Lähtisitkö Marsiin?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S2P2
  • Aloitettu Aloitettu
Joo mikäli noi pääsee alkuun ja saa ekan kauden purkkiin, niin ei pitäis olla enää rahasta pulaa. En yhtään epäile etteikö hyvällä markkinoinnilla, levityksellä ja toteutuksella katsojia saada hirmumäärät. Silti homma voi lässähtää alkurahoituksen puutteeseen, huonoon toteutukseen ja aikataulukin vaikuttaa kyllä epärealistisen tiukalta. Mutta jos rahahanat aukee kunnolla niin mikäs siinä, kyllä rahalla saa vipinää kinttuihin.
Projektissa ilmeisesti tärkein avaruushärvelien rakentaja on Space X, joka kehittelee ainakin raketit ja kapselit. Space X:n perustaja Elon Musk on käsittääkseni Marsin asuttamisen intohimoinen puolestapuhuja, sekä jonkinlainen ihmiskunnan edistäjä ja ilmiselvästi konkreettinen panostus tähän on suuri. Ei siis ole epäilystäkään etteikö näillä ihmisillä olisi halua saada homma toimimaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En lähtisi mutta hats off niille joilla on munaa lähteä. Voi tosin käydä aika vähän pitkäksi siellä, ehkä jos muijansa kanssa lähtisi niin ei niin haittaiskaan kun kaikki maapallon vittupäät jää ikuisesti taakse.
 
En lähtisi mutta hats off niille joilla on munaa lähteä. Voi tosin käydä aika vähän pitkäksi siellä, ehkä jos muijansa kanssa lähtisi niin ei niin haittaiskaan kun kaikki maapallon vittupäät jää ikuisesti taakse.

Ja sit kun tulee eka riita muijan kanssa suljetussa tilassa keskellä ei mitään :D

En itse todennäköisesti lähtisi.
 
Tämän projektin alullepanijat mainostivat itseään pariinkiin otteeseen Reddit.comissa ja molemmilla kerroilla leimattiin kusettajiksi.
 
Jos vain mukaan saadaan tarpeeksi viunaa ja naisia, niin mikä ettei.


Uudet mave-enkatkin voisi käydä vääntämässä Marsissa.
 
Tämän projektin alullepanijat mainostivat itseään pariinkiin otteeseen Reddit.comissa ja molemmilla kerroilla leimattiin kusettajiksi.

Tällasta mäkin kuulin jostain mutta en oo lukenu niitä, enkä välttämättä jaksaiskaan jos siellä on tyyliin 1000 viestiä. Mahtoikohan siellä tulla jotain valideja pointteja porukalta vai olikohan ihan perinteisiä nettihuutelijoita, joita nyt löytyy kasapäin joka paikasta? Ite en kyllä asiaan perehdyttyäni nää syytä epäillä kusetukseksi, mutta en toisaalta oo kaikista kuvioista ihan perillä. Tällanenhan on aika helppo julistaa huijaukseksi ilman mitään näyttöä ja siihen bandwagoniin on sitten muidenkin helppo hyppiä, vaikka ei asiasta itse tietäisikään mitään.
Tarkkoja detaileja vissiin ollaan kaipailtu, mutta niiden puute selitetään sillä, että vielä ei olla pystytty tekemään kovin tarkkoja suunnitelmia, koska tarkat suunnitelmat vaatii työtä ja se maksaa. En tiedä sitten paljonko se vaatii, että koko projektin suunnitelmat saadaan kokonaan valmiiksi, mutta kyllä kai siihen voi palaa aika paljonkin rahaa. Sattuupa vielä sopivasti että tää alkurahoitus on kaikkein kriittisin ja se antaa mehukkaan tilaisuuden iskeä huijausväitteillä.
 
Eikös tonne marsiin vois ampua vaikka Tukiaiset ja muut vitun turhat julkkikset.
 
Lähtisin.

Samoin. Lähtisin hetkeäkään epäröimättä jos olisi mahdollisuus. En kokisi pienintäkään ongelmaa sitoutua alusta asti 100% henkisesti tuollaiseen projektiin loppuelämäksi. Ymmärtäisin jättäväni kaiken taakse, mutta pelkkä mahdollisuus siitä mikä voisi kaiken onnistuessa odottaa ylittäisi kaiken menetyksen moninkertaisesti.

Saatan läpällä pistää hakemuksenkin menemään. Taitaa kyllä viimeistään haaveet kaatua siinä vaiheessa, kun ei osaa täydellisestä englantia. Valituilta vaadittaneen melkoisen täydellistä kommunikointikykyä toistensa kanssa ja yhteinen kieli on silloin kaiken a ja o.
 
Lähtisin, mutta vitut ne minua valitsee.. Pitäisi olla lääkäri, insinööri ja omata ihan helvetisti tietoa kaikesta mahdollisesta. Jos ei ensimmäiseen erään, niin ehkä sitten kun siellä on jo n.50 ihmistä ja kunnon kylä rakennettu.
 
Eiiiiiiiii! Ajattele nyt esim. Tukiaista maailmanlaajuisena superjulkkiksena/sankarina/historian kirjoissa.

Mutta jos siellä on pahoja ufo ukkoja niin ne pelästyy ja jättää meidät rauhaan :D
Joo ehkä tuo ei ollut mikään hyvä idea....halauvat vielä patsaan mannerheimintielle ja sinne ei sitten enää aurinko paistaisi.
 
Taitaa kyllä viimeistään haaveet kaatua siinä vaiheessa, kun ei osaa täydellisestä englantia. Valituilta vaadittaneen melkoisen täydellistä kommunikointikykyä toistensa kanssa ja yhteinen kieli on silloin kaiken a ja o.

Jos et tuohon kuuluvan 8 vuoden koulutuksen aikana opi englantia täydellisesti (tai vaadittavan määrän), niin et kyllä ollut alunperinkään tarpeeksi välkky päästäksesi matkaan. :)

Lähtisin, mutta vitut ne minua valitsee.. Pitäisi olla lääkäri, insinööri ja omata ihan helvetisti tietoa kaikesta mahdollisesta. Jos ei ensimmäiseen erään, niin ehkä sitten kun siellä on jo n.50 ihmistä ja kunnon kylä rakennettu.

Äläs nyt vielä heitä lusikkaa nurkkaan. Mitään skilssejä ei vaadita.

Mars One is not seeking specific skill sets such as medical doctors, pilots or geologists. Rather, candidates will receive a minimum of eight years extensive training while employed by Mars One. While any formal education or real-world experience can be an asset, all skills required on Mars will be learned while in training.
 
Mun mielestä pitäis olla tyhmä tai hullu jos lähtis tonne, ku vaan menolippu tarjolla. Asia olis erikseen, jos sinne rakennettais kokonainen kaupunki jossa olis jotain viihdykkeitä. Vankila on paratiisi tohon marssiin verrattuna. Muuten kyllä ihan hyvä juttu et ruvetaan valloittaa muita planeettoja, mutta, mun mielestä tosiaan olosuhteet elämiseen toisella planeetalla pitäis rakentaa viihdyttäviksi, että siel vois elää loppu elämän. Marssissa joutuu olemaan pienissä sisätiloissa ja sanon kyl et vituiks menee koko homma jos tosissaan aikovat toteuttaa hankkeen. Ihmetyttää kyl jutun aitous... luulis et olis fiksut ihmiset suunnittelemassa tollasia juttuja... no tää on mun mielipide :)
 
Mun mielestä pitäis olla tyhmä tai hullu jos lähtis tonne, ku vaan menolippu tarjolla. Asia olis erikseen, jos sinne rakennettais kokonainen kaupunki jossa olis jotain viihdykkeitä. Vankila on paratiisi tohon marssiin verrattuna. Muuten kyllä ihan hyvä juttu et ruvetaan valloittaa muita planeettoja, mutta, mun mielestä tosiaan olosuhteet elämiseen toisella planeetalla pitäis rakentaa viihdyttäviksi, että siel vois elää loppu elämän. Marssissa joutuu olemaan pienissä sisätiloissa ja sanon kyl et vituiks menee koko homma jos tosissaan aikovat toteuttaa hankkeen. Ihmetyttää kyl jutun aitous... luulis et olis fiksut ihmiset suunnittelemassa tollasia juttuja... no tää on mun mielipide :)

Eläväthän jotkut vapaaehtoisesti munkkeina luostarissakin koko aikuisen ikänsä syöden pelkkää riisiä ja nukkuen lattialla, joten kaipa tällainen askeesi toisille sopii.
Mutta se on aivan totta, että 99% mukaan ilmoittautuneista ei varmasti ole ajatellut asiaa yhtään pidemmälle: siellä tosiaan ollaan kuin elinkautista kärsimässä vankilassa ja perheenjäsenet eivät pääse mukaan sekä kaikille mukavuuksille aina suihkussa käynnistä hyvään ruokaan, nettiin, urheiluun, seksiin ja lasten saamiseen voi heittää hyvästit pysyvästi. Todennäköisesti siellä myös kuolee ennen aikojaan. Valtaosa lienee ajattelee, että se on kuin lukitsisi itsensä omaan kämppäänsä tai viettäisi vuosikymmenen vankilassa, mutta kun siellä ei ole puoliakaan edes niistä mukavuuksista.

Ps. Tämä kaikki on äärimmäisen teoreettista, koska tuo kaupallinen Mars-siirtokunta ei tule todellakaan toteutumaan. Se edellyttäisi miljardirahoitusta, jota ei ole luvassa näille helppoheikeille ainakaan meidän elinaikana.
 
Kyllä itse uskoisin että ihan kiva reissu olisi 1-suuntaisenakin eikä sen toteutuminen välttämättä ahdistaisikaan kovin paljoa jos asenne on kohdillaan.

Tuo vankila/kuolemantuomio ajattelu nyt sopisi itsekullekin ihan maanpäälliseen elämään. Harva ajattelee kuitenkaan tämänhetkeistä elämäänsä vankilana, vaikka se sitä itseasiassa voisi toisesta vinkkelistä katsoen ollakin, jatkuvaa elämistä muiden ehdoilla ja köyhää kituuttamista kunnes pääsee eläkkeelle ja kuolemaan samantien. Itseasiassa kun alkaa asiaa miettimään, tuollainen reissuhan olisi se ultimate vapaudu_vankilasta_kortti.

EDIT: Em. mielipide on voimassa siis vain jos rönttösen saatavuus olisi turvattu reissun ajan.
 
En kyl lähtis. Viina loppus varmaan kesken. Sit vituttas. Miettikää mikä darra ois herätä Marsissa, eikä vissyy ja kaljaki lopussa + lämmintä.
 
Back
Ylös Bottom