Kyynärpää kipua pystysoudussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J2M
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

J2M

Osaisitteko valaista että mikä kaveriani vaivaa ku valittaa että aina ku tekee pystysoutua niin vihloo ja pistää kyynärpäissä? Itse ku oon vierestä seurannu niin ihan puhtaanoloisia toistoja tarpeeks pienillä kiloilla. Voiko syynä ehkä olla väärä oteleveys ku itse oon jostain lukenu että sopiva olis sellanen 10-20cm ja kaveri tekee vähän leveämmällä?

Mä en osaa sanoa mistä johtuu, mutta mulla oli samallainen kipu ennen ja se esiintyi yleensä ensimmäisessä sarjassa. Enää kipua ei ole. Kokeilepa eri levyisiä otteita, se voisi auttaa!

Ei kai sitä pystysoutua ole pakko tehdä, jos kipuja ilmaantuu. Korvaavia liikkeitä luulisi löytyvän. Kaikki metodit eivät yksinkertaisesti sovi jokaiselle treenaajalle.

Kaikkien loukkaantumisten jälkeen olen sen oppinut, että jos liike sattuu, sitä on turha tehdä, jos ei halua pakollista lepoa. Jos kipu on jotain muuta kuin poltetta lihaksissa, niin se on aina merkki siitä, että nyt ei kaikki ole kohdallaan.
Jos painojen vähennys ei auta, niin sitten vaihdetaan liikettä....

Itse en pysty tekemään pystysoutua tangolla lainkaan juuri tuon kivun vuoksi. JohnnyB kuitenkin aikoinaan neuvoi kokeilemaan pystysoutua siten, että ottaa V-kahvan ja laittaa rystyset vastakkain. Tämän voi siis tehdä alataljassa tai ristikkäistaljassa. Näin tehtynä kipua ei ole esiintynyt ja tolleen treenin lopuksi on tullut otettua jo kauan aikaa. Kannattaa koitella varovasti josko noin tehtynä kipua ei olisi..

Mulla ei myöskään onnistu pystysoutu minkäänlaisen tangon kanssa. Nimenomaan kyynärpää kipeytyy 'tenniskyynärpäämäisesti'. Itselläni toimiva ratkaisu köytyi käsipainoista. Eli pystysoutua vain käsipainoilla ja ranteet löytävät luonnollisen orientaationsa eikä tule mitään ylimääräistä vääntöä ranteisiin.

Back
Ylös Bottom