Lääkiksessä opiskelevia?

Paljonkos meitä löytyy Pakkotoistolta? Itse ensimmäistä vuotta Kuopiossa, toivon mukaan ensi syksynä sitten Helsingissä vähän miellyttävämmässä ympäristössä. Olisi kiva myös kuulla mietteitä opiskelusta yleisesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Opiskelija22 sanoi:
Paljonkos meitä löytyy Pakkotoistolta? Itse ensimmäistä vuotta Kuopiossa, toivon mukaan ensi syksynä sitten Helsingissä vähän miellyttävämmässä ympäristössä. Olisi kiva myös kuulla mietteitä opiskelusta yleisesti.

Millaista opiskelu yleisesti on ? Jääkö aikaa muullekkin elämälle ? Monilta aloilta varsinkin korkeakoulujen puolelta olen kuullut että jos vain sisälle pääsee niin jatko on helppoa, päteekö yhtään lääkiksessä ? Onko koko ajan vaikeaa vai voiko välillä ottaa rennommin ? Ja mikä kuopiossa on vikana (itse ajattelin hakea juuri sinne...) ? Mitä kaikkea pitäisi osata ja ottaa huomioon että pääsisi sisälle ?

Edit: Ja onko hyvännäköisiä tyttöjä lääkiksessä ? :hyper:

Juzz sanoi:
Millaista opiskelu yleisesti on ? Jääkö aikaa muullekkin elämälle ? Monilta aloilta varsinkin korkeakoulujen puolelta olen kuullut että jos vain sisälle pääsee niin jatko on helppoa, päteekö yhtään lääkiksessä ? Onko koko ajan vaikeaa vai voiko välillä ottaa rennommin ?

Eri lääkiksissä on vähän erityyliset opetusmetodit (Kuopiossa ja Oulussa sellainen "perinteinen") ja ainakin täällä Kuopiossa opiskelu on todella koulumaista. Eli valmis lukujärjestys käteen, välillä läsnäolopakkoja kun on harkkoja jne. Opiskelin itse vuoden kemiaa/biokemiaa Helsingissä ennen lääkikseen pääsyä, ja siihen verrattuna ei täällä oikeastaan ole sitä akateemista vapautta.

Tuo kuormittavuus on tietysti ihmisestä riippuva juttu, kuten on oppimiskykykin. Itse pärjään hyvin vähällä lukemisella ainakin tässä alkuvaiheessa, joten vapaa-aikaa on todella paljon. Yhtään kurssia en silti pääsisi läpi vain edellisen illan lukemisella, eli läpipääsyyn joutuu jo panostamaan jonkun verran.

Ja mikä kuopiossa on vikana (itse ajattelin hakea juuri sinne...) ? Mitä kaikkea pitäisi osata ja ottaa huomioon että pääsisi sisälle ?

Helsingissä asuneelle Kuopio on aika nihkeä ja pieni paikka, ja ihmiset erilaisia. Arvostan myös Helsingin yliopistoa aikalailla enemmän...vaikkakin lääkisten laaduilla ei sinällään ole merkittäviä eroja Suomessa. Eli kyseessä on puhdas mielipidekysymys: 6 vuotta on vaan pitkä aika viettää kaupungissa, jossa ei viihdy. Lääkisten välillä siirtyminen on kyllä tehty hirveän vaikeaksi, ja itsekin joudun menemään uudestaan pääsykokeeseen, että opiskelu-oikeuden siirto onnistuu.

Kannattaa osata fysiikkaa, kemiaa ja Galenos
;) Tietysti laskurutiinin pitää myös olla kunnossa. Aika vaikea eritellä kun kokeet vaihtelevat tosi paljon.

Ensimmäistä vuotta Helsingissä painetaan.

Juzz sanoi:
Monilta aloilta varsinkin korkeakoulujen puolelta olen kuullut että jos vain sisälle pääsee niin jatko on helppoa, päteekö yhtään lääkiksessä ?
Vähän kaksipiippuinen juttu. Tenttien läpipääsyvaatimukset eivät ole ainakaan tässä vaiheessa mitkään älyttömät. Kuitenkin toisen vuoden lopussa häämöttää vaihekuulustelu, jossa on koealueena koko kaksi ensimmäistä vuotta. Joten asiat pitäis osata kunnolla jotta ne kanssa muistaa myöhemminkin. Ja kun tulevassa työssä ihmiset antavat terveyden meidän käsiin ( :hyper: ), niin mututietoon ei ole varaa. Jos vertaa vaikka ekonomeihin, niin niiden työssä ei välttämättä ole niin hengenvaarallista, jos sattuu unohtamaan jonkun pikkuseikan.

Juzz sanoi:
Edit: Ja onko hyvännäköisiä tyttöjä lääkiksessä ?
:haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom