Nostelen vanhaa ketjua, mutta suoraan käsilukkoon kipeytyi omakin kyynärpää.
Nivelet taipuu tosi paljon yli muutenkin ja kisoissa kun jäin armbariin, enkä tietenkään taputtanut, niin vastustaja kiersi kättä samaan aikaan kun se oli pakotettuna suoraksi. Itse sattumoisin kiersin juuri samaan aikaan toiseen suuntaan paetakseni. Mitään rusahdusta en tuntenut, mutta hyvän vihlaisun kyllä. 1kk mennyt jo ja edelleen on kipeä. Fysioterapeutin mukaan kyseessä on mekaaninen vamma, suositteli lepoa ja sanoi ettei mitään varsinaista hätää nyt kuitenkaan ole.
Toisessa kädessä mulla on tenniskyynärpää, joten meininki on aika kädetön tällä hetkellä ja esim. kauppakassien/ostoskorin kantaminen on työn ja tuskan takana.
Pystyn painimaan mutta lukkoon joutuessa on syytä taputtaa ihan välittömästi. Myös jos olen esim. mountissa ja kaveri siltaa minut rähmälleni ja otan käsillä matosta vastaan, sattuu kyynärpäähän kunnolla. Tällä hetkellä olen muutaman viikon painitauolla kokonaan.
Kysymys kuuluukin;
miten tuosta käsilukkokädestä nyt tehtäis kivuton ja missä ajassa parantumista voisi odottaa?
Kipu on sijoittuu niin, että kun katsoo kättä kämmen kohotetuna kohti kasvoja, kipupiste on kyynerpään sivussa sisäpuolella, heti nivelen alapuolella. Mahtaisiko siinä olla jokin nivelside, jänne, lihaksen kiinnitys..?
Vamman ihan ekoina päivinä myös tangosa roikkuminen & leuanveto sattui, mutta nyt pystyn taas tekemään molempia. Rintalihaksen venytys ovenkarmia vasten sen sijaan ei onnistu sen paremmin käsi koukussa kuin suoranakaan, ottaa niin kovin tuohon kyynärpään/kyynärvarren sisäsyrjään. Koko ajan puhutaan nyt siis tästä vammautuneesta kädestä, enköhän tuolle tenniskyynärpäälle keksi jotain itsekin.