KYYNÄRVARRET! niille liikkeitä?!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joskus tulee roikuttua tangossa. Kädet koukussa myötä- tai vastaotteella tai ihan vaa roikutaan niin kauan kuin jaksaa..!!

BowerWoman sanoi:
eli siinähän se tuli.. eli miten harjottaa niitä?!

Mun mielestä käsipainoilla on paras tapa harjoittaa niitä, jonkin penkin päälle istumaan->sopiva paino ja sitten käsi reiden päälle lepäämään ja ranteella rullauksia molempiin suuntiin-------------> :thumbs:

Joskus teen huvin vuoksi viimeiset sarjat hauiskääntöä "apinaotteella" eli myötäote ja peukku muiden sormien kanssa samalle puolelle, ottaa kivasti forkkuihin. Saman tempun voi tehdä jos tekee esim. ojentajia taljassa yhdenkäden kahvalla. Vastaote kehiin ja peukku etusormen viereen. Variaatioita tästä "ideasta" keksii varmasti loputtomiin.

Itse teen vasarakääntöjä ja rannerullauksia. Ja tietenkin mavet yms. vetävät liikkeet ilman remmejä saa joskus kivan pumpin forkkuihin. Joskus saan jopa rinta & hauis -treenissä forkut pumppiin. :jahas: Kai mä puristan sitte niitä tankoja ja kässäreitä niin paljon.

Tiedän ettette tykkää tästä mutta mielestäni turhaa touhua, panostaa ennemmin senkin enrgian oikeeseen treeniin entä johonkin forkkuihin:)

Hauistreenin jälkeen tulee tehytä ihan normaalia rannerullausta vastaotteella. Hyvin tuntuu menevän perille. Toistoja yleensä kympin pintaan.

Minä teen yleensä forkuille hauiskäännön myötäotteella ja sitten rannekääntöjä selän takana. Nämä teen ojentaja-hauis -päivänä viimeisinä liikkeinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Myötä- ja vastaotteella tulee tehtyä ojentaja+hauis-reenin jälkimainingeissa... Myötäoterullaus mutkatangolla vastaoterullaus suoralla...

Teen yleensä niin, että käyn tekemässä palautusjuoman jo valmiiksi ja rullailen siinä samalla forkkuja, ku hörppäilen sitä juomaa.. Supersarjoina tulee tehtyä, kolme sarjaa molempia liikkeitä... Helvetillisen pumpin aikaansaaminen kestää noin 2 min....

Tee-se-itse rannerullaustreenari:
1. Etsi joku sopiva kapula, josta saa hyvän otteen kahdella kädellä (sormet ylettävät ympäri)
2. Etsi jostain narua ja joku sopiva paino, esim. levypainokiekko.
3. Kiinnitä narun toinen pää painoon ja toinen kapulaan.
4. Seiso ja tue käsivarret johonkin (esim. dippitangon päälle)
5. Rullaa kapulaa ranteilla niin, että naru kiertyy kapulan ympärille ja paino nousee ylös. Kun paino on ylhäällä, niin rullaa paino hallitusti alas.
6. Käännä kapula ympäri ja toista.

Ainakin itselläni parin "rullauksen" jälkeen tuntuu todella nannalta :rock:

Arsi sanoi:
Tee-se-itse rannerullaustreenari:
1. Etsi joku sopiva kapula, josta saa hyvän otteen kahdella kädellä (sormet ylettävät ympäri)
2. Etsi jostain narua ja joku sopiva paino, esim. levypainokiekko.
3. Kiinnitä narun toinen pää painoon ja toinen kapulaan.
4. Seiso ja tue käsivarret johonkin (esim. dippitangon päälle)
5. Rullaa kapulaa ranteilla niin, että naru kiertyy kapulan ympärille ja paino nousee ylös. Kun paino on ylhäällä, niin rullaa paino hallitusti alas.
6. Käännä kapula ympäri ja toista.

Ainakin itselläni parin "rullauksen" jälkeen tuntuu todella nannalta :rock:
Toihan on legendaarinen Ranne-Reiska! :hyper:

Olen tehnyt forkkuja nykyään sellaisella liikkeellä, jonka joku täällä foorumilla neuvoi ja oli hyväksi havainnut.

Elikkäs lähtötilanne on sama kuin jos ruvettaisiin tekemään epäkkäitä suoralla tangolla selän takana. Tankoa siis roikutetaan siellä selän takana kämmenselät samaan suuntaan kuin nenä. Siitä sitten vaan kääntelemään. Minä saan tuolla ainakin hyvän poltteen kyynärvarsiin ja liike on ihan käytännössäkin mukavampi suorittaa kuin ne perinteiset versiot, missä kädet on tuettuna penkkiin.

Täällä eräs, joka ei ole käytännössä IKINÄ treenannut forkkuja erikseen, mutta ihan kivasti nuo ovat silti kehittyneet. Salaisuuteni on se, etten käytä ikinä remmejä, edes raskaimmissa selkätreeneissä ja maastavedoissa.:whip:

Tätä kyllä suosittelen lämpimästi muillekin, sekä mimmeille kuin kundeille - eipähän tarvitse tuhlata aikaa forkkujen nitkuttamiseen, vaan ne vahvistuvat ja kehittyvät siinä muun treenin ohella. :)

neutraali
Olit oikeassa...en tykännyt :D

Gillyanne
Oletko koskaan kokeillut selkävedoissa remmejä...sillä itse suhtauduin ko. välineisiin "hällä välii" meinigillä, kunnes jouduin tenniskyynärpään takia sellaiset hankkimaan, jottei olisi tullut taukoa selkätreeniin...ja kas kummaa...selkätreenihän sai vallan uuden ulottovuuden...tennari tuli ja meni, mutta remmit jäivät.
Vedä mavet ilman remmejä...niin silloin kyynärvarret saavat sen kaipaamansa treenin.

BowerWoman
Kyynärvarrethan ovat varsin monessa treenissä mukana...mm. mave, selkävedot ja hauisliikkeet.
Eli näistä kertyy jo kolme treeniä...joka on niinkin pienille lihaksille kuin kyynärvarren lihakset varsin suuri määrä.
Näissä treeneissä on vain se yksi vika...ne ovat kyynärvarsille staattisia treenejä...eli kyynärvarsilihakset eivät treenissä supistu ja veny...vaan treeni on lähes puhdasta staattista puristamista.
Tämän vastapainoksi...tästä et neutraali pidä :D ...on hyvä jos nämä lihakset saisivat osakseen myös dynaamista treeniä...mutta koska staattisen treenin määrä on varsin suuri...ei dynaamista treeniä kannata tehdä hampaat irvessä hapoille...vaan mieluummin shutkot kevyenä pumppailuna...enintään kevyesti lihakset hapoille mennen...niin että veri ko. lihaksissa kiertää.
Ko. treeni sopii esimerkiksi hauistreenin jälkeen tehtäväksi.

Jos pidät treenissäsi kevysiä viikkoja...niin ennen tälläistä voit...jos siltä tuntuu, tehdä kovemmatkin sarjat dynaamista kyynärvarsille.

Liikkeet voit tehdä vaikkapa suoralla tangolla istuvilteen, kyynärvarret reisien päällä siten, että kädet "roikkuvat" polvien yli...tästä pelkästään ranteista taivuttelemalla nostat ja lasket tankoa...otteena sekä myötä-, että vastaote.
Käsipainoilla voit tehdä myös vasaraotteella vastaavia nostoja.

Samat voit myös tehdä taljassa, jossa on mahdollista tehdä myös vasaraotteella liikettä molempiin suuntiin...ylös, sekä alas.

Pii sanoi:
Gillyanne
Oletko koskaan kokeillut selkävedoissa remmejä...sillä itse suhtauduin ko. välineisiin "hällä välii" meinigillä, kunnes jouduin tenniskyynärpään takia sellaiset hankkimaan, jottei olisi tullut taukoa selkätreeniin...ja kas kummaa...selkätreenihän sai vallan uuden ulottovuuden...tennari tuli ja meni, mutta remmit jäivät.
Vedä mavet ilman remmejä...niin silloin kyynärvarret saavat sen kaipaamansa treenin.

En ole, myönnän. Enkä edes aio *itsepäinen* :D

Ei vaan. Osittain kielteinen kantani remmeihin johtuu siitä, että treenini on siirtynyt jo jonkin aikaa yhä enemmän ja enemmän voimahakuiseksi, ja voimatreenin yhteydessä en näe järkeä remmejä käyttää. Osittain siitä, että olen laiska = en jaksa ryhtyä nysväämään remmien (enkä forkkuliikkeiden :D) kanssa, vaan teen mieluummin ilman.

En edes yritä väittää, etteikö remmeillä voisi tavallaan saadakin uutta tehoa selkätreeniin... tosin väitän, että pitkälti samaan pääseen myös käyttämällä mankkua ja opettelemalla olemaan "puristamatta" tankoa niin mahdottomasti, jolloin otelihakset eivät väsähdä ennen aikojaan. :) Ja tällä systeemillä omat otelihakseni ovat pikku hiljaa vahvistuneet niin, että nykyään pystyn jos tekemään selkätreenit selän puolesta loppuun asti. Mutta kukin tyylillään, tässä(kään) kohtaa ei liene yhtä ainoaa oikeaa tapaa! :)

Ja jos ei ranteissa riitä voima ni voit ottaa kevyemmän "mutkatangon" käyttöön MYÖTÄotteella.. Vastaotteella suoratanko on parempi.. IMO...

elasto sanoi:
Toihan on legendaarinen Ranne-Reiska! :hyper:
Kyyl :rock:
Ranne-Reiska sopii forkuille kuin voimapyörä vatsoille.

Back
Ylös Bottom