Kyykyssä olkapää hajalle?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla meni tossa pari vuotta sitten kyykyssä olkapää paskaks. Olin ottamassa maksimi ykköstä 200kg:lla kun ylöstulo vaiheessa tuntui kauhea vihlasu vasemmassa olkapäässä.Meni puoli vuotta siitä eteenpäin ennen kuin pysty penkkaamaan tai kyykkäämään kunnolla uudestaan.Nyt pari kuukautta sitten otin puolkyykky sarjaa 270kg:lla ja sama juttu taas, kauhea vihlasu vasemmassa olkapäässä.Mikäköhän siellä vois olla paskana?Yks kaveri salilla on sanonut että sillä olis vähän samanlainen vaiva (eli ei voi kyykätä ku olkapäihin sattuu).Kyselin salilla yhdeltä vanhalta konkarilta asiasta mutta se ei suostunut uskomaan että kyykky voi sattua olkapäihin...

mulla on ollut kanssa vasemmassa olkapäässä vaivoja just kyykyn kanssa, mulla särki aina kättä tai käsiä noin viikon kyykyn jälkeen, ja voi johtua

1. On liian kankeet paikat eli venyy liikaa kun joutuu pitään tankoa selässä.

2.jännittää liikaa käsiä/käsillä ylöstulo vaiheessa varsinkin maksimitoistossa.

3. mun tapauksessa toi niska hermojen painaminenkin on hyvin mahdollista.

anyway pääsin vaivasta silleen että meijän salilla on semmonen säädettävä kyykky teline, niin levensin vaan otetta niin leveellä ettei enään venytä liikaa, eli pidän käsiä ihan laakereitten vieressä, joo ja tietysti joku viisas sanoo että venyttele, niin niin voihan sekin tepsiä mutta ei kaikille, eli kyllähän venyttelyäkin kannattaa koittaa, jos se auttais

mutta luulen kuitenkin että sun tapauksessa olisi kysymys tosta että jännität käsiä liikaa / yrität nostaa käsillä, kun tankoa kuuluisi vaan pitää ettei tipu, tietysti maksiminostoissa on hiukka vaikea katsella mistä mättää kun on keskittynyt vain siihen nostamiseen..

Originally posted by JayJay75
Mulla meni tossa pari vuotta sitten kyykyssä olkapää paskaks. Olin ottamassa maksimi ykköstä 200kg:lla kun ylöstulo vaiheessa tuntui kauhea vihlasu vasemmassa olkapäässä.Meni puoli vuotta siitä eteenpäin ennen kuin pysty penkkaamaan tai kyykkäämään kunnolla uudestaan.Nyt pari kuukautta sitten otin puolkyykky sarjaa 270kg:lla ja sama juttu taas, kauhea vihlasu vasemmassa olkapäässä.Mikäköhän siellä vois olla paskana?Yks kaveri salilla on sanonut että sillä olis vähän samanlainen vaiva (eli ei voi kyykätä ku olkapäihin sattuu).Kyselin salilla yhdeltä vanhalta konkarilta asiasta mutta se ei suostunut uskomaan että kyykky voi sattua olkapäihin...

Pidätkö tankoa miten ylhäällä niskassa? Aika oudoltahan toi olkapään hajoaminen kyykätessä on, mutta kyllä aikalailla mikä tahansa on mahdollista. Kerran näin kun yks kaveri teki penkkiä ja oli jännittänyt jalkansa viimeisen päälle tukevaan asentoon --> sitten jokin toisessa jalassa venähti/revähti/kosahti ja 100+ kiloa tuli rinnalle aika vauhdilla ... Auts :eek:

Melko alhaalla pidän tankoa (niin alhaalla kuin vain mahdollista).Yritin tehdä jonkun aikaa niin että tanko oli ylempänä niskassa mutta tuntui erittäin pahalta (mm.tasapaino oli huonompi ja sattui niskaan).Olen itsekin päätellyt että ongelma saattaisi johtu siitä että yritän liikaa nostaa käsillä ja kun tanko on pingotettu niin alas selässä kuin vain menee niin kipua tulee väkisinkin.Pitäisi varmaan koittaa leventää käsiotetta.

Melko alhaalla pidän tankoa (niin alhaalla kuin vain mahdollista).Yritin tehdä jonkun aikaa niin että tanko oli ylempänä niskassa mutta tuntui erittäin pahalta (mm.tasapaino oli huonompi ja sattui niskaan).Olen itsekin päätellyt että ongelma saattaisi johtu siitä että yritän liikaa nostaa käsillä ja kun tanko on pingotettu niin alas selässä kuin vain menee niin kipua tulee väkisinkin.Pitäisi varmaan koittaa leventää käsiotetta.

Sama homma mulla. Kankeus ei millään tahtoisi hellittää vaikka venyttelen aika reippaasti.. :(

No sehän se sitten. Kun tanko on alhaalla selässä ja sitten kun jännittää käsiä, niin olkapää on sen verran pahassa kulmassa että ...

Aika jännä muuten ... Kaikki muut "pahat tavat" mulla on treeneissä ilmaantunut ja niistä oon itseni irti vieroittanut (liiallinen nopeus toistoissa, esim. penkissä --> rinnalta pompautus; hack-kyykyssä autetaan käsillä olkapäätuista; prässissä lukitaan polvet yläasennossa jne.) KOVALLA duunilla, mutta koskaan en ole jännittänyt käsiä kyykätessä & yrittänyt auttaa niillä tankoa ylöspäin. Kiva huomata että ainakin yksi asia on mennyt heti alusta kohdalleen ... :)

Mulla tuli kanssa noi olkapäävaivat kyykässä, etenkin smith-kyykyssä. Varsinkin pidemmissä sarjoissa tanko alkoi valua alaspäin vääntäen näin olkapäitä luonnottomaan asentoon. Olkapäihin kohdistunutta rasitusta ei kyllä huomannu sarjan aikana, eikä välttämättä heti sen jälkeenkään. Smith kyykyssä varsinkin siks kun siinä tanhgossa ei oo karhennusta keskellä. Tangot on aina ihan jauhossa, mutta eipä auta jauhot tohon smithin tankoon. En oo vähään aikaan uskaltanu kyykätä, kun oon olkapäät saanu kuntoon vasta jokunen aika sitten. Kyllä mä ainaskin saan prässilläkin jalat kasvuun, ekaks superina etu- ja takareidet 2-3 settiä, ja sitten prässin kimppuun. Mutta kyllä se kyykkääminen on kivaa... oikeesti.

Nostetaan vanha thread ylös... niin kun mulla on tossa nyt ollu se hauiksen pitkän pään jänteen tulehdus niin voisko mulla olla jotain muuta häikkää lisäksi olkapäissä kun yrittää laittaa tankoa takakyykyssä siihen kuppiin eli takaolkapäiden päälle niin kun pelkällä tangolla on jo lähinnä takaolkapäässä on sellanen pistävä kipu? j

Kyykky on sellaine liike millä saa olat paskaksi. Mullakin on oikea olka sen verran siinä ja siinä onko terve vai ei. Oon ratkaissut kyykkyhomman niin, että en enää voimanostokyykkyä tee. Kyykkään tanko trapeziuksen päällä ja käsiote leveellä. niin leveä, että telineet pitä olla kapealla ja kädet telineiden ulkopuolella. Kilot putoo puoleen luonnollisesti ainakin alussa, kun homma rasittaa enemmän reisiä, kuin persettä ja keskivartaloa. Ja sit vielä se kipu, joka tulee kun tanko on niskassa. Pidän sitä vaahtomuovikortsua siinä pehmikkeenä. Bodaus tarkoitukseen ihan ok kyykky. Prässiä teen sitten HC tyylillä.

No saatana, etukyykkyä voi sitte tehä enemmän... siinä ei oikee oo mitään häikkää kunhan tekee tarpeeksi pienillä mutta se takakyykky tuskaa:curs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi kerpele!

Voisko mullaki kyykky olla syy ku on vasen olkapää paskana?! Menin eilen salille.. olkapää ei ollu oikeastaan yhtää kipee.. tein kyykyn ekana liikkeenä. Kyykyn aikana en huomannu mitää kipua, mutta lopputreenissä vihloi perkeleesti (käden ollessa jossain tietyssä asennossa)... en tajunnu että se vois tulla kyykyssä kipeeks..

No... pitää ny lepäillä ainaki jonku aikaa.. :curs:

Originally posted by timbe
Voi kerpele!

Voisko mullaki kyykky olla syy ku on vasen olkapää paskana?! Menin eilen salille.. olkapää ei ollu oikeastaan yhtää kipee.. tein kyykyn ekana liikkeenä. Kyykyn aikana en huomannu mitää kipua, mutta lopputreenissä vihloi perkeleesti (käden ollessa jossain tietyssä asennossa)... en tajunnu että se vois tulla kyykyssä kipeeks..

No... pitää ny lepäillä ainaki jonku aikaa.. :curs:

No ite pidin aina käsi kapealla kun kyykkäsin takakyykkyä ja olkapäät ei ainakaan pitäny olla jäykät kun tulee aika säänöllisesti venyteltyä kummiskin... mutta just toi kapea käsien asento vääntää aika perkeleesti olkapäitä

Kuten JJJ sanoi, niin kyllä kyykyllä voi nopeasti saada olkapäät paskaksi. Jos pitää kapeaa otetta ja ei ole kovinkaan notkea, niin tiedän muutamia jotka ovat saaneet näin olkapäät hajalle.
Siitä sitten vain suosiolla ottamaan leveämpää otetta.
Aluksi saattaa tuntua, että ei ole tasapainoa mutta kyllä siihen tottuu..

Originally posted by Raven
Kuten JJJ sanoi, niin kyllä kyykyllä voi nopeasti saada olkapäät paskaksi. Jos pitää kapeaa otetta ja ei ole kovinkaan notkea, niin tiedän muutamia jotka ovat saaneet näin olkapäät hajalle.
Siitä sitten vain suosiolla ottamaan leveämpää otetta.
Aluksi saattaa tuntua, että ei ole tasapainoa mutta kyllä siihen tottuu..

Just ton tukevuuden takia pidin käsi kapealla, nyt joutuu pistää leveälle...

Musta taas tuntuu et jos pidän yhtään leveämmällä käsiä vääntyy olkapäät ihan kieroon ja sattuu niin vitusti, ehkä se johtuu vaan siitä että pitäs venytellä olkapäitä enemmän.. Terveellisempää se varmaan on noin leveemmällä mutta minkäs teen :).. Onneksi ei vielä oo olkapäät kipeytyny =/.

saatana ku se on ainut järkevä jalka liike meidän salilla... siellä ei oo kun paska ojennuslaite ja 45 asteen prässi, mikä ei todellakaan käy etureisiin ja perseeseen ja takareisiin mutta onhan sitä välillä ihan hyvä tehdä vaihttelun vuoksi... kyykkyä en kyllä vaihtais mistääan hinnasta :evil:

edit: sen takia että sillä ja etukyykyllä tuntuu tulevan kaikki parhaiten massaa jalkoihin

Uskoisin itse Stoken selitykseen; kun olen itse funtsanut mistä on tullut kipu ranteeseen tai käteen niin olen päättynyt siihen, että olen puristanut ja vääntänyt käsillä luonnottomassa asennossa yrittäen korjata tangon huono paikka selässä. Luulisin että ranteella vääntäminen sivuttaissuunnassa olisi erityisen paha kädelle.

Hyvä setuppi/valmistelu sarjaa varten voisi auttaa ongelmaan; että etsii ja löytää sen oikein paikan selässä missä tangon pitää olla. Uskon myös, että helpottaa nostamista jos venyttelee käsiä taaksepäin ennen kovaa sarjaa, ja myös säännöllisesti.

Itse en usko leveään otteeseen, vaan itselleni sopii parhaiten melko kapea; leveällä on vaikeampi pitää tankoa siinä takana, ja sen kautta voisi menettää vääntöä.

Mulla sattui kerran aivan sama homma. Kipu oli tosin jossain sivuolkapään, takaolkapään ja ojentajalihaksen tienoilla. En vieläkään tiedä tarkkaa paikkaa mutta kipeä oli n.2 viikkoa. Kipu verotti sen verran, että esim. kulmasoutua käsipainoilla ei voinut tehdä kun kipeällä kädellä ei pystynyt penkkiin tukemaan jne... Monia liikkeitä kuitenkin pystyi tekemään esim. penkkiä.

Luulen, että satutin olkapääni siinä, kun tulin ylös ja tanko pääsi hieman pomppaamaan (tai horjumaan tai jotain...). Kun siihen sitten otin kädellä joka oli tietty hirmuisessa jännityksessä enkä ollut käsiä edes lämmitellyt tai venytellyt, niin... Tilanne oli siis sama kuin olisi yrittänyt niskan takaa punnerrusta kyykkypainoilla. Eiköhän helpommastakin loukkaa olkapäänsä.

Originally posted by SLÄM
Mulla sattui kerran aivan sama homma. Kipu oli tosin jossain sivuolkapään, takaolkapään ja ojentajalihaksen tienoilla. En vieläkään tiedä tarkkaa paikkaa mutta kipeä oli n.2 viikkoa. Kipu verotti sen verran, että esim. kulmasoutua käsipainoilla ei voinut tehdä kun kipeällä kädellä ei pystynyt penkkiin tukemaan jne... Monia liikkeitä kuitenkin pystyi tekemään esim. penkkiä.

Luulen, että satutin olkapääni siinä, kun tulin ylös ja tanko pääsi hieman pomppaamaan (tai horjumaan tai jotain...). Kun siihen sitten otin kädellä joka oli tietty hirmuisessa jännityksessä enkä ollut käsiä edes lämmitellyt tai venytellyt, niin... Tilanne oli siis sama kuin olisi yrittänyt niskan takaa punnerrusta kyykkypainoilla. Eiköhän helpommastakin loukkaa olkapäänsä.

Mullakin on vähän tollaista vikaa, kulmasoutua tangolla en pysty tekee mutta se voi olla haban jänteen tulehduksen aiheuttamaan

Back
Ylös Bottom