Läheltä piti prkl!

N.O.Kummonen

Banned
Jouduin eilen kolariin tyttöystäväni ja koiramme kanssa. Ajelimme pikkutietä nro. 125 rauhalisesti Turun moottoritielle päin. Y-risteyksestä kolmion takaa tuli reipasta ylinopeutta kirkkaan punainen vanhempikorinen Vectra, joka osui vasemmalla etusivullaan Golffiimme takapuskuriin heti oikean takarenkaan taakse. Auton on täytynyt tulla todella lujaa, koska tullessani risteykseen katsoin siihen suuntaan enkä nähnyt autoa tulossa sieltä, mutta pian risteyksen jälkeen havahduimme tömäykseen.

Vectra tämän jälkeen ohitti meidät vasemmalta puolelta ja minä aloin jarruttamaan tarkastaakseni vahingot. Toisella osapuolella oli ilmeisesti tärkeämpää tekemistä, koska Vectra-kuski ei pysähtynyt edes jättämään yhteystietoja vaan ohitti seuraavassa ylämäessä jo edelläni ajaneen auton.

Samalta suunnalta perässäni ajanut auto sen sijaan pysähtyi.

Kenellekään meistä ei sattunut mitään ja Golffiin tuli vain noin 5 cm pitkä naarmu muoviseen puskuriin.

Soitin poliisille ja annoin auton tuntomerkit. Rekkaria en itse ehtinyt huomata, mutta takanani ajanut sen näki. Tosin poliisin mukaan se ei kuulunut kuvailemani merkkiselle autolle eli joko rekkari nähtiin väärin tai kilvet oli vaihdettu.

Loppulaskelma:

-Mulle tulee kaikkea ylimääräistä vaivaa, mikäli aion korjauttaa autoni. Jos haluan saada vakuutuksesta korvauksia minun on laadittava rikosilmoitus ja sen jälkeen hoidettava asiat vakuutusyhtiön kanssa. Edessä on jonkin verran maalihommia joten auton menettämisestä vähäksi aikaa koituu minulle haittaa. Kaaharia tuskin saadaan kiinni joten remppa maksaa mulle tod. näk omavastuun verran vai?

-Todistajalle saattaa koitua haittaa?

-Kaahari sen sijaan sai ehkä vieressä istuneelta teiniritsalta kiihkeämpää pillua, koska on niin villi ja lainsuojaton gansta. (Voi olla, että vieressä istui kuskin sisko, mutta eiköhän se sukulaisten siittämä sitä pillua kuitenkin saa...)

Vitutus tämän asian tiimoilta on niin suunnaton, ettei se olisi mahtunut vitutus-threadiin, niin laitoin sen tähän. Mistä noita mulkkuja sikiää? Toivoin loppumatkan, että näen sen Vectran liekeissä jonkun tolpan ympärillä, että voisin sammuttaa sen kanisterillisella bensaa.

:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
N.O.Kummonen sanoi:
Vitutus tämän asian tiimoilta on niin suunnaton, ettei se olisi mahtunut vitutus-threadiin, niin laitoin sen tähän.

Älä hyvä mies tuollaisen takia hermostu. Olisit tyytyväinen, ettei käynyt pahasti.

Voi riivattu jätkällä kävi kyllä paska säkä!! Tollaset sällit kyllä sais saada opetuksen :curs: Olisit lähteny perään ja kiilannu äijän ojaan ja sitten näyttänyt hieman miltä tuntuu kun lyödään nyrkillä :evil: Kyllä saa olla melkoinen sälli kun ei uskalla vastata omista teoistaan :wall:

Mua nyt vaan sattuu korpeemaan nämä onnettomuuspaikoilta pakenijat. Se tie on kapea siellä ei näkynyt jalkakäytäviä. Kävelijöitä tien varrella kyllä näkyi. Mun ajatusmaailmaan ei nyt oikein mahdu kiitoskirjeiden kirjoittaminen siitä hyvästä, kun ei osunut pahemmin. Kyllä toi pako aika paljon henkilöstä kertoo.

Nat_Ural sanoi:
Älä hyvä mies tuollaisen takia hermostu. Olisit tyytyväinen, ettei käynyt pahasti.

Kyllä tollanen vastuuttomuus vituttaa. Entä jos kello olisi ollut neljä aamulla ja kolaroitu auto olisi syöksynyt liekeissä ojaan? Eipä tollaset kaaharit opi ennenkuin jäävät poliiseille kiinni ja isäpappa ei enään maksakkaan sakkoja.

Saunan takana olisi oikea paikka tuollaisille.

Vastaavaa koin minä viime syksynä, kun eräs auto päätti kiilata meidän auton eteen reippaassa vauhdissa melko ruuhkaisella tiellä. Seurauksena tämän ohittaneen auton perä osui kaverin auton keulaan ja auto lähti alta pyörimään sivusuunnassa (ei siis katon kautta) ympäri pariinkin kertaan ennen kuin pysähtyi.

Kuin ihmeen kautta mitään ei sattunut. Onnettomuuden aiheuttanut autoilija huristi paikalta karkuun ja katosi. Me emme muistaneet edes auton merkkiä sen hirveän pyörityksen jälkeen.

Kyllä pistää vihaksi tuollaiset vastuuntunnottomat ääliöt!

Älä käsitä väärin, hyvää onnea on kiitelty, mutta tuollaiset kuskit eivät ainakaan tuo sitä lisää liikenteeseen, josta muutenkin tiedetään, että henki voi mennä pelkästä paskasta säkästä vaikkei kukaan tämän tapauksen kaltaista suoranaista edesvastuuttomuutta osoittaisikaan.

Aika vittumaisen tempun teki.
Jos vectrassa on etupuskuri edes vähän kuralla niin sen pitäisi herättää jonkin verran huomiota, mikä auttaisi kiinnijäämisesä.
Varmaan joku kortiton (näin ainakin täälläpäin) laittanut katsastamattomaan romuun toisen kilvet ja sitten kaahaamaan.

Mulle tulee kaikkea ylimääräistä vaivaa, mikäli aion korjauttaa autoni. Jos haluan saada vakuutuksesta korvauksia minun on laadittava rikosilmoitus ja sen jälkeen hoidettava asiat vakuutusyhtiön kanssa. Edessä on jonkin verran maalihommia joten auton menettämisestä vähäksi aikaa koituu minulle haittaa. Kaaharia tuskin saadaan kiinni joten remppa maksaa mulle tod. näk omavastuun verran vai?

Hankala tilanne. Oletko kysynyt vakuutusyhtiön kantaa asiaan, tyrmätäänkö korvaukset heti kättelyssä? Mainitset kuitenkin todistajan mikä pitäisi vaikuttaa korvauspäätökseen. Omavastuun verran siinä kai menettää rahaa.

Hankala tilanne. Oletko kysynyt vakuutusyhtiön kantaa asiaan, tyrmätäänkö korvaukset heti kättelyssä? Mainitset kuitenkin todistajan mikä pitäisi vaikuttaa korvauspäätökseen. Omavastuun verran siinä kai menettää rahaa.

En ole vielä viikonlopun ja sunnuntain aikana ehtinyt tehdä mitään asialle. Käsittääkseni rikosilmoitus olisi tehtävä, jos aikoo vakuutuksesta mitään saada. Rikosilmoitukseenhan tulisi sitten ne todistajan tiedot. En lainkaan epäile ettenkö saisi vakuutusta korvaamaan vahinkoja, mutta kyseessä on vain naarmu, ja korjaustoimenpiteenä takapuskurin ts. muovin vaihto, joka kuitenkin maksaisi minulle sen omavastuun verran, mutta tuskin olisi paljoa kalliimpi. Paljon vaivaa ja rahaa menisi pienen naarmun kosmeettiseen korjaukseen.

:offtopic: Auton edessä on muuten samantyyppinen, mutta isompi naarmu ja senkin on joku tölvässyt ja paennut paikalta.

Ajoin kerran autolla pyöräilijän päälle (pyöräilijän vika). Silloinkaan en tehnyt rikosilmoitusta, koska minun kävi vanhaa ukkoa niin sääliksi. Nyt saa kuitenkin meikäläisen polkeminen riittää. Rikosilmoituksen teen asiasta jokatapauksessa korjautanpa autoni tai en!

Halvallahan tuota sitten selviät. Kaverin auto kohtasi "hieman" ilkivaltaa. Tuulilasi paskaksi, katto lommolle, kyljet naarmuille jne jne. Ja eipä siinä, kaikki omaan piikkiin, koska ei ollut ilkivaltavakuutusta, ja kukaan ei muka nähnyt tilannetta. (tapahtui suoraan rivitalojen etupihan edessä olevalla parkkipaikalla)

Halvallahan tuota sitten selviät.

No halvalla ja halvalla. Ei mulla olisi noin vain heittää omavastuun verran rahaa johonkin täysin ylimääräiseen paskaan sen takia, että joku Teuvo tykkää ajaa kovempaa.

Kaverin auto kohtasi "hieman" ilkivaltaa. Tuulilasi paskaksi, katto lommolle, kyljet naarmuille jne jne. Ja eipä siinä, kaikki omaan piikkiin, koska ei ollut ilkivaltavakuutusta, ja kukaan ei muka nähnyt tilannetta. (tapahtui suoraan rivitalojen etupihan edessä olevalla parkkipaikalla)

Äärimmäisen paska tuuri kaverillasi. Multa lähti kerran muinoin stereot autosta myöskin rivitalon parkkipaikalta. Oliko frendilläsi edes varkausvakuutusta? Kannattaisi olla, sillä ilkivaltavakuutus ei ilmeisesti korvaa varastettua omaisuutta, mutta varkausvakuutuspa sattuu korvaamaan varkauden yhteydessä hajonneen omaisuuden. Usein lasi hajoaa ja mankka lähtee kävelemään... :rolleyes: Joku korjatkoon, jos olen väärässä.

Muistakaa vakuutuspetos on rikos.

Onpas kiihkomielistä tekstiä. Kyllähän tuon kolaroineen kuskin olisi ehdottomasti pitänyt pysähtyä, mutta "saunan taakse" -puheet tuollaisen jälkeen ovat hiukan liian jyrkkiä... kyseessä on 5cm:n jälki puskurissa ja mistäs sen tietää miten herkkä vectra-kuski on pienille tönäisyille ja vastaaville jutuille? Ei tod.näk. välitä paljonkaan, mutta toivottavasti kuitenkin pakeneminen edes jonkin verran ahdistaa tai jotain... :haart:

Orgasmatron sanoi:
Onpas kiihkomielistä tekstiä. Kyllähän tuon kolaroineen kuskin olisi ehdottomasti pitänyt pysähtyä, mutta "saunan taakse" -puheet tuollaisen jälkeen ovat hiukan liian jyrkkiä... kyseessä on 5cm:n jälki puskurissa ja mistäs sen tietää miten herkkä vectra-kuski on pienille tönäisyille ja vastaaville jutuille? Ei tod.näk. välitä paljonkaan, mutta toivottavasti kuitenkin pakeneminen edes jonkin verran ahdistaa tai jotain... :haart:

Helppo heittää :piis: -juttuja, kun ei sattunut sinulle. :rolleyes:

Kyllä sen tömäyksen selkeästi autossa tunsi. Vaikka vahingot jäivätkin pieniksi, niin takanani ajaneen todistajan mukaan Vectra ajoi mielipuolisesti ja epäilivät nopeudeksi jopa 100 km tunnissa. Siis sata lasissa kolmion takaa mutkaisella tiellä, jossa ei ole pientareita ja kyläläiset kävelevät sitä pitkin. Läheltäpititilanne (jos Vectra-kuski ei törmäystä huomannut) ei vaikuttanut millään lailla kuskin ajotapaan, vaan ohitti minut heti ja seuraavan auton jo näköyhteyden päässä mutkassa ylämäessä.

Toivottasti kyyditti jotain diabetes-tapausta insuliinipiikille sairaalaan. Jotenkin kyynisyyteni tarjoaa kiireen syyksi teiniritsan viemistä kaljakauppaan.

N.O.Kummonen sanoi:
Kenellekään meistä ei sattunut mitään ja Golffiin tuli vain noin 5 cm pitkä naarmu muoviseen puskuriin.

Ilmoituksen poliisille voisi tehdä, mutta vakuutukseen en tuollaista laittaisi. Turhaan laittaisi omavastuuta menemään ja eikös siitä prosentitkin putoa, joten todellinen kulu on suurempi kuin omavastuu.
Ja kyllä tuollaisen pienen naarmun korjaa helposti ja paljon halvemmalla itse..

No tottakai se ottaa päähän, ja tuollaisilta kortti pois tietysti, ja vähän nurkan takana "kädestä pitäen" opastusta siitä miten liikenteessä liikutaan. Lähinnä sinua masentaakseni, ajattelin vain mainita, että kiinni tuskin tuota saadaan, ja kalliimmaksikin olisi voinut silti käydä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom