Läskistä kehonrakentajaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zdem69
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Siis Deben version mukaan. Tuo kuullosti siis järkeenkäypältä, en tod. ala mitään laihduttelemaan vaan salille vaan ja menox sanoa annie.

Bodaus on harrastus mutta kehonrakennus on elämän tapa itseni luen vasta siinä vaiheessa kehonrakentajaksi jos joskus lavalle asti pääsen kuten sanottu tästäkin mielipiteet varmasti eroavat.

Siis Deben version mukaan. Tuo kuullosti siis järkeenkäypältä, en tod. ala mitään laihduttelemaan vaan salille vaan ja menox sanoa annie.

Kyllä! :hyvä: Sulta on motivaatio kadonnut jo seitsemään otteeseen, jos aluksi käyt jotain laihduttelemaan ja odottelemaan sitä salille pääsemistä. Se on parasta motivaation nostatusta ja sen ylläpitoa, kun viikko viikolta voimat lisääntyy. Laihduttamaan kerkeää sitten myöhemmin, jos siinä vaiheessa sitten enää haluaa (tai on edes tarvetta).

Ja täällä väitettiin, että bodariksi tai kehonrakentajaksi on myöhäistä ryhtyä 28-vuotiaana. Paskat, sanon minä. Kts. esim. tämä dokkari: http://www.iwanttolooklikethatguy.com/ Kaverista tulee bodari (tai mikä lie ;)) kahdessa vuodessa.
. Toki miksikään maailmanmestariksi on turha haaveilla pääsevänsä, mutta kun katsoo esim. tuota dokumenttia, niin eipä kyllä tee mielikään, kun katsoo mitä vaatii edes tuollaisten "piirikunnallisten" kärkikahinoihin mukaan pääsy.

Bodaus on harrastus mutta kehonrakennus on elämän tapa itseni luen vasta siinä vaiheessa kehonrakentajaksi jos joskus lavalle asti pääsen kuten sanottu tästäkin mielipiteet varmasti eroavat.
Anteeksi että murskaan maailmankuvasi, mutta kehonrakennus ja bodaus ovat synonyymeja.

^Eli voiman ja painon nostajat eivät voi sanoa kun tulee puntilta että olin bodaamassa koska he eivät ole siellä kehon muokkaus tarkoituksessa itse koen bodauksen yleis termiksi

Loppuen lopuksi kyllä melkoista pilkun viilaamista jos olen itse käsittännyt väärin niin hyvä että nyt tiedän :D

^Eli voiman ja painon nostajat eivät voi sanoa kun tulee puntilta että olin bodaamassa koska he eivät ole siellä kehon muokkaus tarkoituksessa itse koen bodauksen yleis termiksi
No kyllä toi mun korvaan kuullostaa erikoiselta jos painonnostaja salilla tekee lajinomaista treeniä ja sanoo bodaavansa,eikö sun korvaan? Tarkoitushan on ihan eri samoin kuin voimannostajalla. Kyllähän bodaus nimenomaan on sitä lihasten kasvattamista/muokkaamista eli kehonrakentamista.

Mitä arskan kultasest kuusikosta joku mainitsi että raskas, niin voisin sanoa että kohta 3kk tahkottu ja hyvin mielin jatkan jatkossakin tällä kunnes kehitys loppuu, mitä kyykkyihin tulee niin ne voi muttaa vaikka 3x10 jos 4x10 tuntuu liian raskaalta, näin olen itse tehnyt... tuo oli vain siis minun mielipiteeni ja taisi myös mennä vähän aiheen ohi mutta menkööt. :dance:

Hieman offtopic ja toisaalta itsestään selvä tyhmä kysymys/heitto:

Eikö kaikista järkevintä olisi vetää itsensä ensiksi oikeasti kireään kuntoon (jos lihaa ei pahemmin ole, niin vaikka ihan vinkuheinäksi... ylimääräset rasvat kaikki helvettiin) ja tasapainottaa paino ensin hetkeksi tähän (monilla käy niin, että dieetataan hieman ja sitten "sikabulkilla" taas läskit takasin nim. kokemusta on), tämän jälkeen maltillisella bulkilla mahdollisimman puhdasta ruokaa syöden painoa (=lihasta) jonkin verran lisää.. ja taas kiristelyt todella tiukaksi.

Tällä vältettäisiin se huppariläski-efekti, mikä ainakin itseäni on taannoin vaivannut. "Bodataan" mutta silti ollaan alta läskiperseitä ja möhömahoja :D Ostetaan XL:n paitoja ja painetaan melkein satku, mutta kuitenkin silmänlumetta suurin osa.

Suosittelen siis aloittajalle, että vedät ensin kunnon laihdutukset.. vaikka 25kg pois ja kun peilistä paistaa oikeasti kiree kaveri, aloita bodaamaan. Nosta vaikka aerobinen kuntosi laihdutellessa korkealle, eikös tästäkin saada punttistreeniin hyötyä?

Mä en kyllä löytänyt tästä postista yhtään syytä että miksi ihmeessä laihduttaa ja sitten vasta mennä salille kun on laihassa kunnossa? Tulee läskiksi jos käy salilla ja laihduttaa vai siis kuinka?

Mä en kyllä löytänyt tästä postista yhtään syytä että miksi ihmeessä laihduttaa ja sitten vasta mennä salille kun on laihassa kunnossa? Tulee läskiksi jos käy salilla ja laihduttaa vai siis kuinka?
Olen myös samaa mieltä siitä, että alusta asti kannattaa mennä salille, mutta toimisin tuossa tilanteessa myös siten, että pudottaisin ensin turhat läskit pois ja sen jälkeen rauhallisesti koittaisi keräillä lihasmassaa. Mua vain jotenkin huvittaa salilla jätkät, jotka on niin olevinaan kehonrakentajia, mutta painoa on 120 kg ja siitä 40 kg on läskiä. Kaikesta huolimatta nämä vielä bulkkaavat, että lihas kasvaisi...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehei, nyt ymmärsitte postini väärin. Pointtina oli ehdottomasti mennä kuntosalille, mutta vetää ankarilla miinuskaloreilla kunnees ylimääräiset 20kg on karissut. En missään nimessä suosittele laihduttamista ilman kuntosalia, mutta kun tuli kutina, että aloittaja haluaa kasvatella heti hurjaa vauhtia lihasta niin nopeasti kelkka kääntyy siihen suuntaan, että ylipaino vaan kasvaa. Jos itselläni olisi 20kg ylimääräistä, tiputtaisin taatusti itseni todella kireään kuntoon ennen mitään bulkkeja tms.

Hehe, itseasissa väärinkäsitys syntyi siitä, että minulle bodaus = lihasten kasvatusta.. ja laihduttaminen = kalorit miinukselle ja ei "bodata" (ja tottakai salilla treenaten). Eihän näitä käsitteitä kukaan oo sanakirjaan varmaan lyöny ;) Ja varmaan aloittelija jossain määrin voi sitä lihaa kasvattaa ankarilla miinuksillakin, mutta en kyllä mihinkään hyvin suureen kasvuun usko. Itseasiassa aika minimaaliseen, tuosta kun se 20kg tiputtaa efekti lihasten "kasvusta" on valmis.

Helpointa on vain lähteä vääntämään samantien isoilla liikkeillä, kyykkyä ja mavea varsinkin kannattaa painottaa ja noiden kehitykseen panostaa. Muuten sitten pystypunnerrusta(tai vauhtipunnerrusta, etenkin niskan takaa), penkkiä, 90 asteen kulmasoutua, rinnallevetoa, leukoja, yms. Eristävät liikkeet ovat alussa täysin turhia. Enkä muutenkaan näe haittaa niiden poisjättämisestä, ei se itselläni ole haitannut yhtään. Ja vaikka läskin tiristely/lihaksen kasvatus onkin tavoitteena, silti suosittelen liikuttamaan isoja painoja. Nehän ne eniten kroppaa rasittavat. Ja muista, 3-4 päivää viikossa 1- tai 2-jakoisella systeemillä on paljon, jos treenaat oikeasti kovaa.

Itse olen pudottanut vajaa 20 kg painoa. Vauhti on ollut sellaista kilo kuussa eli pitkäjänteistä on ollut. On sopinut mulle kun ei ole varsinaisesti ollut nälkä missään kohtaa. Homman olen toteuttanut niin että olen vain siistinyt ruokavaliota; alkoholi ja hiilari vähemmälle ja protskuu enemmän. Sen lisäksi olen treenannut noin kolmesti viikossa 1-jakoisilla ohjelmilla. Liikkeinä on ollut vain kyykky, mave, penkki, pystypunnerrus ja 90 asteen kulmasoutu (js-row/Pendlay). Alkuun tein hauiskääntöjä ja istumaannousuja (G6), mutta sitten vaihdoin Starting Strengthiin. Itse koin pitkät sarjat ja eristävät liikkeet turhauttavaksi dieetillä, vaikka painon putoaminen olikin maltillista. En saanut niillä kehitystä aikaiseksi ja se kävi siksi myös henkisesti ja fyysisesti raskaaksi. Raskaat moninivelliikkeet taasen toivat minulle avun. Treenit jäi sopivan lyhkäisiksi ja jäi aikaa muuhunkin. Aerobista en ole hirveesti harrastanut. Eli aloittelijoille ja ylipainoisille suosin kanssa noita perusliikkeitä. Mulla on hauikset, pohkeet, epäkkäät ja ranteet kehittyneet ihan hyvin vaikka niille ei suoranaisesti ole omaa liikettä ollenkaan.

Kauheen negatiivinen asenne tuntuu olevan parilla ekalla vastaajalla. Ja muka kympin rasvoihin pitäs vetää ennen ku alkaa lihasta kunnolla hankkimaan :D Sanosin et kympin rasvat on iha helvetisti liioteltua, joku 15-20% riittää varmasti jos ei ole lavalle menossa. Lisää voi sitten kiristellä kun on hieman sitä lihaa alla niin kropan malli pysyy parempana ja mieliala korkeammalla (jos tarkotuksena on "bodata" niin omaa silmää miellyttää varmasti enemmän se harteikkaampi peilikuva kuin 10% rasvoissa oleva kukkakeppi).

Ja tuo laihduttaminen ennen lihaksen hankkimista on mielestäni hieman riippuvainen tilanteesta. Jos nuo ylimääräiset 20kg on hankittu huonoilla elämäntavoilla niin ruokavalion siistiminen + aerobinen salin ohella hoitaa varmasti rasvat pois melko tehokkaasti ilman kauheita laihdutuskuureja, vähitellen reenaamisen ohessa. Alkup. postaaja voisi kokeilla vaikka syklittää treenit jaksoihin eli 2vk kovaa treeniä pienillä plussilla ja sitten perään 2-3vk miinuksilla korostaen aerobista.

Liikkeiden määrä per lihasryhmä riippuu ihan treeniohjelmasta jota alat tekemään, mutta kuten muutama on jo maininnu ni 1-2 jaksosissa ohjelmissa joissa sama setti vedetään useamman kerran viikossa läpi, riittää vähemmät liikemäärät. Sitten taas jossain 4-5 jakosessa jossa lihasryhmälle tulee se yksi treenikerta viikossa täytyy tehdä useampia liikkeitä jotta lihas saa tarpeeksi ärsykettä...itse tekisin tuossa tilanteessa kenties Arnoldin kutosella 1-2kk perustasoja ja liikeratoja hakien ja sitten vaihtasin 2-jakoseen jossa on mukana kaikki perusliikkeet, mutta vaihtelevampaa ärsykettä kropalle. Alottelijoiden osiosta löytyy muutama hyvä threadi joihin on kasattu noita treeniohjelmia valittavaksi ja muokattavaksi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom