Kyynärpään pistävä kipu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Colin
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin, meikäläisellä on juuri nimenomaan tuota ensimmäisessä postauksessa mainittua vaivaa. Vihloo ja viiltää kun lähtee työntelemään oikeastaan mitä tahansa, vinopenkkiä, penkkiä, pystypunnerrusta, jne. Lämmitellä olen koittanut mutta kun niskantakaa pystyy hädintuskin punnertelemaan 3kg:n käsipainolla niin ei hyvältä näytä.

Ajattelinkin jos koittaisi kotikonstein vaikka viikon seuraavaa (poimittu hulkin tredistä):

Eli 3x800mg buranaa huuleen päivässä ja lepoa punttitouhuista kokonaan vaikka viikon tai parin verran. Onko mitään järkeä tahi löytyykö parannusehdotuksia?
Pari viikkoa totaalilepoa työntävistä liikkeistä sekä myös painihommista plus osteopaatilla visiitti missä ojentajaa runnottiin auki ja nyt on vamma poissa. Että näin.

Hainrustovalmisteilla voi saada kanssa ajan myötä vahvistusta jänneongelmiin. Itse tykkään heitellä frisbeetä ja tässä touhussa on (myös) kyynärpäähän kiinnittyvät ojentajan jänteet kovilla. Hainrustoa syömällä huomasin noin kuukauden jälkeen pystyväni heittelemään noin 3* enemmän määriä ennen kuin samat kivut pakottivat hölläämään heittelyjä.

Saman huomasi salilla - pushdownia ojentajille kykeni ottamaan kunnon romuilla ilman ongelmia, mikä ennen olisi johtanut kipuiluun samoilla raudoilla ja määrillä. Tämä siis vain lisänä edellä mainittuihin hoitoehdotuksiin. Joka tilanteessahan näistä ei ole tietysti apua, mutta itsellä on auttanut.

mulla on kauhea patti vasemmassa kyynerpäässä...lääkärit ei osaa sanoa mikä siinä on..eilen oli lääkäri ja sanoivat vain "jos se tulee uudestaan kipeäksi niin tule käymään niin laitetaan kortisonia" siinä taas loistavaa osaamista :D hermot menee tämän kanssa..punnerrusliikkeitä ei voi tehdä ilman kipua...

mulla tuntuu kans vasemmassa kyynärpäässä ku tekee ojentajapunnerruksia tai vastaavia.. kipu on ihan sietämätön. kipu tuntuu vain silloin kun painot päästää ihan alas selkään ja se on niin kova, ettei painot sieltä enää nouse. oikeassa kädessä ei tunnu mitään. lääkärillä ja kuvauksissa on käyty mut mitään poikkeavaa ei oo lääkärin mukaan. tilanne ollu samanlainen jo ainaki 3 vuotta ja en tiiä mikä vois auttaa? sori jos on epäselvä teksti

Laitoin "kysy alan expertiltä..." -osioon Tenniskyynärpää -otsikon alle ainakin minulle uutta tietoa tenniskyynärpäästä, jota sain erikosilääkäriltä Kaj Rindelliltä tällä viikolla. Eli jos on tarvetta käydä lukemassa, niin sielä löytyy.

Mulla ei ilmaisesti tenniskyynärpäätä ole kun ei tunnu missään punnerrus tai veto liikkeissä. Ainoastaan ranskalainen ja muut saman tyyliset ojentajaliikkeet alkanut pistämään toiseen kyynärpäähän. Tuntuu aivan tuossa luun päässä. Mulla on tämä käsi menny poikki ja se on leikattu. Arpi tulee just tuohon kyynärpään päähän. Aiemmin ei samaa vaivaa ollut vaikka reenasin leikkauksen jälkeen. Sitten oli taukoa joku 6 vuotta ainakin ja nyt kun uudestaan aloittelin viime kesänä niin kipu tuli joskun muutama kk sitten. Ensin se tais tuntua tuossa olkavarren paikkeilla mistä leikattu käsi kipeytyi penkkiä tehdessä, tuntui kuin menisi käsi poikki, mutta ei ole enää siitä kohti ollut kipeä vaan pelkästään kyynärpään päästä. Nyt oli vajaa pari viikkoa taukoa ojentaja reenistä eikä enää tuntunut mutta tunnostelin ranskalaista tänään ja jo 30kg painoilla alkoi joka toistolla enempi tuntuun. Taljassa onnistu melko hyvin tehdä pumppia ja yhdellä käsipainolla takaviistoon ojennella, se ei tuntunut yhtään. Huomannut myös että varsinkin tuohon kipeään käteen ollu vaikea saada hyvää tuntumaa tai pumppia nykyään.
Voiko se tuo leikkausarpi vaikuttaa jotenkin vai onko tuosta jänne tulehtunut? Ei vielä niin paljon ole vaivannut että olis jaksanut lääkärissä käydä.

Mikähän hiivatti tos vasemmassa kyynärpäässä mahtaa olla kun pistää/kipuu siinä ihan kyynärpään luussa,hauis koukistus alku asennossa kipu pahin ja ojentaja liikkeissä varsinkin ranskis.

Onkos porukka löytänyt syitään kyynärpääkipuihin vuosien varrellq? Laittakaapas tilanneraporttia, mikä oli diagnoosi/syy kipeille kyynärpäille ja mikä mahdollisesti poisti kivun?

Back
Ylös Bottom