Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis Deben version mukaan. Tuo kuullosti siis järkeenkäypältä, en tod. ala mitään laihduttelemaan vaan salille vaan ja menox sanoa annie.
Anteeksi että murskaan maailmankuvasi, mutta kehonrakennus ja bodaus ovat synonyymeja.Bodaus on harrastus mutta kehonrakennus on elämän tapa itseni luen vasta siinä vaiheessa kehonrakentajaksi jos joskus lavalle asti pääsen kuten sanottu tästäkin mielipiteet varmasti eroavat.
No kyllä toi mun korvaan kuullostaa erikoiselta jos painonnostaja salilla tekee lajinomaista treeniä ja sanoo bodaavansa,eikö sun korvaan? Tarkoitushan on ihan eri samoin kuin voimannostajalla. Kyllähän bodaus nimenomaan on sitä lihasten kasvattamista/muokkaamista eli kehonrakentamista.^Eli voiman ja painon nostajat eivät voi sanoa kun tulee puntilta että olin bodaamassa koska he eivät ole siellä kehon muokkaus tarkoituksessa itse koen bodauksen yleis termiksi
Hieman offtopic ja toisaalta itsestään selvä tyhmä kysymys/heitto:
Eikö kaikista järkevintä olisi vetää itsensä ensiksi oikeasti kireään kuntoon (jos lihaa ei pahemmin ole, niin vaikka ihan vinkuheinäksi... ylimääräset rasvat kaikki helvettiin) ja tasapainottaa paino ensin hetkeksi tähän (monilla käy niin, että dieetataan hieman ja sitten "sikabulkilla" taas läskit takasin nim. kokemusta on), tämän jälkeen maltillisella bulkilla mahdollisimman puhdasta ruokaa syöden painoa (=lihasta) jonkin verran lisää.. ja taas kiristelyt todella tiukaksi.
Tällä vältettäisiin se huppariläski-efekti, mikä ainakin itseäni on taannoin vaivannut. "Bodataan" mutta silti ollaan alta läskiperseitä ja möhömahoja :D Ostetaan XL:n paitoja ja painetaan melkein satku, mutta kuitenkin silmänlumetta suurin osa.
Suosittelen siis aloittajalle, että vedät ensin kunnon laihdutukset.. vaikka 25kg pois ja kun peilistä paistaa oikeasti kiree kaveri, aloita bodaamaan. Nosta vaikka aerobinen kuntosi laihdutellessa korkealle, eikös tästäkin saada punttistreeniin hyötyä?
Olen myös samaa mieltä siitä, että alusta asti kannattaa mennä salille, mutta toimisin tuossa tilanteessa myös siten, että pudottaisin ensin turhat läskit pois ja sen jälkeen rauhallisesti koittaisi keräillä lihasmassaa. Mua vain jotenkin huvittaa salilla jätkät, jotka on niin olevinaan kehonrakentajia, mutta painoa on 120 kg ja siitä 40 kg on läskiä. Kaikesta huolimatta nämä vielä bulkkaavat, että lihas kasvaisi...Mä en kyllä löytänyt tästä postista yhtään syytä että miksi ihmeessä laihduttaa ja sitten vasta mennä salille kun on laihassa kunnossa? Tulee läskiksi jos käy salilla ja laihduttaa vai siis kuinka?