Lämpötilan vaikutus rasvanpolttoon...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys!

Tulin tässä miettineeksi tällaista hienosäätöä... Eli jos haluaa alentaa rasvaprosenttiaan niin onko sillä merkitystä millaisessa lämpötilassa viettää suurimman osan päivästään? Rasvakerroshan on erinomainen eriste pakkaselta ja kun keholla on kerran tapana sopeutua erinäisiin olosuhteisiin, niin senhän kannattaisi kylmällä ilmalla kasvattaa kehon rasvakerrosta.

Eli itse nyt olen miettinyt tätä siksi, että jos lähtee tekemään aerobista rasvanpoltto mielessä, niin onko parempi ottaa vähemmän vaatteita ja vähän palella (jolloin uskoisin kaloreita kuluvan enemmän :)) vai pitäisikö kenties puketua mahdollisimman hyvin ja välttää kylmää? :D

Miten on? Hidastuuko rasvanpoltto kylmällä ilmalla eli onko olosuheilla mitään merkitystä? Faktaa! Tietoa! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rasvan varastointi ainakin kiihtyy ilmojen kylmetessä. B&Kssa oli joku aika sitten jonkinsorttinen rasvanpolttoa käsittelevä artikkeli, jossa mainittiin että viileässä ilmassa aerobinen kuluttaa enemmän energiaa kropasta. Tuo on helppo uskoa, koska kuluttaahan keho energiaa jo itsensä lämpimänä pitämiseen.

Tuli tuosta muuten mieleen toissasyksy, jolloin olin 5,6% rasvoissa. Hyvänä diettinä toimi rajavartiolaitoksen joukkokoulutuskausi, jolloin asuttiin koko ajan metässä, ja meikäläisellähän ei ollut muuta safkaa kuin näkkäri ja rusinat... Kaikki kokeilemaan! :)

Jokin aika sitten TV:stä tuli dokkari Etelänapamantereen tutkijoista. Jätkät veteli sellasta yli 7000kcal/vrk ja silti kehon rasvat vain vähenivät. Voita haukkailivat suoraan paketista jne. Toki kaverit oli paljon liikkeessä ja kuluttivat senkin takia, mutta pointtina oli kylmyyden vaikutus energiankulutukseen.

:offtopic: Mulla lähti kahden kuukauden alokasaikana kilo per viikko vaikka söin niin paljon kuin ylipäätään pystyi. Voimat lähti mutta tulipahan erottuvuutta. :jahas:

Touhu oli kyllä täyttä HIITtiä, mihin vain lähdettiin, niin vähintään kolme kertaa juostiin ensin tuvan (3.kerros) ja pihamaan väliä. Ja kai jatkuva jäpittäminenkin jotain kuluttaa...

bruce lee pyöräili aikanaan lämpövyö päällään että palaisi paremmin läskit.. siitä vaan kokeilemaan =) ei kyllä ole mitään herkkua olla noin pienillä rasvoilla viileässä. koko ajan palelee.

Penneck sanoi:
Tuolla näkkäri/rusina setillä lähtee sitten ne viimeisetkin kovalla työllä hankitut lihakset:)

Niinhän ne lähti. Toisaalta oli hurja fiilis lähteä lihasmuistin ja alhaisten rasvojen kanssa hakemaan massaa takaisin. Useempi kilo kuussa helposti on kiva tulos, vaikka tietääkin mistä se johtuu.

Joo, mutta siis en todellakaan suosittele muille kuin ruotsalaiselle naiskirjailijalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom