Lähtisitkö Marsiin?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S2P2
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli tuosta marsista mieleen, että olisi helvetin siistiä jos ihminen alkaisi asuttamaan kuuta. Mä voin sitten ilmottautua asukkaaksi kuun siirtokuntaan. Olen vähän ihmetellyt, että miksi ketään ei kiinnosta lentää kuuhun nykyään. :D Luulisi olevan nykytekniikalla vähän helpompaa ja turvallisempaa mitä silloin aikoinaan Armstrongin aikakautena. Itse asiassa katoin just wikipediasta että jenkkien oli tarkoitus tehdä "paluu" kuuhun v. 2020, mutta Obama katsoi ettei ne saaneet mitään aikaan ja ohjelma lopetettiin kun se imi vitusti rahaa ja aikataulu venyi. Harmi sinänsä, sillä avaruuden valloitus on aiheena todella mielenkiintoinen, mutta mars on niin kaukana, että kannattaisi ekana palauttaa kuulennot ja tehdä niistä ns. "arkipäivää" sekä turvallisia josta sitten voisi lähteä kehittämään tekniikkaa eteenpäin jotta voitaisiin matkustaa pidemmälle.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli tuosta marsista mieleen, että olisi helvetin siistiä jos ihminen alkaisi asuttamaan kuuta. Mä voin sitten ilmottautua asukkaaksi kuun siirtokuntaan. Olen vähän ihmetellyt, että miksi ketään ei kiinnosta lentää kuuhun nykyään. :D Luulisi olevan nykytekniikalla vähän helpompaa ja turvallisempaa mitä silloin aikoinaan Armstrongin aikakautena. Itse asiassa katoin just wikipediasta että jenkkien oli tarkoitus tehdä "paluu" kuuhun v. 2020, mutta Obama katsoi ettei ne saaneet mitään aikaan ja ohjelma lopetettiin kun se imi vitusti rahaa ja aikataulu venyi.

Joo, siksi koska se o kallista ja siinä ei nähdä kummempia hyötyjä. Toista sillo 60-luvulla ku piti iskeä vitusti rahaa siihen että näytetään kommareille. Kiinalaisethan nyt suunnittelevat kuuohjelmaa että pääsisivät näyttämään suurvaltaosaamistaan vastaavalla tavalla, se nyt voi olla ainoa joka jenkkejä innostaisi käyttämään pirusti rahaa samaan.
 
Kyllä Marssin asuttaminen olisi järkevää. Vaikka tällähetkellä ei takaisin pääsisikään, niin voihan muutamassa kymmenessä vuodessa muuttua teknologia niin paljon, että takaisin Maahan pääsy onnistuisikin. Ja eihän sitä tiedä milloin asteroidi iskeytyy Maahan ja tappaa kaikki, niitä on muuten aika vitusti. Siihen menessä olisi hyvä että takaisin pääsy maahan olisi mahdollista.

Jenkit teki sitten tuollaisien n.17 vuoden suunnitelman palata kuuhun, mitenkä pitkä suunnitelma oli silloin -69? Heti kylmä sodan alettua?
 
Täytyy arvostaa niitä ihmisiä, jotka tonne lähtee. Siinä on kovia jätkiä. Täysin tuntemattomaan ilman paluulippua. Vaikka varmasti koko ihmiskunta kattoo että vittu noi on kovia jätkiä, ei noi tuu lähdön jälkeen koskaan oleen missään stadionilla hurrattavana tai muuten saamaan mitään konkreettista palkintoa. Elävät varmaan aika askeettisesti ja kuolevat todennäköisesti jotenkin muuten kuin luonnollisesti.


Nostan hattua. Mitähän liikkuu kavereiden päässä kun kyyti lähtee ja ensimmäinen "peruuttamaton" hetki on koittanut. Tuskin se että jäiköhän se kahvinkeitin päälle.
 
Ihan normi ihmisellähän leviäis jo pää tuossa menomatkalla... Ei kukaan hullu jaksa kököttää jossain purkissa vuotta, plus että sen jälkeen hypit ympäri Marsia jättäen kaiken muun elämän taakse. Jotain tasapainosia psykopaatteja tuonne valkkautuu. Onko semmosia...
 
Olishan toi aika jäätävän siisti keissi jättää kaikki ja lähtee vituun täältä. Pääsis oikeeta sci-fiä harrastamaan, miettikää nyt että kävelisit Marsissa, morjens. Sit hyvällä tuurilla vois jäädä sinne henkiin ja olisi ihmiskunnan pioneeri planeettojen välisessä asutuksen levityksessä. Mut anyways toivottavasti päästään seuraamaan sitä porukkaa joka sinne lähtee.
 
Luulis että katsojia riittää jos tätä jostain voi seurata. Sponsorirahoja saa varmaan aika mehevät määrät. Kai siihen jotain muutakin rahotusta heruu, ei voi tietää.. Tätä on tositv rintamalla aika paha voittaa, paitsi että joku perusjenkki kattoo silti Jersey Shorea mieluummin.

Edit: Iltalehden linkistä varmaa tietoa: "Huimat katsojaluvut kattavat kulut"
 
Kuitenkin vuosisadan kusetus, ottavat hillot talteen ja nauravat paskasesti.

Oisko muuten vitun mahtava tositv? Astronautit pistettäisiin purkkiin joka ei todellisuudessa lentäisi metriäkään. Semmoinen simulaattori mikä rynkyttäisi sitä välillä. ja ikkunat olisi lcd screenit? Ja sitten vuoden päästä se ovi avataan ja "smile, youre in candid cääääämra"
 
Luin nuo sivut läpi ja aika epätodellinen fiilis kyllä jäi. Jos tapahtuu niin on kyllä siisteintä ikinä, heti penaenkkarin jälkeen.
 
Back
Ylös Bottom