kyynärpää rusahti

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Elikkäs sattui sitten eilisissä bjj-treeneissä napsahtamaan kyynärpää oikein huolella. Kaveri oli halfguardissa ja sai americanan kiinni niin nopeasti etten ehtiny taputtaan. Joten nyt on kyynärpää kipeä ja puristaminen yms. sattuu välittömästi. Kauanko kestää toipua jos haluaa kuitenkin mahd. nopeesti päästä treenaan?

Mulla itsellä napsahti kyynärpäässä pari kertaa, lukko oli tosin Juji gatame eli suora käsilukko. Treenaamaan pääsin jo heti seuraavalla viikolla, mutta passailin kyllä sillä kädellä ja varoin viimesen päälle ettei kukaan ainakaan siihen käteen pääse jujia uudestaan tekemään. Tapauksesta on nyt aikaa n. 3 kuukautta ja sillon tällöin hieman vihloo jos käsi on suorana pidemmän aikaa (esim. aamulla jos on nukkunut käsi hieman omituisessa asennossa). Treenaamiseen se ei enää parin viikon jälkeen kyllä vaikuttanut millään tavalla vaan kaiken pystyi tekemään täysin normaalisti. Itse levitin aina Ice Poweria varsinkin rasituksen jälkeen kyynärpäähän, joku asiantuntija voi sanoa onko tuollainen viisasta vai ei. Itselle ei siitä ainakaan haittaa ollut.

Pääasiassahan tuo Americana on olkapäälukko, joten aika jännästi on tehty että ensimmäisenä on kyynärpää prakannut.

sama käynyt itsellä americanassa molempiin kyynäpäihin.. vielä yli 3kk jälkeen vihloo perkeleesti jos menee kyynärpään liike lähellekkään americanaa. Lääkärissä kävin mut se sano vaa että voit reenata ja käydä puntilla kuha välttelet liikkeitä mitkä koskee vähänkin

Juu no ei mitään ammattimaista tietoa, mutta omaa kokemusta. Kaveri koitti poksauttaa kyynerpäätä americanalla. Onneksi siltä loppu puhti ennen kun meikäläiseltä petti paikat. Muutaman kuukauden kunnolla kipeä ja puolen vuoden verran vihlomista vähän väliä.

Ja juu siis kisoissa oli. Reeneissä kyllä taputetaan.

Ittellä ojentui kanssa kyynärpää lukossa yli ja aikaa siitä on jo noin puolitoista vuotta. Kipu meni ajallaan ohi mutta uusiutuu helposti, jos lyö suoran ja käsi yliojentuu. Tänään viimeksi hakkasin säkkiä ja se heilahti juuri alta pois ja löin ohi ja kipu oli taas sen mukainen. Onko tähän jotain kuntoutuskeinoa, että saisi käden kestämään paremmin tuon ojentumisen, eikä aina tarvitsisi pelätä lyövänsä sitä yli?

En viitsi uutta aihetta tehdä kun sama vika vaivaa...

Itelläni kyynärpää vääntyi painiessa kun en ehtinyt taputtaa ja kaveri vetäisi armbarin. Ei silti rusahtanut eikä mitään mutta sattui ja huomasi heti että vääntyi yli pahemman kerran. Fiksuna kuitenkin painin vielä treenit loppuun. Kyynärpäässä oli semmoinen pieni jomotus kaiken aikaa ja heitin siihen Ice Poweria.

Seuraavana päivänä kipu oli sitten jo melkoinen, mutta tuli vain tietyissä tilanteissa, esimerkiksi yleensä ovea avatessa tai vastaavissa liikkeissä vihlaisi kyynärpäätä helvetillisesti. Muutenkin ihan vain vaikka kävellessä kyynärpää saattoi mennä "lukkoon" niin että teki helvetin kipeää taittaa sitä toiseen asentoon. Tätä jatkui pari päivää. Sitten päätin mennä lääkärille ja sieltä sain Arcoxin tulehduslääkityksen ja Felden-voidetta. Näillä eväillä tuo vaiva parani muuten, mutta aina kun esimerkiksi tekee punnerruksia, kyynärpäässä oleva jänne (kiukkusuonen tienoilla menevä) muljahtaa joka toistolla aika vittumaisesti. Tämäkään ei kuitenkaan satu. Ja lisänä vielä on tullut mieletön rutina (vähä niinkuin pippurimyllystä :) )kyynärpäätä pyöritellessä erisuuntiin. Tämäkään ei kuitenkaan satu.

Pidin 2-viikkoa taukoa treeneista ja kävin koittamassa. Muuten kyynärpäässä ei ollut kipua mutta kun lensin mattoon ja löin kyynärpään niin alkoi taas jomottamaan. Kipu kuitenkin hävisi jo seuraavana päivänä. Nyt taas pari viikkoa treenitaukoa takana ja tuo muljahtelu ja rutina jatkuu.

Onko muilla ollut vastaavaa ja miten kauan on kestänyt toipuminen? Meinaa palaa luumu pahemman kerran kun nyt jo 1kk reenitaukoa takana... Uusi aika lääkärille on jo tilattu, mutta ammattikorkeakoulujen terveydenhuolto kun on mitä on, niin aika on vasta parin viikon päähän :(

itse jäin myös jujiin ja käsi taipui yli. kyynarpää on muutenkin ihan syntymästä asti ollut ylitaipuisa, eikä ongelmakaan ole siinä, koska se nyt ei kovin hirveän kipeä ole.

lähinnä mietin että mitäköhän on menossa ylempänä kun ojentajan kohdalle turposi patti, nyt ollut yli puoli viikkoa ja vieläkin turvoksissa.

Ojentalla jos teen töitä, ei siellä tunnu minkäänlaista kipua, enkä itseasiassa ole löytänyt liikettä jossa kipu tuntuisi siellä turvotuksen kohdilla, joten mikä siellä nyt voi olla revähtänytkään? kädellä kohtaa painettaessa toki kipeä

Ittellä ojentui kanssa kyynärpää lukossa yli ja aikaa siitä on jo noin puolitoista vuotta. Kipu meni ajallaan ohi mutta uusiutuu helposti, jos lyö suoran ja käsi yliojentuu. Tänään viimeksi hakkasin säkkiä ja se heilahti juuri alta pois ja löin ohi ja kipu oli taas sen mukainen. Onko tähän jotain kuntoutuskeinoa, että saisi käden kestämään paremmin tuon ojentumisen, eikä aina tarvitsisi pelätä lyövänsä sitä yli?
itellä on sama ongelma ollu vasemman käden kanssa. aina kun lyö sen yli nii viikon verran on sit käsi ihan jumissa ja kipeenä. silleen sain ainaki vähennettyy sitä yli lyöntii että pistää käden kunnol nyrkkiin ennen osumaa ja et kunnolla keskittyy joka lyöntii.

kivun sallimissa rajoissa treeniä vaan ja jälkihoitona kylmää 20min kerralla.. kivun poistuminen voi tosiaan viedä todella kauan vaikkei mitään olisikaan mennyt varsinaisesti rikki.

Pienimuotoista hajoamista mullaki: Olin kaverin guardissa ja planttasin kädet sille nivusiin ja kyynärpäät sisäreisiin, ja kaveri kun oli 30kg painavampi suhteellisen riski sälli koppas toisesta kyynärpäästä kiini ja vetäs räjähtävästi suoraksi. Kerkesin onneksi jännittää vastaan mutta vihlas melko nätisti.

..Vitun apina.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laitan tähän ketjuun, kun kipua täältäkin nyt löytyy kyynärpäästä. Kyynärpää meni sparreissa tämän takia: http://youtu.be/_yiCDP48j5k ja nyt on sellainen pieni kipu ja jännitys, joka inhottavasti estää lajin harjoittelun. Perhanan valmentajat, kun ottavat aina niin kovilla otteilla "aloittelijoita" vastaan. :jahas: Huomasin esimerkiksi tänään, kun takin laittoi päälle että tosi ikävästi naksuu ja paukkuu. Kait tämä kuuluu asiaa?

Tiiän että threadi on vanha ko kekkonen, mutta aattelin mieluummi tätä nostaa ku tehä toista ketjua.

Tänää sparratessa muljahti kyynärpää. Kaveri teki armbarin kohtuu kovaa ja siinä sitte otti osumaa. Nyt sattuu nii paljo että joutuu yhel kädel kirjottaa....
Mitää hyviä vinkkejä ketjusta ei minusta löytynyt, muuta kuin kylmähoito, ja se onkin käytössä. Kylmää on jo laitettu ja pidetty edelleen siis sattuu..

onko mitää semmosta vahvistavaa/kuntouttavaa jumppaa olemassa tolle kyynärpäälle, jota vois vaik parin päivän levon jälkee alkaa tekee ettei tuo nyt vaa tuommoseks jäis... :face:

Itellä kävi judotreeneissä sama homma, käsi jäi Juji Gatameen ja kuului 2 rusahdusta kyynärpäästä. Viikko jo kulunu tästä ja silti sattuu suoristaessa ja joissakin arjen pikkujutuissa. Treenaamisesta ei ainakaan tuu nyt mitään, ettei vaan menis pahempaan suuntaan. Tää on ruvennu rutisemaan ja varsinkin punnertaessa kuuluu kunnon poksahdus joka kerta kun käden suoristaa. Toivotaan parasta että menis äkkiä vika pois :(

Nostelen vanhaa ketjua, mutta suoraan käsilukkoon kipeytyi omakin kyynärpää.
Nivelet taipuu tosi paljon yli muutenkin ja kisoissa kun jäin armbariin, enkä tietenkään taputtanut, niin vastustaja kiersi kättä samaan aikaan kun se oli pakotettuna suoraksi. Itse sattumoisin kiersin juuri samaan aikaan toiseen suuntaan paetakseni. Mitään rusahdusta en tuntenut, mutta hyvän vihlaisun kyllä. 1kk mennyt jo ja edelleen on kipeä. Fysioterapeutin mukaan kyseessä on mekaaninen vamma, suositteli lepoa ja sanoi ettei mitään varsinaista hätää nyt kuitenkaan ole.
Toisessa kädessä mulla on tenniskyynärpää, joten meininki on aika kädetön tällä hetkellä ja esim. kauppakassien/ostoskorin kantaminen on työn ja tuskan takana. :rolleyes:
Pystyn painimaan mutta lukkoon joutuessa on syytä taputtaa ihan välittömästi. Myös jos olen esim. mountissa ja kaveri siltaa minut rähmälleni ja otan käsillä matosta vastaan, sattuu kyynärpäähän kunnolla. Tällä hetkellä olen muutaman viikon painitauolla kokonaan.

Kysymys kuuluukin; miten tuosta käsilukkokädestä nyt tehtäis kivuton ja missä ajassa parantumista voisi odottaa?
Kipu on sijoittuu niin, että kun katsoo kättä kämmen kohotetuna kohti kasvoja, kipupiste on kyynerpään sivussa sisäpuolella, heti nivelen alapuolella. Mahtaisiko siinä olla jokin nivelside, jänne, lihaksen kiinnitys..?
Vamman ihan ekoina päivinä myös tangosa roikkuminen & leuanveto sattui, mutta nyt pystyn taas tekemään molempia. Rintalihaksen venytys ovenkarmia vasten sen sijaan ei onnistu sen paremmin käsi koukussa kuin suoranakaan, ottaa niin kovin tuohon kyynärpään/kyynärvarren sisäsyrjään. Koko ajan puhutaan nyt siis tästä vammautuneesta kädestä, enköhän tuolle tenniskyynärpäälle keksi jotain itsekin.

Noh, vastaan itse itselleni, että Voltaren Forte-voide on ihan ok kamaa, vaikken ole koskaan uskonut noihin voiteisiin. Olen nyt reilun viikon lätrännyt sitä aamuin illoin kyynärpäihin ja myöskin mun kipeään varpaaseen. Varpaalla en ole pystynyt juoksemaan kahteen kuukauten (mikä siinäkin lienee), mutta nyt se on kivuton.
Kyynärpäistä tenniskyynärpää reagoi huonommin voiteeseen (mutta stäkin helpottaa kyllä vähän), mutta tuo vammakyynärpää on sen sijaan parantunut huomattavasti. Aloitin eilen lisäksi Buranakuurin, aion ottaa viikon ajan 3x400mg/vrk.
Eilen kyynärpää naksahti ekan kerran vammautumisen jälkeen (joka siis tapahtui muistaakseni 23.1.) ja tällaisella lötkönivelellä naksahtelu tarkoittaa yleensä sitä, että kaikki toimii niinkuin pitääkin. :)
Se ei enää ole kovinkaan kipeä, ainoastaan käsillä seisominen sattuu vielä hieman, samoin valakyykky. Olen kuitenkin molempia jo alkanut varovasti tehdä taas, kättä kuunnellen toki, ei väkisin.

Eli sanoisin, että sopivasti lepoa, Arcoxia-kuuri (itse en ole saanut aikaiseksi lähteä Mehiläisestä hakemaan...) ja Voltaren Forte-voide voisi olla hyvä alku.

Back
Ylös Bottom