Kyynärpäiden nirskuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonnyb
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyseinen nirskuminen vaivannut jonkin aikaa ja kuuluu eritoten ojentajaliikkeissä. Myös neutraali ote leuoissa ja hammerkäännöt aiheuttavat ärsyttävää ääntelyä kyynärpäissä. Kyynärpäihin ei satu treenin aikana mutta ääni joka tulee on aika ilkeä. Ei ole mitään leposärkyä tai muuta sellaista... Onko kellään vastaavia oireita ollut. Tilasin ajan ortopedille ihan vain varmuuden vuoksi. Taustana siis noin 20 vuotta punttia joten voihan se olla et paikat vain yksinkertaisesti rupeaa brakaamaan...

Itellä ranskalainenpunnerrus ainakin tuhoo kyynerpäät iha totaalisesti. Kannattaa testata nivelvalmisteita, msm+glukosamiini+kondroitiinisulfaattia kombo tuntuu jeesivän aika montaa nivelvaivoista kärsivää. MSM jo vei pelkästään aika ajoin esiintyvät kivut pois omalta mutsilta joka kärsii nivelrikosta. Vaikka kivuista et kärsikkään niin ei siinä paljoa menetä jos mömmöjä testaa :)

Itellä ranskalainenpunnerrus ainakin tuhoo kyynerpäät iha totaalisesti. Kannattaa testata nivelvalmisteita, msm+glukosamiini+kondroitiinisulfaattia kombo tuntuu jeesivän aika montaa nivelvaivoista kärsivää. MSM jo vei pelkästään aika ajoin esiintyvät kivut pois omalta mutsilta joka kärsii nivelrikosta. Vaikka kivuista et kärsikkään niin ei siinä paljoa menetä jos mömmöjä testaa :)
Mulla tasan sama juttu, ranskalaiset punnerrukset on myrkkyä kyynärpäille. Itsellä ainakin ensin tuli tuo mainittu nirskuminen, sitten kipu. Ojentajille oli "pakko" vaihtaa kaikenmuotoiset ranskikset pois ja nykyään teen vaan "suoraan työntäviä" liikkeitä ojentajille, joskus varovaisesti pressdownia ylätaljassa.

Kaikista pahin on kuitenkin kädenvääntö. Ei siinä, että olisin muutenkaan kiinnostunut kädenväännöstä, mutta kuulostaahan se vähän tyhmältä kun porukassa on jossain ja joku heittää että "mä haluun vääntää kättä telaketjun (nimi muutettu) kanssa", ja siihen joutuu vastaamaan että "en voi, mulla menee kyynärpäät kipeiks yhyy".

Mainittu msm+gluco tuo myös lievennystä oireisiin. Onko täällä ketään kenelle on nakattu kortisonia kyyänäpäähän, ja onko se auttanut?

Glukosamiinia ja veden juomista suosittelen mäkin kokeilemaan. Hyviä lämmittelyjä ei tietenkään pidä unohtaa. Noilla pitäis saada nivelet liukkaiksi ja kosteiksi ja se taas voi auttaa nirskumisiin.

Onks toi kombo jotain mitä saa vaikka apteekista vai tarviiko aineksia erikseen metsästää? Samaa huomannut muuten itse että kännipäässä kädenvääntö kipeyttää käden kuukaudeksi :). Mutta haasteeseen pitää tarttua...

Onks toi kombo jotain mitä saa vaikka apteekista vai tarviiko aineksia erikseen metsästää? Samaa huomannut muuten itse että kännipäässä kädenvääntö kipeyttää käden kuukaudeksi :). Mutta haasteeseen pitää tarttua...

Ainaki fitnesstukusta näyttäis löytyvän. Apteekistakin varmaan löytyy ja vois löytyä jopa ihan isomman ruokakaupankin lisäravinnehyllyltä.

Back
Ylös Bottom