Kyynärvarsien eli forkkujen treenaus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Perus hammeriliikkeitä ja en käytä remmejä. Eilen tein tolla kotona, mikä "sormipuristin/käsipuristin" onkaan niin aika pumppii meni forkut.

Forkut kehittyy itellä ainakin, jos treenaa perusliikkeissä penkit sun muut isoilla painoilla ja välillä jonkun treenin loppuun tekee tangolla rannekääntöjä isoilla painoilla pitkiä sarjoja.

FatGripz pidot/roikkumiset ja levypaino puristukset. Näillä on meikäläinen räjäyttänyt omat forkut kasvuun. Sitten on tietenkin jumalainen tankorullaus.

Eli, FatGripzit joko leuanvetotankoon tai levytankoon/käsipainoon ja roikut/pidät tankoa/käsipainoa näpeissä niin kauan, kunnes ote irtoo. Toisena liikkeenä sitten levypainojen puristus, eli isket kaksi levypainoa yhteen kämmeneen ja puristat niitä roikottaen yhteen niin kauan, kunnes ote irtoaa. Tankorullauksessa otat perus suoran kahvatangon, levypainon ja 1-1,5 metriä pitkän narun. Sidot narun toisen pään kahvatankoon ja toisen pään levypainoon. Sitten vaan siitä kädet suoraks eteenpäin ja rullaat tankoa siten, että naru kietoutuu sen ympärille ja levypaino nousee ylös.

Teen näitä ite peräkkäin ilman paussia ja polte on hjumalainen kolmen "sarjan" jälkeen.

EDIT: Tuossa videossa tuo jäbä näköjään tekee tuota rullausta taljassa, täytyykin kokeilla.

Ehdottomasti myös suoraa treeniä forkuille kuten myös kaikille muille lihasryhmille. Ei mitään et "kyllä ne siinä sivussa kasvaa". Hammereita isoilla painoilla, leuanveto vastaotteella ja hauiskääntö vastaotteella.

Ehdottomasti myös suoraa treeniä forkuille kuten myös kaikille muille lihasryhmille. Ei mitään et "kyllä ne siinä sivussa kasvaa". Hammereita isoilla painoilla, leuanveto vastaotteella ja hauiskääntö vastaotteella.

Kaikki me ollaan yksilöitä, mä itse treenaan forkkuja pari kertaa viikossa, mutta mulla nyt onkin pitkät ja hoikat raajat joten mulle on megatärkeetä treenatakin niitä mun mielestä. Mutta tunnen monta jäbää joilla on täysin erilainen ruumiinrakenne (lyhyet ja massiviset kädet) ja ymmärrän täysin jos ovat sitä mieltä että heidän ei tarvitse forkkuja erikseen treenata ja olen samaa mieltä.

Kaikki me ollaan yksilöitä, mä itse treenaan forkkuja pari kertaa viikossa, mutta mulla nyt onkin pitkät ja hoikat raajat joten mulle on megatärkeetä treenatakin niitä mun mielestä. Mutta tunnen monta jäbää joilla on täysin erilainen ruumiinrakenne (lyhyet ja massiviset kädet) ja ymmärrän täysin jos ovat sitä mieltä että heidän ei tarvitse forkkuja erikseen treenata ja olen samaa mieltä.

Tarkoitinkin jos forkut eivät ole isot niin silloin suoraa reeniä niille.

En kahtonut noita videolinkkejä että jos niissä oli jo maininta niin pahoittelut. Kuitenkin pienenä tekniikkajibbona hammerkääntöihin ja myötäotehauiskääntöön tangolla.

Tankoa/käsipainoa puristava nyrkki kannattaa pitää käännettynä ns. ylöspäin eli rystypuoli taitettuna ylös. Vaikutuksen huomaa jo pelkkää kättä liikutellessa. Olikohan tarpeeksi epäselvästi selitetty.

Itellä hyvä kombo on eka tehdä raskaammasti kässäreillä pari kolme sarjaa hammereita, vaik 3x6 ja sit Z tangolla 3x12 myötäotteella. Mielummin vielä apinaote lisäksi ni saa forkut kyytiä kunnolla. Kaikista vittumaisin kohtahan se forkuissa on kasvattaa just se mikä on tossa kyynärtaipeessa, mikälie brachialis. Koukistava lihas treenaantuu kyllä helpommin rannekäännöillä ku toi perkele.

Itsellä taas tuo olka-värttinäluulihas eli brachioradialis kasvaa kyllä mutta muut osat forkuista ei oikein vastaa treeniin. Salilta onneksi löytyy FatGripzit jotka pitää ottaa kokeiluun.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Totta ei se ristiotteella paljo forkkuihin ota, ja muutenki jos ottaa 1-3 mavessa niin eipä siinä paljon kerkiä puristella tankoa ennenku jo sarja loppuu pitämpään ku hinkkaa ni kyllä tarvii taistella isommilla painoilla että pysyy hanskassa varsinkin kun itse teen aina myötäotteella.

Juu ei välttämättä ainakaan ykspuolinen pitovoimatreeni hirveesti kasvata forkkuja, vaikka voimaa tuliskin siinä mavetellessa. Eri juttu jos treenaa pitoa ja puristusta monipuolisesti ja kunnolla. Jos itelle olis tärkeää forkkujen kasvatus, niin mukana olis luonnollisesti rannerullaukset edestä ja takaa, sekä pitovoimaa eri paksuisilla tangoilla/kappaleilla, eripituisia aikoja erilaisilla vastuksilla (tyyliin 5-20s) ja siihen päälle eri vahvuisten puristimien puristelua. Tosimiehet tietysti kiipeilee ja roikkuu mitä mielikuvituksellisimmissa paikoissa.
No onhan täällä noita vinkkejä tullutkin jo ihan tarpeeksi, joten ei muuta kun treenaamaan jos siltä tuntuu.

No en kyllä menis huutelemaan, että 200kg puristusvoima maasta on läpihuutojuttu kovin monelle... Esim. Pienemmälle nostajalle. Meinasin lähinnä sitä, että forkuissa ei mielestäni silloin ollut mitään eroa alkuun. Mistä sitä toki tietää jos se puristusvoima oli siellä, oonhan mä kyllä paininut. Nyt kun miettiin, niin olen aika tyhmä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom