Lääkikseen!

Harvahan sitä ensimmäisellä kerralla pääsee, etenkään jos ei ole sitä 6 ällän YO-todistusta alla.

Niillä lukion bilsoilla ei mun mielestä ole paljoakaan väliä pääsykokeen kannalta. Kannattaa tilata jostain vanhat pääsykokeet niin saa vähän tuntumaa tehtäviin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by kaikenlaista
Mitenkäs muuten käy lääkintämieheksi pyrkiminen intissä?

Laitoinsiihen lappuun toiveeksi lääkintämies. Marraskuussa muistaakseni kutsunnat, ja siellä vielä ilmaisen kiinnostukseni. Ei kai siinä sen kummempaa.

Kiitoksia kaikille neuvoista. Pitää jossain vaiheessa tilailla noita kysymyksiä...

No voi helvetin helvetti, kuulostaa vittumaiselta, varsingin kun vielä Helsinkiin pitäisi päästä :evil:

Veikkauksia, jos hallitsee lukion pitkän matikan ja fysiikan, lukee itsenäisesti pääkohdat biologiasta ja kemiasta, menee valmennuskurssille ja opettelee pääsykoekirjan edestakaisin ulkoa, onko edes fifti-sixti -mahdollisuuksia?
Ei pitäs olla ongelmia, itse kävin pääsykokeissa 2001 ja sain 60/n.130 pistettä lukemalla pari ekaa kappaletta IFA:sta. Sisään pääsi hieman alle 70p:llä. Oma motivaatio ei siis todellakaan ollut mikään kovin hyvä mut tiedän että jos olisin lukaissut galenos kirjasen niin oisin päässyt heittämällä sisään. Oman käsitykseni mukaan nuo tehtävien arvosteluperusteet ovat vähän erilaiset joka paikassa, joten pisteitä ei voi suoraan verrata eri yliopistojen kesken. Ei muuta kuin pikkasen luku intoo niin lukion pitkän matikan, fysiikan, kemian ja boilogian osaajan pitäs päästä sisään kohtuu pienellä vaivalla, eikä todellakaan tarvitse olla nenä kiinni kirjassa 8h/päivä pari kolme kuukautta ennen pääsykokeita. Näin siis itse näkisin asian, ja saa olla eri mieltä varsinkaan kun en ole ton jälkeen kys. kouluun edes hakenut kiinnostuksen puutteen vuoksi.
Sekavaa tekstiä mut toivottavasti siitä saa edes jotain selvää.

Itse olin kesällä ruotsin abi-kurssilla, ja siitäpä viisastuneena voin sanoa, että tuskin menisin ikinä millekään kalliille valmennuskurssille. Samat jutut olisin opiskellut ihan yhtä hyvin eräästä abi-kertauskirjasta. Mennyttä mitä mennyttä. Kohta aletaan keskittymään ruotsin tuleviin kirjoituksiin. Ei paineita. A tulee varmasti. B:hen olisi kohtuu mahdollisuudet. :D

Sitten siitä tulevasta keväästä. Mä oon aatellu ykkösvaihtoehtona hakea Tampereen Yliopistoon opiskelemaan hallintotieteitä; kunnallisalan koulutusohjelma.

Millos porukka meinaa aloittaa pääsykoekirjojen tutkimisen? Jätättekö suosiolla kirjoitusten jälkeisen ajan murheeksi?
Mä oon ajatellu meneväni nyt syksyllä jo mahdollisesti kirjakauppaan hakemaan tarvittavan pääsykoekirjan (siis niitä on tasan 1), jos vaikka iskis kova motivaatiopiikki 2. jakson alussa, kun viikkotunteja on vain 20. ;) Siinä vähän sitten sais selkoo, että onko tämä todella se mun ala..

Paperit taidan myös pistää teknillisen alan kouluihin. :david:

Originally posted by Oskar
Ei pitäs olla ongelmia, itse kävin pääsykokeissa 2001 ja sain 60/n.130 pistettä lukemalla pari ekaa kappaletta IFA:sta. Sisään pääsi hieman alle 70p:llä. Oma motivaatio ei siis todellakaan ollut mikään kovin hyvä mut tiedän että jos olisin lukaissut galenos kirjasen niin oisin päässyt heittämällä sisään. Oman käsitykseni mukaan nuo tehtävien arvosteluperusteet ovat vähän erilaiset joka paikassa, joten pisteitä ei voi suoraan verrata eri yliopistojen kesken. Ei muuta kuin pikkasen luku intoo niin lukion pitkän matikan, fysiikan, kemian ja boilogian osaajan pitäs päästä sisään kohtuu pienellä vaivalla, eikä todellakaan tarvitse olla nenä kiinni kirjassa 8h/päivä pari kolme kuukautta ennen pääsykokeita. Näin siis itse näkisin asian, ja saa olla eri mieltä varsinkaan kun en ole ton jälkeen kys. kouluun edes hakenut kiinnostuksen puutteen vuoksi.
Sekavaa tekstiä mut toivottavasti siitä saa edes jotain selvää.

Niinpä, voi käydä hyvin mutta voi käydä vitun huonostikin. Ja katsoitko muuten kuinka monta oli siinä sinun ja ekan sisäänpäässeen välissä? Yleensä eniten hakijoita on juuri vikan 5-10 pisteen sisällä sisäänpääsyrajasta. Aineisto-osiossa jos sattuu mokaamaan voi koko tentti kusta totaalisesti vaikka kaiken muun osaisi hyvin. Motivaatiostahan se on kyse haluaako pelata mahdollisimman varman päälle. Itsellänikään se ei oikein onnistunut kun oli noita taukoja sen kevään aikana aika monta, esim lähes kahden viikon löylytteluputki muutamaa viikkoa ennen tenttiä.

Ja se on vain hyvä merkki jos joku jaksaa olla koko kevään 4-10h päivässä JOKA PÄIVÄ nenä kiinni kirjassa, koska pääsykokeet on tosi helpot loppujen lopuks verrattuna opiskeluun täällä. Tietysti jos kirjottaa 3-4 (riippuen yliopistosta otetaan 3-4 yo-ainetta huomioon ekassa kiintiössä) eetä tai vaikka een ja kaks ällää pääsee pääsykokeissa huomattavasti helpommalla.

Originally posted by Sakkeus
Ja se on vain hyvä merkki jos joku jaksaa olla koko kevään 4-10h päivässä JOKA PÄIVÄ nenä kiinni kirjassa, koska pääsykokeet on tosi helpot loppujen lopuks verrattuna opiskeluun täällä.

Haluaisitko vähän kertoa siitä opiskelusta? Onko helvetillinen työtahti, jättääkö aikaa harrastuksille/sosiaaliselle elämälle tms.

Haluaisitko vähän kertoa siitä opiskelusta? Onko helvetillinen työtahti, jättääkö aikaa harrastuksille/sosiaaliselle elämälle tms.

Opinto-opas: http://www.uku.fi/opiskelu/oppaat2003/laaketiede.pdf . Viimeistään sivulta 42 alkaen alkaa tulemaan kiinnostavaa löylyä. Muiden yliopistojen oppaat löytynevät kanssa netistä.

Riippuu henkilöstä ja prioriteeteistä miten haluaa aikansa käyttää. Meitä on moneen junaan ja sanoisin että suurin osa opiskelijoista lähinnä opiskelee eikä harrasta säännöllisesti (kuten minä) mitään eikä ole töissä (kuten minä, nyt työtahtia on vähennettävä). Mitä enemmän lukee sitä enemmän se helpottaa jatkossakin opintoja esim ahkera prekliinisten kurssien opiskelu palkitaan sitten klinikassa, toisaalta alan työkokemuksestakin on jo varhaisessa vaiheessa ainakin jotain hyötyä. Kursseilla opintomateriaalia voi olla aivan perkeleesti, esim kahden opintoviikon kurssia varten voi olla kolme kirjaa + monisteet yhteensä yli 4000 sivua (ja muitakin kirjoja voi käyttää halutessaan apuna..) mutta ei sitä kaikkea tietenkään pidä ulkoa osata. Opiskelemaan oppiminen on siis aika isossa roolissa kun opinnot alkaa; näinhän se on vähän joka paikassa.

Pakkotoistoakaan ei kyllä saisi lukea näin usein kun minä pelle teen nyt lukulomalla :down: ...

noh.. ainakin tampereen ja kuopion tulokset on tullut. mitenkäs teille kävi? itse sain tyhjän arvan.

Oulun myös. Ylliopisto lähestyi minua mukavalla kirjeellä :thumbs:

miten paljon nuista yo tuloksista saa pisteitä ja onko eri aineilla eri painotuksia? paljon esim kemian L:stä saa pisteitä lääkikseen hakiessa?

miten paljon nuista yo tuloksista saa pisteitä ja onko eri aineilla eri painotuksia? paljon esim kemian L:stä saa pisteitä lääkikseen hakiessa?

Vilkaisepa vaikka sinua kiinnostavan yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan hakuopasta.

galenos haltuun

Ei sinne lääkikseen loppujen lopuksi ole niin vaikeata päästä. Riittää kun on hankkinut pohja tietoja fysiikasta ja kemiasta ja tämäkin onnistuu helposti netissä, aikuislukiossa taikka avoimessa yliopistossa. Kun nämä on hallussa voi huoletta käydä painimaan galenoksen kanssa. Hyvä tapa lähestyä galenosta on tämän blogin kautta: Galenos Haltuun. Tuolla opetetaan galenosta kappale kerrallaan mukavasti ja helposti omaksuttavalla tavalla. Videoin, kuvin ja artikkelein. Tsemppiä kaikille lukemisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom