lääkärillä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Kylläpäs sai tänään taas vaihteeksi ihmetellä ihmisten tietämättömyyttä lisäravinteita kohtaan...Kyllä mä sen vielä jotenkuten ymmärrän jos joku vanhempi henkilö rupee syyttää/varottelee lisäravinteissa olevista "hormoneista" yms."kielletyistä" aineista...
Mutta että vielä sairaanhoitaja:thumbs:

Oli työpaikan terveystarkastus ja juteltiin siinä niitä näitä harrastuksista ja syömäpuolesta yms.yms.
Tuli sitten ilmi että käytän lisäravinteita(protskut,malto,kreatiini,vitamiinit,omega3 yms.)niin muija(n.35 vuotias)rupeaa utelemaan että mistä oikein ostat noita "aineita",ja saako niitä suoraan hyllyltä vai tiskin alta ja ootko varma että eivät sisälllä hormooneita tms.:itku:

Totesin sille että etsippä yksikin kauppa tältä kylältä joka kauppaa proteiinia mikä on jatkettu jollain ropeilla...
Ihme kyllä keskustelu päättyi siltä osin siihen...:thumbs:
Täytyy silti ihmetellä miten sairaanhoitaja(ja vieläpä yksityinen) voi olla noin ennakkoluuloinen lisäravinteita kohtaan!!!:curs: :lol2: :itku:

EI HELEVETTI!:itku:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aikoinaan kun valittelin unettomuutta (unirytmi oli mennyt sekaisin) lääkärille ja puhetta tuli liikunnasta ja vitamiineista yms. niin lääkäri meni repäisemään ja kysyi että enkai käytä kasvuhormoonia... Pisti vähän hymyilyttämään, ottaen huomioon että painoin sillä hetkellä pyöreät 60 kiloa ja että kasvuhormoni ei ole ihan joka teinin saatavilla. Nooh, turhaa elitismiä tämä "hei, mä tiedänki jostain jutusta enemmän ku lääkäri!", ei ne lääkärit kuitenkaan ole mitään ravintoterapeutteja/liikuntafysiologeja/mitäliebodausguruja.
:kippis1:

Noista saa aika hauskoja tilanteita, kun menee ensin siihen höpötykseen mukaan. Hoitsut ovat kyllä monesti söpöjä, mutta en minä terveyttäni niiden kynsiin laittaisi :)

Puolustukseksi täytyy sanoa,että koulussa opettajat eivät tiedä asiasta mitään,niitä käydään läpi n.tunti,vaaroja,haittavaikutuksia jne.
Käyttäjäryhmä horkuilla on kuitenkin niin "pieni"ja suojattu, ettei sitä tietoa katsota niin tarpeelliseksi,jos verrataan muihin läpi käytäviin asioihin..
Sama tilanne on lääkäreillä ,selvitetään sitten kun tilanne tulee kohdalle:rolleyes: ,olisiko sitten syytä tiedottaa asiasta enemmän ,siihen en ota kantaa.
Punttaavat hoitsut yleensä sen sijaan tietävätkin asioista jotain,mutta rupeappa siinä selventämään koko luokalle tai "pomolle"(lääkäri) niistä jotain..

Minun näkemykseni mukaan (olipa diplomaattinen avaus :) ) ainakin lääkäreille pitäisi opettaa jotain noista roinista, sillä jos roinaaja menee vastaanotolle ja lääkäri ei tiedä niistä tuon taivaallista niin ei kyllä kyseinen roinaveikko usko enää mitään "asiantuntijatahoja" näissä asioissa.

Hmm viimeksi käydessäni lääkärillä (diabetes-kontrolli) sanoin, että haluaisin siirtyä tähän uuteen Lantus-insuliiniin. No, lääkäri (itseäni nuorempi) ei ollut kuullutkaan tuotteesta eikä tietysti uskaltanut kirjoittaa reseptiä kun ei tiennyt miten Lantusta käytetään. No itse kyllä tietäisin mutta ilman ressua tuo on aika kallis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom