Eli hieman taustaa.. Olen 25-vuotias nuorimies ja olen treenannut salilla noin vuoden ajan. Pienenä (n. 2 vuotiaana) minulta on operoitu sydämestä kammioväliseinäaukko (VSD). Olen käynyt kontrolleissa Oulun yliopistollisessa sairaalassa 5v välein. Tänään kävin kontrollissa ja puhuin sydänlääkärille että treenaan salilla. Hän meinasi, etten saisi tehdä todella raskailla painoilla. Kaikki oli sydämen puolesta kunnossa mutta silti hän ei suosittele raskaita painoja koska joku läppä siellä sydämessä kuulemma vähän vuotaa, mutta ei haittaa elämää. Tämä oli pienoinen shokki, sillä olen tykännyt vetää voimaohjelmia esim. penkkiin.
Mites nyt? Treeneissä ei ole ikään tuntunut pahalta eikä ole sen puoliin ollut ongelmia. Haluaisin kuitenkin totella lääkäriä ja silti käydä salilla.. Minkälaista ohjelmaa suosittelisitte? Olen tehnyt tähän asti 1-jakoisella.
Voinko saada enää yhtään voimaa jos alan runkkaan joka liikkeessä 15 toiston sarjoja. Lihasta varmaan tulee kyllä, mutta onko voimapuoli menetetty?
Mites nyt? Treeneissä ei ole ikään tuntunut pahalta eikä ole sen puoliin ollut ongelmia. Haluaisin kuitenkin totella lääkäriä ja silti käydä salilla.. Minkälaista ohjelmaa suosittelisitte? Olen tehnyt tähän asti 1-jakoisella.
Voinko saada enää yhtään voimaa jos alan runkkaan joka liikkeessä 15 toiston sarjoja. Lihasta varmaan tulee kyllä, mutta onko voimapuoli menetetty?