Lämmittely pankkimaximiin (95kg)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys,

Mites suosittelisitte lämmittelemään Penkkimaximin kokeilua ajatellen? Niin, ettei lämmittely vähentäisi voimia. :)
Viimeviikolla meni kahden kovan (toinen failureen) sarjan jälkeen 85kg joten 95kg on nyt tähtäimessä.

Näin olen aina tehnyt:
Tangolla 2 sarjaa
Pystypunnerrus sarja tangolla
Penkki 10x40kg 8x50 6x70
Vinkkejä?

190cm/81kg

Laitan videon nostosta niin saatte nauraa..

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saman kokoluokan painoissa pyöritään. Maksimia yrittäessä en tekisi läheskään noin pitkiä sarjoja esimerkiksi 70 kilolla. Kokeilisin vaikka seuraavaa:

-olkapäiden pyörittelyä, kevyttä rintalihasten ja ojentajien venyttelyä, kiertäjäkalvosimia kevyesti ristikkäistaljassa
-en tee itse pystypunnerruksia lämmittelynä mutta ne halutessa tähän väliin
-10*tanko
-10*40kg
-5*60kg
-2-3*80kg
-1*85kg
-1*90kg
-yritys 95kg

Lämmittelyn aikana kohtuullisen pitkät palautukset, pitäisin pitkähihaisen paidan päällä aina maksimiyritykseen asti.

Willie sanoi:
Saman kokoluokan painoissa pyöritään. Maksimia yrittäessä en tekisi läheskään noin pitkiä sarjoja esimerkiksi 70 kilolla. Kokeilisin vaikka seuraavaa:

-olkapäiden pyörittelyä, kevyttä rintalihasten ja ojentajien venyttelyä, kiertäjäkalvosimia kevyesti ristikkäistaljassa
-en tee itse pystypunnerruksia lämmittelynä mutta ne halutessa tähän väliin
-10*tanko
-10*40kg
-5*60kg
-2-3*80kg
-1*85kg
-1*90kg
-yritys 95kg

Lämmittelyn aikana kohtuullisen pitkät palautukset, pitäisin pitkähihaisen paidan päällä aina maksimiyritykseen asti.

Aikalailla tällasella kaavalla menisin minäkin. Tosin vähän ihmetyttää toi ykkösten määrä. Mä ehkä jättäsin ton 85 ykkösen tosta välistä pois.

Timba79 sanoi:
Aikalailla tällasella kaavalla menisin minäkin. Tosin vähän ihmetyttää toi ykkösten määrä. Mä ehkä jättäsin ton 85 ykkösen tosta välistä pois.

Voihan tuota toki muokata toisennäköiseksikin ja jättää sen 85kg pois. Meikäläisellä on tuota sarjakestävyyttä hieman normaalia enemmän, eivätkä ykköset juuri syö tehoja pois. Sen sijaan tuntuu että hermot heräilevät paremmin kun teen n. 90-95% ykköset ennen maksimiyritystä olipa kyse mistä tahansa liikkeestä.
Kantavana ideana kuitenkin on että lyhyitä sarjoja melko lähelle maksimipainoja asti. 70 kilolla en enää tekisi kutosta, toisaalta taas tekisin ainakin 2 sarjaa 70 kilon ja 95 kilon välissä. Nuo sarja- ja toistomäärät olivat suuntaa antavia, eivät millään tapaa ohjeellisia.

itse teen lisäksi kiertäjäkalvosimille pelkillä käsillä tai noin kilon painoilla kevyttä jumppaa. alotan joka sarjan pelkällä tangolla ja lisäämällä painoja noin 20kg välein.

En hirveästi itse ole penkkiykösiä ottanut, mutta voisi kokeilla myös ykösiin että tekee alkuun ylätaljaa eteen (eli siis yläselkä liikettä). Tällöin saa lämmitettyä yläkroppaa rasittamatta itse rintalihaksia/etuolkapäitä/ojentajia liikaa.

Tietysti lisäksi muutama sarja penkkiä. Tyyliin 10-15*20kg, 8*40kg, 4*60kg, 2*80kg, 1*90kg ja sitten se 95kg*2 :)

Itse tekisin tyyliin
20xtanko
40kgx10
60kgx2x2
-
Hieman pitempi tauko
-
80kgx1
85kgx1
95kgx1

Ei mielestäni kuluta liikaa voimia, mutta herättää lihakset sopivasti.
Itselläni ainakin toiminut.

Willie sanoi:
Voihan tuota toki muokata toisennäköiseksikin ja jättää sen 85kg pois. Meikäläisellä on tuota sarjakestävyyttä hieman normaalia enemmän, eivätkä ykköset juuri syö tehoja pois. Sen sijaan tuntuu että hermot heräilevät paremmin kun teen n. 90-95% ykköset ennen maksimiyritystä olipa kyse mistä tahansa liikkeestä.
Kantavana ideana kuitenkin on että lyhyitä sarjoja melko lähelle maksimipainoja asti. 70 kilolla en enää tekisi kutosta, toisaalta taas tekisin ainakin 2 sarjaa 70 kilon ja 95 kilon välissä. Nuo sarja- ja toistomäärät olivat suuntaa antavia, eivät millään tapaa ohjeellisia.

Mulla on itseasiassa myös toi sarjakestävyys hyvä verrattuna maksimiin. En oo tosin pitkään aikaan penkkimaksimia edes testannut. Mutta täytyykin kokeilla tätä sun systeemiä ja ottaa enemmän noita ykkösiä alle. Vois toimia minullakin kun vähän enemmän asiaa ajattelee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suosittelisin aivan ensalkuun pyrähdystä esim. fillarilla tai juoksumatolla, mikä lämmittää luonnollisesti kauttaaltaan koko kropan ja pistää veren virtaamaan. Mielestäni on huomattava ero sillä siirtyykö suoraan raudan kimppuun vai poikkeaako kuntopyörän kautta, joista jälkimmäistä preferaan.

muistelisin lukeneeni jostain et hikoilu ennen voimatreeniä, ei olisi hyväksi vaan aiheuttaisi pikaisen väsymisen jo treenin alussa, (mutua:) johtuu varmaankin ravinteiden, suolojen yms menetyksestä ja kropan palautumisesta. koitinpa googlatakin mutten nyt löytänyt tuon suuntaista artikkelia/kirjoitusta mistään. suosittelisin kuitenkin ettei mitään kovin rankkaa pyöräilysessiota nyt ainakaan, mielestäni on parempiakin tapoja lämmitellä, vaikka kuntopyörä ennen treeniä tuntuu olevan suosittu monien ihmisten lämmittelyssä.

Suositut

Back
Ylös Bottom