Läheltä piti prkl!

Ilmoituksen poliisille voisi tehdä, mutta vakuutukseen en tuollaista laittaisi. Turhaan laittaisi omavastuuta menemään ja eikös siitä prosentitkin putoa, joten todellinen kulu on suurempi kuin omavastuu.

Mun käsittääkseni, koska tapaukselle on todistaja, eivät mun bonukset laskisi, mutta muutoin olen asian ajatellut aivan samoin kuin sinä.

Lähinnä sinua masentaakseni, ajattelin vain mainita, että kiinni tuskin tuota saadaan, ja kalliimmaksikin olisi voinut silti käydä.

Olet oikeassa kummassakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä ko. tapaus ei sattunut minulle, mutta monenmoista muuta on voinut sattua. Ja silloin todellakin on helppo heittää tuollaista.

Mulla taas menee niin päin, että olen muutaman kerran VPK-toiminnan yhteydessä osunut tuoreille onnettomuuspaikoille ja joutunut niitä katsomaan. Tästä varmaankin osaksi johtuen kaikenlainen liikenteen vaarantaminen menee vain yli mun ymmärryksen. Kun siihen kakun päälle vielä lisätään annos piittaamattomuutta niin mulla keittää.

Kyllä varmasti keittää kellä tahansa tuollaisen jälkeen, mutta pitää muistaa että tällä kertaa oli onni matkassa eikä mitään sattunut. Elämä jatkuu ja lisää paskaa putkeen vai miten se meni?

No kyllä kävi hyvä tuuri tossa hommassa, jos olisit ollu paikalla 0.1 sek myöhemmin niin luultavasti olis ruumisautoa tarvittu.

No kyllä kävi hyvä tuuri tossa hommassa, jos olisit ollu paikalla 0.1 sek myöhemmin niin luultavasti olis ruumisautoa tarvittu.

Tuskin mä niin pahasti olisin suuttunu... :D

No kyllä se tuli sen verran samansuuntaisesti, että varmaan ambulanssilla olisi toivottavasti selvitty. Toisaalta mistä sitä tietää, jos olisi saman verran paskaa säkää ollut mukana, kun nyt oli hyvää tuuria...

NO KUMMONEN: Särkänniemen parkkipaikalla makasi vanhemmankorinen Vectra tänä aamuna, jossa oli ainakin takapuskurissa vasemmalla puolella jälkiä jostain kolarista. Se oli punainen kanssa. Takalasi oli paskana ja mittarissa 311 tkm :D

Olikohan sama romu? Kilpiä siinä ei ollut. (enää?)

Jesuiitta sanoi:

Meni offtopiciksi, mutta joskus se elämä on pienestä kiinni. Tässä tapauksessa linnun elämä. Istuin auton takapenkillä, vauhtia oli 100 km/h ja yhtäkkiä kuulin kauhean mäjäyksen oikealta puoleltani. Katsoin ikkunaan, ja siinä oli vähän verta ja höyheniä. Eli lintu lensi takasivuikkunaan melkein keskelle. Ääni oli ainakin sellainen, että ihme kun ei läpi tullut. Sain päähäni laskea miten paljon myöhemmin linnun olisi pitänyt olla paikalla että olisi henki säilynyt. Siitä kohtaa ikkunaa auton takaikkunaan oli n. 1m matkaa, ja vauhtia oli se 100 km/h, eli auto kulkee silloin sekunnin aikana 27.8 metrin matkan. Lasketaan 1m / 27.8m/s = 0.036 s. Just juu, jos lintu olisi osunut paikalle 0.036 sekuntia myöhemmin, se olisi jäänyt henkiin. Pienestä se on joskus kiinni. En kylläkään tiedä kuoliko lintu, mutta niin luulisin äänestä ja jäljistä päätellen.

NO KUMMONEN: Särkänniemen parkkipaikalla makasi vanhemmankorinen Vectra tänä aamuna, jossa oli ainakin takapuskurissa vasemmalla puolella jälkiä jostain kolarista. Se oli punainen kanssa. Takalasi oli paskana ja mittarissa 311 tkm

Olikohan sama romu? Kilpiä siinä ei ollut. (enää?)

Oliko tavallisen kirkaan punainen aina puskureita myöten. Oliko siinä myös matala takaspoileri ja ehkä jonkinlaiset teippaukset kyljissä. (Teipeistä en ole 100% varma.) Muistikuva kertoo myös aluvanteista tai hopeisista pölykapseleista. Törmäyksemme jäljiltä siinä olisi ehkä vain minimalistisia jälkiä ja ne olisivat vasemmassa etukulmassa. Tosin sillä ajotavalla...

Matkamittaria en ehtinyt lukea ;)

N.O.Kummonen sanoi:
Äärimmäisen paska tuuri kaverillasi. Multa lähti kerran muinoin stereot autosta myöskin rivitalon parkkipaikalta. Oliko frendilläsi edes varkausvakuutusta? Kannattaisi olla, sillä ilkivaltavakuutus ei ilmeisesti korvaa varastettua omaisuutta, mutta varkausvakuutuspa sattuu korvaamaan varkauden yhteydessä hajonneen omaisuuden. Usein lasi hajoaa ja mankka lähtee kävelemään... :rolleyes: Joku korjatkoon, jos olen väärässä.

Muistakaa vakuutuspetos on rikos.

:offtopic: Mutta käsittääkseni varkausvakuutus korvaa esim. hajotetun sivuikknan tai murretun lukon, mutta jos on sitten tehty lisäksi ilkivaltaa ja lyöty kaikki lasit sisään, niin näitä se ei sitten enää korvaisikaan, vaan menee jo ilkivallan puolelle. En oo varma, mutta muistelen jonkun duunissa kertoneen tällaisesta tapauksesta. Yhtään en ihmettelelisi, vaikkä näin olisikin, kun on sentään vakuutusyhtiöistä kysymys.

Mutta käsittääkseni varkausvakuutus korvaa esim. hajotetun sivuikknan tai murretun lukon, mutta jos on sitten tehty lisäksi ilkivaltaa ja lyöty kaikki lasit sisään, niin näitä se ei sitten enää korvaisikaan, vaan menee jo ilkivallan puolelle. En oo varma, mutta muistelen jonkun duunissa kertoneen tällaisesta tapauksesta. Yhtään en ihmettelelisi, vaikkä näin olisikin, kun on sentään vakuutusyhtiöistä kysymys.

Saattaa hyvinkin olla. Mäkään en lue ikinä sitä pientä pränttiä. :nolo:

Lepex: Täsmääkö lisätiedot autoon?

Timba79 sanoi:
:offtopic: Mutta käsittääkseni varkausvakuutus korvaa esim. hajotetun sivuikknan tai murretun lukon, mutta jos on sitten tehty lisäksi ilkivaltaa ja lyöty kaikki lasit sisään, niin näitä se ei sitten enää korvaisikaan, vaan menee jo ilkivallan puolelle. En oo varma, mutta muistelen jonkun duunissa kertoneen tällaisesta tapauksesta. Yhtään en ihmettelelisi, vaikkä näin olisikin, kun on sentään vakuutusyhtiöistä kysymys.

Juurikin näin. Kaskona tulee olla esimerkiksi Laaja Osakasko tai muu kasko vakuutus (muu kuin normi-hirvi-palo-varkaus) jossa on ilkivaltavakuutus. Tästäkin löytyy yhtiökohtaisia eroja, mutta suurimmassa osassa asia on näin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom