kyynerpää kipu ojentajia tehdessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eli ojentaja päivänä teen myös olkapäät ja treenaan ne siis samana päivänä. Ensin treenaan ojentajat ja sitten olkapäät. Ongelmana on että kun teen ensimmäisenä liikkeenä esim ransk. punnerruksen niin kipu kyynerpäissä, on järjetön, ja sama kipu häiritsee vielä vähän sen jälkeenkin tehtävissä ojentaja liikkeissä. joten tietääkö kukaan miten tuon kivun saisi pois, esim mahtaako tuo johtua siitä ettei kyynerpäät ole lämmenneet tai jotain vaikka lämmittelen kyllä ennen ensimmäistä ojentaja liikettä onko kellään tietoa?

Mulla täysin sama ongelma, jos teen ranskalaista ensimmäisenä liikkeenä. Ainakin itselläni ongelmaa ei ole, kun tekee olkapäät ensin ja ennen ranskalaista tekee jotain muuta ojentaja liikettä.

Koitappa katsella tolla haulla. Tosssa vähä aika sitten oli just tämän tyyppistä juttua liikkeellä.

Onha tätä käsitelty joo, mutta mulla on yksinkertanen ratkasu. Jätät ranskalaisen ainakin josksikin aikaa pois kokonaan ja teet vaikka kapeeta penkkiä tai jos olkapää kestää niin dippiä sen tilalla. Liikkeet iha yhtä tehokkaita, mutta ei kipeytä kyynärpäätä. Mä en pysty tekemään ranskalaista juuri lainkaan samasta syystä.

arnold1 sanoi:
eli ojentaja päivänä teen myös olkapäät ja treenaan ne siis samana päivänä. Ensin treenaan ojentajat ja sitten olkapäät. Ongelmana on että kun teen ensimmäisenä liikkeenä esim ransk. punnerruksen niin kipu kyynerpäissä, on järjetön, ja sama kipu häiritsee vielä vähän sen jälkeenkin tehtävissä ojentaja liikkeissä. joten tietääkö kukaan miten tuon kivun saisi pois, esim mahtaako tuo johtua siitä ettei kyynerpäät ole lämmenneet tai jotain vaikka lämmittelen kyllä ennen ensimmäistä ojentaja liikettä onko kellään tietoa?
Mulla hävis kyynärpää ongelmat ku tein olkapäät ensin ja jos ranskaisia haluaa tehdä niin penkki 45 asteen kulmaan ja jos saa jalat ylös tuelle et koko selkä pysyy koko ajan penkissä ja takaraivo irti penkistä eli leuka rintaan,lasket siitä kulmatangon takaraivoa hipoen alas ja sit ylös ni lupaan et ottaa ihan erilain ojentajille ja eikä rasitu kyynerpäät

fish sanoi:
Ja lämmittele kunnolla ne kyynerpään nivelet ennen treeniä.

Ei auta mulla mitään. Mä teen olkapäät ja ojentajat samana päivänä nykyään ja ensin olkapäät ja sitten ojentajat. Ja vaikka ois ranskalainen viimesenä liikkeenä niin sattuu silti kyynerpäihin. Toi kulma auttaa vähän, mutta en pysty tekemään siinäkään.

Sattuuko pushdown taljassa? ..entä ranskikset käsipainoilla?
Tekniikka kasassa, eli kyynärpäät suorassa vai osoittaako minne sattuu?

arnold1: Nyt ihan ekana muutat treeniä niin että teet olkapäät ennen ojentajia. Se on muutenkin kaikkein järkevin järjestys varsinkin jos teet pystypunnerrusta. Jos teet ojentajat ennen pystypunnerrusta, loppuu pystypunnerruksessa ensimmäisenä voima ojentajista eikä olkapäistä. Toiseksi kokeilet sitä ranskalaista vinopenkillä. Mulla autto se. Jos ei auta, niin kokeile tehdä ranskalainen punnerrus viimeisenä liikkeenä treenissä jos sitä haluat tehdä. Jos ei auta niin jätä kokonaan pois.

Kyynärpäälämmitin auttoi minulle. Sellainen, joka on tarpeeksi tiukka ja antaa siis samalla vähän tukea. Lämmittely auttaa myös ennen ranskalaisen tekoa. Ja tosiaan jätä vähäksiaikaa liike pois ja tee vaikka kapeeta penkkiä ja taljaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mäkään en pysty tekemään ranskalaista punnerrusta, mutta eipä haittaa kun on parempiakin liikkeitä, esim. niskan takaa käsipainolla tehtävä punnerrus.

Sam Earch sanoi:
Mäkään en pysty tekemään ranskalaista punnerrusta, mutta eipä haittaa kun on parempiakin liikkeitä, esim. niskan takaa käsipainolla tehtävä punnerrus.
Mikä tekee tuosta liikkeestä paremman? :rolleyes:
Itselläni ei ainakaan ole mitään kipuja kyynerpäissä ja ranskalaiset toimii mulla ihan törkeen hyvin.

elasto sanoi:
Mikä tekee tuosta liikkeestä paremman? :rolleyes:

No mikä tekee siitä huonomman? Mun mielestä on turha ruveta miettimään mikä liike on paras. Kaikki ne samalla tavalla massaa kasvattaa, joku vaan tykkää toisesta liikkeestä enemmän kun toisesta.

Ja mun pointtini ei ollut saada porukkaa kiistelemään liikkeiden paremmuudesta. Toin vain esiin, että ei haittaa, vaikkei ihan joka liikettä pystykään tekemään - aina on korvaavia liikkeitä. (Ja mulle toi on parempi kyynerpäiden ja tuntuman takia)

Mulla oli kanssa kyynärpäiden kanssa ongelmia - ensin ranskalaisessa ja sit myös pushdownissa. Autto kun jätti sattuvat liikkeet pois riittävän pitkäksi aikaa, ja rupesi lämmittelemään ja venyttelemään kunnolla.

Back
Ylös Bottom