Kyynärvarsitulehdus - hoito buranalla?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Kyseinen vaiva on ainakin mulla ollut jo pitkään lähes krooninen, välillä voimakkaampana, välillä heikompana. Nyt on taas vaiva puhjennut, etenkin hauisliikkeissä kyynärvarret ovat ihan tulessa. Myös punnerrusliikkeissä rupeaa tuntumaan, etenkin kun päästää otteen irti tangosta sarjan jälkeen tuntuu että kädet räjähtävät.

Kyseessähän on ilmeisesti se kyynärvarren luukalvo(?) tai vastaava. Mitenkähän tätä pystyisi hoitamaan esim. pelkän buranan voimalla? Ibuprofeiinilla on kuitenkin jonkinasteinen tulehdusta poistava efekti. Särkylääkeitä olen käyttänyt tähän asti aika minimaalisesti, ja siksi mietinkin, että paljonkohan noita sitten kannattaisi syödä ja kuinka usein.

3kpl buranaa (400mg) päivässä pari viikkoa, miltä kuulostaa? Mitään kevyttä viikkoa en tällä hetkellä ole ottamassa - sattuneista syistä - joten mua siis kiinnostaa vain se, että voisiko buranalla kyseistä vaivaa hoitaa, vai tarviinko jotain stydimpiä tavaraa. Mites esim. Voltaren? Vai auttaakos sekin vain lihasperäiseen kipuun. Huoh... :)

Entäs Tulehduskipulääke nimeltä VIOXX, lääkäri mainosti sitä uuden sukupolven lääkkeenä.
No tepsinyt jokatapauksessa loistavasti täällä, eikä maha, tai mitään muutakaan haittavaikutuksia ole ilmennyt.

Onkos kyseessä semmoinen vihlova kipu? Itsellä esiintyy aika ajoin hauisliikkeiden jälkeen sellaista vihlovaa kipua kyynärvarren luun sisäreunassa. Tähän on auttanut hierojalla käynti. Jo muutaman minuutin hieronta kyseisestä kohdasta on poistanut vaivan vähäksi aikaa. Vaiva kuitenkin tulee pikkuhiljaa takaisin jos on käymättä hierojalla. Venyttelyllä en ole saanut sitä kuriin.

Originally posted by JJJ
Mites olisi pari kertaa hierojalle?

Tämä auttoi mullakin...ja hieroja kun näytti miten ne voi hieroa kätevästi itsekkin niin kivut lähti muutamassa viikossa eikä oo paljoo senjälkeen ollu kipeet...

Buranat auttaa. Itse sain juuri syötyä kuurin lihastulehduslääkkeitä, mutta en nyt muista niitten nimeä... Reseptilääkkeitä olivat joka tapauksessa. Myös särkygeeleistä saattaa olla apua, ei kuitenkaan kannata odottaa ihmeitä. Lisäksi kylmä (jääpussi) nopeuttaa tulehduksen paranemista.

Originally posted by Mike
Onkos täällä hierojia paikalla, olen itse siinä käsityksessä että tulehtuneen paikan hierominen pahentaa vain asiaa?

Tämä käsitys on minullakin.

Itse olen aika herkkä erilaisille jänne- ja luukalvotulehduksille ja hoidoksi on aina määrätty tulehduskipulääkettä, lepoa ja kylmää. Hierominen on ehdottomasti kielletty, jos paikka on selkeästi tulehtunut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by DoomStar
Kyseinen vaiva on ainakin mulla ollut jo pitkään lähes krooninen, välillä voimakkaampana, välillä heikompana. Nyt on taas vaiva puhjennut, etenkin hauisliikkeissä kyynärvarret ovat ihan tulessa. Myös punnerrusliikkeissä rupeaa tuntumaan, etenkin kun päästää otteen irti tangosta sarjan jälkeen tuntuu että kädet räjähtävät.

Jos puristat tankoa liikaa, niin on varsin luonnollista, että forkut puutuvat. Punnerrusliikkeissä tankoa ei tarvi juurikaan puristaa, ja vetoliikkeissäkin mavea lukuunottamatta vain sopivasti.

Tuollaisiin paikallisiin tulehduksiin ja kiputiloihin mulla on auttanut todella hyvin Fellden-merkkinen voide. Se on reseptilääke, ja suosittelisin, että siihen reseptin kävisit hakemassa, kokemuksen perusteella hakkaa ainakin kaikki muut mitä itse olen koittanut.

Re: Re: Kyynärvarsitulehdus - hoito buranalla?

Originally posted by farmiankka

Tuollaisiin paikallisiin tulehduksiin ja kiputiloihin mulla on auttanut todella hyvin Fellden-merkkinen voide. Se on reseptilääke, ja suosittelisin, että siihen reseptin kävisit hakemassa, kokemuksen perusteella hakkaa ainakin kaikki muut mitä itse olen koittanut.

Fellden on hyvä ja myös Orudis-geeli auttaa mulla...on myös reseptilääke, mutta Viron puolella on käsittääkseni molemmat reseptivapaita...mutta kyllä täällä lekurit aika helposti kirjottaa reseptin niille...

Mike:
Kyllähän se hieronta (ainakin voimakas sellainen) on pahaksi tulehtdukselle, enkä minäkään ole varma oliko mulla tulehdus mutta oireet oli samanlaiset mitä edellä kuvattiin...

Originally posted by Richard75
Entäs Tulehduskipulääke nimeltä VIOXX, lääkäri mainosti sitä uuden sukupolven lääkkeenä.
No tepsinyt jokatapauksessa loistavasti täällä, eikä maha, tai mitään muutakaan haittavaikutuksia ole ilmennyt.
Rofekoksibi (Vioxx) on tosiaan COX-2 selektiivisenä huomattavasti
vatsaystävällisempi kuin vanhemman polven tulehduskipulääkkeet. Muita koksibeja ovat mm. Celebra (selekoksibi) ja Arcoxia. Hinnaltaan nämä COX-2 selektiiviset
ovatkin sitten aivan eri luokkaa kuin perinteiset ketoprofeenit, ibuprofeenit, diklofenaakit yms.

Vitut se tulehtuneen kohdan hieronta asiaa pahenna. Siis jos paikat on jumissa ne oireilee kipuna, silloin ne kannattaa hieroa auki. Eri asia on jos jollain on oikeasti tulehtunut kunnolla joku, mutta tässä ei varmasti ole kysymyksessä sellainen juttu. Olen jutellut hierojan kanssa monesti tästä aiheesta, luulisi sen jotain tietävän. Paras tapa on tietysti yhdistää lääkkeet ja hieronta. Eli Kalimeron ehdottama burana kuuri ja hierojan pöydälle, niin ei voi mennä pieleen.

Re: Re: Re: Kyynärvarsitulehdus - hoito buranalla?

Originally posted by timba79
Fellden on hyvä ja myös Orudis-geeli auttaa mulla...on myös reseptilääke, mutta Viron puolella on käsittääkseni molemmat reseptivapaita...mutta kyllä täällä lekurit aika helposti kirjottaa reseptin niille...

Mike:
Kyllähän se hieronta (ainakin voimakas sellainen) on pahaksi tulehtdukselle, enkä minäkään ole varma oliko mulla tulehdus mutta oireet oli samanlaiset mitä edellä kuvattiin...
Orudis-geeli ei vaadi reseptiä. Felden-geelin ja Voltaren-geelin
tehoero ei ole merkittävä (piroksikaami vs. diklofenaakki). Tosin Novartiskin myöntää Felden-geelin olevan Voltaren-geeliä hieman tehokkaampaa.

Originally posted by JJJ
Vitut se tulehtuneen kohdan hieronta asiaa pahenna. Siis jos paikat on jumissa ne oireilee kipuna, silloin ne kannattaa hieroa auki. Eri asia on jos jollain on oikeasti tulehtunut kunnolla joku, mutta tässä ei varmasti ole kysymyksessä sellainen juttu. Olen jutellut hierojan kanssa monesti tästä aiheesta, luulisi sen jotain tietävän. Paras tapa on tietysti yhdistää lääkkeet ja hieronta. Eli Kalimeron ehdottama burana kuuri ja hierojan pöydälle, niin ei voi mennä pieleen.

Edelleen erimieltä! Minusta on ihan eri asia olla paikat jumissa kun tulehtuneet ja silloin on eri hoito. Tämän tiedän omasta kokemuksesta ja olen myöskin konsultoinut asiasta usean lääkärin ja hierojan kanssa ;) Nii!

Ja mun isällä on hienompi ja isompi auto kun sun :D

Originally posted by Mike
Minullekin nimenomaan hierojat ovat sanoneet, ettei tulehtunutta lihasta saisi hieroa, asia ei siitä parane.

Harvoinpa sitä näkee tulehtunutta lihasta. Yleensä lihasten kiinnityskohdat ärtyvät ja toisinaan tulehtuvat. Tällaisissa tilanteissa itse lihasta voi hyvin (ja pitääkin) hieroa ja venyttää. Lihas on saatava lepotilaan ja rentoutumaan ja sitten tulehtunutta osaa voidaan käsitellä esim. jäähieronnalla.

Jaha! :D No kaikki tekee niinkuin itsellä vaivat parhaiten paranee. Pääasia, että on hyvässä kunnossa ja pystyy treenaa. Tuli se kunto sitten hieronnalla tai buranalla. Mulla ei vain noi burana kuurit auta paskan vertaa. Paras tulehduslääke on anadrol.

Omalla kohdalla tilanne oli käsittääkseni se että lihaskalvo oli ahtautunut ja sitten kun sinne tulee painetta (treenatessa esim kyynärvarsia) niin sitä alkoi vihlomaan ja kun lihaskalvo on ahtaalla niin se voi ruveta kiinnittymään luuhun. Tämä oli hierojan kommentti noin suurinpiirtein ja tähän auttoi hieronta.

Latest posts

Back
Ylös Bottom