Lämmittelystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jawhead
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

jawhead

Banned
Meikäläinen tässä mietiskeli että mitenkä te poijjaat ja tytööt lämmittele ennen treenejä? Ite teen sillälailla että alotan treenit sillä isointa lihaa käyttävällä liikkeellä esim reidenojennus ja teen reilun kymmenen minsaa pitkiä sarjoja pienillä painoilla,venyttelyjä välissä. Tämä siis toimii omasta mielestä lämmittelynä.. :P sitten siirrynkin siihen treeniin ja sehän alkaa tällä kyseisellä lämmittelyyn käytetyllä lihasryhmällä.

Toisinaan teen ylätaljaa samalla lailla.. pitkii sarjoi pienillä, tahi sitten haukkarii tai mavee. En mie mikään rofessori oo mutta luulisin että tämä toimii ihan samalla tavalla kun vaikka pyöräily tai juokseminen.

Onko kellään tästä mitään pahaa/hyvää sanottavaa? Teenkö ihan päin persettä kun näin teen..

Eiköhän toi oo se yleisin ja ehkä ihan hyväkin tyyli. Itse myöskin moista harrastan ennen varsinaista rehkimistä.

Kun tuli tuo Magnificient Mobility DVD tilattua niin sen mukaan olen mennyt. Hyvältä tuntuu. 10-20min (harvemmin lähemmäs 20) "dynaamisia venytyksiä" & tiettyjen lihasten aktivointia, sitten vielä suurimmissa liikkeissä tangolla + tulevia sarjapainoja pienemmällä pientä lämmittelyä.

Venytykset / rentoutukset / täristykset
Lämmitysarjat kevyillä / venytykset
Jaloille sisäpolkupyörät / juoksumatot / crosstrainerit / porrasnousu
Keskiraskaat sarjat usein jaloille ennen kunnon raskaita

Isoille raudoille on pakko aina tehdä suhteellisen paljon lämppäreitä, ettei tapahdu mitää epämiellyttävää.
Aika usein kevyet pumppailut liikkeessä kuin liikkeessä pari kolme sarjaa tosi kevyillä, jotta veret lähtee kiertämään ja fiilikset paranee.

ittellä toimii lämmittely crossarilla tai matolla. eli siis kokonaisvaltainen alkulämmittely riippumatta mitä lihasryhmiä päivälle on luvassa. tietysti erikseen sitten liikekohtaiset lämmittelyt (venyttely ja kevyet pitkät sarjat), mutta näistäkin saa enemmän hyötyä, kun on lämmittänyt KOKO kropan ja saanut veren liikkeelle.

aika vähän tulee nykyään lämmiteltyä. 1-3 toistoilla sarjapainoihin(tuntuman hakua enemmänkin kuin lämmittelyä) ja sitten ne pääsarjat. moni liike ilman lämmityksiäkin. en jaksa lämppäreihin aikaa kovinkaan paljoa aikaa uhrata.

Eikös tuo ole aika vaarallinen asenne? ja vielä kaikenlisäksi hidastaa kehitystä :P

minusta liika lämmittely syö vain tehoja itse reenistä ku turhaa kuluu energiaa. jotkut lämmittelee mun mielestä aivan liikaa, mutta kukin tyylillään. mulla monesti ne ekat sarjat on vielä tavallaan lämmittelyjä. ns kovia lämmittelyjä joihin jätetään varaa ja laitetaan lisää rautaa, mutta lasken ne jo kuitenkin sarjoiksi. koskaan en ole kyllä lämmittelyjen "vähyyden" vuoksi itseäni loukannut tai ei ainakaan muistu mieleen. esimerkiksi kuntopyörällä polkeminen ennen reeniä on IMO todella turhaa, mutta jos joku sen haluaa tehdä, niin siitä vaan.

Mulla ainakin pitää lämmitellä paikat kunnolla ennen kovia rautoja. Yksinkertaisesti käy helvetin kipeetä niveliin jos ei tee kunnon lämmittelyjä. Vaikuttaa sitä kautta myös tuloksiin.

Omalla kohdalla toimii parhaiten esim. selkätreenissä 500m soutu + dynaamiset alle 10s venyttelyt. Sit aloitellaan pienillä painoilla ja siirrytään portaittain sinne koviin sarjoihin. Sellanen pieni hiki on hyvä olla päällä ja rautakin liikkuu sitten paremmin. Penkkiä ennen hinkkaan nykyään pienillä käsipainoilla n.4 sarjaa + kiertäjäkalvosimien lämmittelyt 5kg painoilla. Sit taas n. 3-4sarjalla portaittain sinne koviin rautoihin ja noi venyttelyt sarjojen väleissä.

Suosittelen kyllä lämmittelemään kunnolla ja ainakaan omalla kohdalla tulokset ei siitä ainakaan heikenny. :)

Yleensä kuljen pyörällä salille, niin siitä tulee alkulämpöä sekä tulee vedettyä kevyt venyttelypaketti alkuun sekä vähän selänojennuksia ja vatsoja. Sitten isoissa liikkeissä pientä pumppailua kevyillä painoilla ennekuin siirryn "koviin" rautoihin

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo-o. Itekkin oon ottanut tavaksi mennä itse pääsarjoihin pitkillä lämmittelysarjoilla.
Esim. Penkki 10x tangolla, 10x60kg, 10x 100kg ja sitten 3 kovaa millä nyt sitten menee. Sama kyykyyn ja muihin raskaisiin liikkeisiin..

Suositut

Back
Ylös Bottom