Lääkäri kielsi maksimipainot... Mitäs nyt??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli hieman taustaa.. Olen 25-vuotias nuorimies ja olen treenannut salilla noin vuoden ajan. Pienenä (n. 2 vuotiaana) minulta on operoitu sydämestä kammioväliseinäaukko (VSD). Olen käynyt kontrolleissa Oulun yliopistollisessa sairaalassa 5v välein. Tänään kävin kontrollissa ja puhuin sydänlääkärille että treenaan salilla. Hän meinasi, etten saisi tehdä todella raskailla painoilla. Kaikki oli sydämen puolesta kunnossa mutta silti hän ei suosittele raskaita painoja koska joku läppä siellä sydämessä kuulemma vähän vuotaa, mutta ei haittaa elämää. Tämä oli pienoinen shokki, sillä olen tykännyt vetää voimaohjelmia esim. penkkiin.

Mites nyt? Treeneissä ei ole ikään tuntunut pahalta eikä ole sen puoliin ollut ongelmia. Haluaisin kuitenkin totella lääkäriä ja silti käydä salilla.. Minkälaista ohjelmaa suosittelisitte? Olen tehnyt tähän asti 1-jakoisella.

Voinko saada enää yhtään voimaa jos alan runkkaan joka liikkeessä 15 toiston sarjoja. Lihasta varmaan tulee kyllä, mutta onko voimapuoli menetetty?

Kannataa tehdä niin kuin lääkäri sanoo. Suosittelen ite 1 tai 2 jakosta ohjelmaa. Kyllä sitä voimaa tossa samalla tulee vaikka teet 15 toiston sarjoja.

Mäkin kuuntelisin suosiolla lääkäriä, ei parane pumpun kanssa leikkiä ollenkaan. Sitä kuitenkin ihmettelen, että rasittavatko lyhyet sarjat sydäntä enemmän kuin pitkät. Mulla ainakin pumppu hakkaa miljoonaa juuri loppuun asti vedetyissä 12-15 toiston sarjoissa, varsinkin kyykyssä. Sitten taas jotkut kolmoset tuntuvat vain lihaksissa, eivätkä ota niin paljon "kunnon päälle".

teet vaikka 10x5 sarjoja (10 sarjaa 5 toistoa) kevyillä painoilla.
ei ole yhtään rankkaa, mutta tuon jälkeen tietää kuitenkin tehneensä. ja lisäksi kokonaistyömääärä on about sama kuin tehdessä 2x painavemmilla painoilla 5x5.

Pointti varmaan oli siinä ettet pääpunasena puhise sarjoja loppuun

Itse pelaisin varmaan niin varman päälle, et jättäisin kaikki raskaimmat liikkeet suosiolla pois (kyykyt, mavet, high pullit, voimapyörä). Kyllä sillä prässilläkin jalkoihin voimaa ja kokoa saa, sitä voi tehdä vaikka yksi jalka kerrallaan. Kannattaa myös harkita yhdenjalan versioita sjmv:stä ja kyykyistä, kuinka punaiseksi pää muuttuu... Kyykyssä, nimenomaan pitkissä sarjoissa on moni "tervekkin" kaveri saanut huomata kun pumppu ottaa loparit...

En sitten tiedä mitä eroa on tehdä pitkä sarja pää punasena verrattuna raskas kolmonen pää punasena. Lääkäri puhui jotenkin silleen, ettei verenpaineessa saisi tulla äkillisiä kovia muutoksia. Tiiä sitten mitä se tarkalleen tarkoitti...

Sinuna ottaisin selvää ihan tarkalleen, että mitä se lääkäri tarkoitti. Ei todellakaan kannata ottaa turhia riskejä!

hei ei kannata täältä pumppu jutuissa imee mitään... kannattaa joltain fysioterapeutilta mennä kysäsemään et mitä tehdä millä tavalla ja kuinka paljon. ihan oikeesti...

Oon kyllä ihan samaa mieltä. En väitä etteikö porukka olisi asiantuntevaa täällä, mutta en usko että täältä kovin montaa lääkäriäkään löytyy jolla oikeata faktaa asiasta on. Marssit vaikka uusiksi lääkärille ja kyselet mitä oikeasti saa tehdä ja mitä ei ilman riskejä. Itse en ainakaan uskaltaisi luottaa noin vakavissa asioissa tälläisiin "MUsta TUntuu että" mielipiteisiin..

hei ei kannata täältä pumppu jutuissa imee mitään... kannattaa joltain fysioterapeutilta mennä kysäsemään et mitä tehdä millä tavalla ja kuinka paljon. ihan oikeesti...

enkä välttämättä ihan fysioterapeutinkaan juttuihin täysin uskoisi jos hälle annettavat lähtötiedot ovat tuota luokkaa... eli uudestaan tosiaan lääkärin puheille kyselemään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
komppaan ossipenaa. iha suosiol vaa asiantuntevan lääkärin luokse kyselee mitä voit tehdä ja mitä et. sen pohjalt voi sit suunnitella uudenlaisen ja sopivan treeniohjelman

Back
Ylös Bottom