läpivalaistaanko ruumaan menevä matkatavara?

Kaverin pitäis tuoda paukkupistooli (tilattu www.paukkurauta.fi) mulle ja nyt se hermoaa että ruumaan menevä tavara läpivalaistaan. Suurin ongelma on varmaan ne panokset jotka sisältää ties mitä meteliä pitävää ainetta.

Kysymys siis kuuluu miten lentokoneen ruumaan menevä tavara käsitellään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mistä tiedät?

Mitä sitten vaikka läpivalaistaan? Finnairin sivuilta selviää varmasti mitä lentokoneen ruumassa saa kuljettaa ja mitä ei, leikkiase eikä edes oikea ase tuota mitään ongelmia ruumassa kuljetettuna. Räjähteet yms. lentoliikenteelle vaarallinen ei kuulu ruumaan tahi lentokoneeseen.

PS. Kaikki läpivalaistaan.

Eikö tuo olisi ihme jos niitä _ei_ läpivalastaisi? Muutenhan porukka voisi salakujettaa tavaroita huomattavasti helpommalla, viritellä pommeja laukkuihin jne.

Ja vaikka kyseessä ei olekaan oikea asia niin tietenkin asia olisi kannattanut tarkastaa lentoyhtiöltä etukäteen. ;)

Kaverilla meni muutama vuosi sitten Finnairin kotimaanlennolla vaivihkaa ruumassa läpi 9mm glocki kuteineen, käsimatkatavaroissa pippurit. En nyt sitten tiedä oliko kovin terveellistä toimintaa esim. tuon sumuttimen takia, voisi olla astetta vakavampi juttu jos kaasut pukkaa pintaan.

Mitä sitten vaikka läpivalaistaan? Finnairin sivuilta selviää varmasti mitä lentokoneen ruumassa saa kuljettaa ja mitä ei, leikkiase eikä edes oikea ase tuota mitään ongelmia ruumassa kuljetettuna. Räjähteet yms. lentoliikenteelle vaarallinen ei kuulu ruumaan tahi lentokoneeseen.

PS. Kaikki läpivalaistaan.

Onko sillä mitään väliä, että kohde maassa replikat on laittomia

Onko sillä mitään väliä, että kohde maassa replikat on laittomia
On tietenkin sitten kohdemaassa jos käy huono tuuri ja tullivirkailija päättää tarkistaa matkalaukun ja saapumisilmoitukseen on kirjannut ettei ole replikoita tai aseita laukussa, lähtömaassa tuskin tulee sanomista.

Kaikki matkatavara joka menee käsimatkatavarana tai kirjattuna matkatavarana (elu ruumassa) läpivalaistaan. Jos laukuissa havaitaan jotain epäilyttävää ne avataan ja tutkitaan. Jos jotain löytyy en tiedä poistetaanko kielletty/epäilyttävä tavara vai jääkö koko laukkua pois lennolta.

Kyllähän niitä aseita ja panoksia kulkee lennoissa mukana, mutta niihin on omat säädökset ja luvat. Urheiluaseita nyt ainakin lennoilla kulkee.

Tässä vielä DGR taulukosta ote (vaaralliset aineet matkustajan ja miehistön mukana):

Luokkaan 1.4S kuuluvat henkilön omaan käyttöön tarkoitetut ammukset (UN0012 TAI UN0014) lujasti rasioihin pakattuina yhteensä enintään 5kg brutto henkilöä kohti. Räjähtäviä tai syttyviä ammuksia ei saa kuljettaa. Eri henkilöiden kuljettamia eriä ei saa yhdistää yhteen tai useampaankolliin.

Nämä siis salittu kirjatussa matkatavarassa, eli ruumassa. Huom. vaatii kuitenki kuljetuksen suorittajan suostumuksen.

"Aseet" kulkevat erikoismatkatavarana, joten niistä kannattaa ilmoittaa etukäteen ja näin ottaa selvää saako edes kyseiselle lennolla niitä kuljettaa. En kyllä suosittele kokeilemaan onnea ja kuljettaa sitä muiden matkatavaroiden seassa.

Käyn parhaillaan Finnairin tytäryhtiön kurssia näistä matkatavaroiden käsittelystä ja lentokoneiden pakkauksesta, joten on tullut nähtyä turvatarkastukset ja läpivalaisimet. Työt aloitan matkatavaroiden käsittelyssä reilun viikon päästä, joten vähän olen jo näistä tietoinen. ;)

Muutama vuosi sitten tulin Finnairin kotimaan lennolla,ja himassa ihmettelin kun tavarat oli ruumassa olleessa laukussa ihan miten sattu.
Olin ajattelematta pistänyt laukkuun Zipon täyttökannun (reilu desi bensaa),ja se oli sieltä hävinnyt.
Ei siitä mitään mulle sanottu,tarkastuksessa ilmeisesti vaan poistettu ja sitten pakattu koneeseen.

Muutama vuosi sitten tulin Finnairin kotimaan lennolla,ja himassa ihmettelin kun tavarat oli ruumassa olleessa laukussa ihan miten sattu.
Olin ajattelematta pistänyt laukkuun Zipon täyttökannun (reilu desi bensaa),ja se oli sieltä hävinnyt.
Ei siitä mitään mulle sanottu,tarkastuksessa ilmeisesti vaan poistettu ja sitten pakattu koneeseen.

Yleensä sinne laukkuun jätetään poistoilmoitus jossa ilmenee mitä otettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom