Lämmittely + liike"kombot"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

nko

Ikä
36
Mooi.

Oon monesti nähnyt salilla ihmisten lämmittelevän erinäisillä maastaveto-rinnalleveto(-pystypunnerrus)-kombinaatioilla. Ensinnäkin, miksikäs tälläisia kutsutaan?

Ovatko nuo nimenomaan lämmittelyliikkeitä? Esimerkiksi monesti näkee ihmisten tekevän juuri noita juttuja esim. kyykyn yhteydessä.

Mahtaisiko näistä olla enemmänkin juttua täällä? En oikein tiennyt millä hakea kun en tiedä miksikä noita kutsutaan :nolo:.

Kertokaa toki muistakin vastaavista "kombinaatioista" ja valaistakaa muutenkin, kiitos :rolleyes:.

No empä tiedä miksi noita nyt kutsutaan, mutta mulla on tapana tehdä lämmittelyksi "tanko-jumppa" eli teen joka treenin alkuun pelkällä tangolla;

2x 20 kyykky
2x 20 RV
2x 20 pystypunnerrus seisten

Kyllä tuolla hien saa pintaan ja samalla saa lämpimäksi isot lihasryhmät.

edit: pistetäänpä tähän vielä yx hyvä lämmittely-kombo:
RV+etukyykky+punnerrus, siis ensi rinnalleveto siitä kyykkyyn ja lopuksi punnerrus.
Kyllähän nää on hyviä lämmittelyliikkeitä kun koko kroppa saa tehdä töitä.

Aikas sama varmaan miksi niitä kutsutaan, itse puhun ehkä alkulämmittelystä tangolla tms. Tuolla sivuilla nimeävät ne nimellä "Olympic Hybrid Circuits".

The Warm-up Manifesto Pt. II <- Tuosta löytyy muutama tangolla tehtävä yleislämmittely liike. Yhdistettynä rinnallevetoa, etukyykkyä yms. Kyllähän nuo liikesarjat itsekin voi keksiä...

Sitten erilaisia hilavitkutuksia The Warm-up Manifesto Pt. I. I osassa kerrotaan muutenkin lämmittelyn eduista, jos vaan lontoo on hallussa.

nko sanoi:
Mooi.

Oon monesti nähnyt salilla ihmisten lämmittelevän erinäisillä maastaveto-rinnalleveto(-pystypunnerrus)-kombinaatioilla. Ensinnäkin, miksikäs tälläisia kutsutaan?

Ovatko nuo nimenomaan lämmittelyliikkeitä? Esimerkiksi monesti näkee ihmisten tekevän juuri noita juttuja esim. kyykyn yhteydessä.

Mahtaisiko näistä olla enemmänkin juttua täällä? En oikein tiennyt millä hakea kun en tiedä miksikä noita kutsutaan :nolo:.

Kertokaa toki muistakin vastaavista "kombinaatioista" ja valaistakaa muutenkin, kiitos
:rolleyes:.

Hieman :offtopic: ,mutta siltikin...
Me/mä tehtiin lätkäaikoihin rinnallevetoa ja "raakaa"rinnallevetoa ennen jäätreenejä, tuntui koko kropassa ja oli loistava "avaava" liike...
monipuolisuutta unohtamatta, kun ei ollut turhaa energiaa/aikaa pitkiin puntteihin jäitä ennen...

Suositut

Back
Ylös Bottom