin kalorit >2000

suosittelen että lisäät hyviä rasvoja, vedenjuontia sekä tiputat kalorit ainakin hetkellisesti alle 2000 ja katsot tapahtuuko mitään

Kannattaa vielä ainakin muutaman päivän tarkistuslaskea tarkkaan kaikki mitä syö niin tietää paljonko se todellinen kalorinsaanti on päivisin. Paistorasvat yms mukaan laskuriin.

Zone-sarja -42%
Maltillisilla plussilla lihasta ja jokin treeniohjelma käyttöön, tuo "sitä sun tätä" ei pidemmän päälle ole kovin toimiva, vaikka se varmasti mukavaa onkin vain tehdä mitä mieleen tulee. Starting Strenght tai Elaston kaksijakoinen toimivat ainakin. Ja kuten muutkin ovat sanoneet, hyviä rasvoja lisää koneeseen.

Mä en lähtökohtaisesti ymmärrä miten yksikään aikuinen mies tulee toimeen 2000 kalorillla.

Ei kai tuossa vaiheessa ja noilla kaloreilla aineenvaihduntakaan enää voi häävisti toimia...

Pitää alottaa syömään plussakaloreita sit ja kattoo mitä tulee ja dietata sitte uudestaan kun on vähän lihasta enempi ja ottaa hyviä rasvoja mukaan. Ohjelmaa en kyllä taida ottaa käyttöön kuitenkaan kun ei tässä tavoite oo päästä mikskään älyttömäks lihaskimpuks vaan ennemminkin ihan perus ok kuntoon ja läskit pois. Kiitokset vinkeistä kaikille.

Ei ole olemassakaan sellaista ohjelmaa jolla susta tulisi älytön lihaskimppu, trust me.

Ohjelma vaan käyttöön, niin tiedät tuleeko kehitystä..

Kehon muuttuessa rasvaisesta lihaksikkaaksi vaikein kohta henkisesti ilman muuta on se, kun läskit on saatu pohjalle pitkähköllä laihdutuskuurilla. Kukaan, joka on kestänyt pitkän laihduttamisen, ei halua uudelleen lihavaksi. Siksi on niin vaikeaa muuttaa miinuskaloreilta plussalle. Tämä henkinen kynnys on meille entisille läskille kaikille olemassa, mutta myös ylitettävissä.

Useasti runsasrasvaisilla ihmisillä on ollut myös pientä vajetta testosteronin tuotannossa. Se hidastaa jonkin verran lihaskasvua ja korkean estrogeenitason vuoksi miehen rinnat saattavat vaikuttaa vähän kasvaneilta. Testosteronitasot saat ylös raskailla perusliikkeillä aina treenin alussa. Kyykkäät, mavetat ja penkkipunnerrat treenin alkuun kunnon sarjat niin hormonitasot nousee. Ruokailussa suosit ristikukkaisia, pähkinöitä ja silloin tällöin lihaa. Otat sinkkiä kunnolla ja magnesiumia illalla. Googleta "testosteroni ravinto".

Tuollaisen 27kg laihdutuksen jälkeen iho on väkisinkin pitkän aikaa löysä. Sinun ikäiselläsi miehellä se kuitenkin vielä palautuu. Alavatsa, lantion sivut ja takaosa, reisien sisäosat ja rintojen seutu jäävät löysiksi joksikin aikaa. Menee varmasti kuukausia, ehkä runsas vuosikin ennen kuin iho kiristyy.

Lihasta saat, ja täytät nahkasi, kun otat raskaat perusliikkeet käyttöön ja syöt oikeanlaista ruokaa riittävästi. Ymmärrän hyvin, että syömisen aloittaminen on henkisesti hankalaa, kun tavoitteena on pitkään ollut painon pudotus. Kun olet saavuttanut terveellisen painon alarajan ja alittanut tietyn rasvaprosentin, ei lihas enää kasva pelkällä kehon varastoimalla energialla. Tarvitset lisää potkua.

Kehottaisin myös tarkastelemaan itsekrittisesti asennettasi kunnon ohjelman käyttöönottoon. Ei ohjelma yksistään ole ketään vielä lihaskimpuksi pullistanut. Siihen tarvitaan vuosikausien työ. Voit lopettaa ihan siinä kohtaa, kuin itse haluat. Tai keventää. Tai lyhentää sarjoja. Et varmasti pullistu yhdessä vuodessa juuri mihinkään. Oikeasti, et halua noudattaa ohjelmaa, koska haluat ottaa vähän kevyemmin, eikö?

Ota starting strength käyttöön, tai Elaston 2-jakoinen ja tee itsellesi excell-taulukko tai merkkaa nostot vihkoon. Lisää rautaa pikkuhiljaa omaan tahtiin, mutta lisää sitä. Oman kehityksen seuraaminen on iso, ehkä jopa suurin, osa puntin nostamisen hauskuutta.

Ja ota mittanauha käyttöön. On kiva todeta painon nousseen 5kg ja vyötärön ympäryksen pysyneen samana. Siinä vaiheessa vasta ymmärtää neuvot syömisen tärkeydestä. Tsemppiä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom