Kyykyn ja prässin suhteista...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Miten on noiden jalkaprässin ka kyykyn suhde?
Ite teen jalkatreenissä ensin syväkyykyn (ass to the grass, aika leveesti jalat :kippis1: )
sen jälkeen jalkaprässi(90 asteen kulmaan vähintään), pohkeet istuen ja seisten ja SJMV ja viel lopuks pakaroille kuritusta siinä laitteessa jossa ollaan maaten ja koukistetaan jalat.

Syväkyykyssä teen semmoset kunnon lämmittely ja sit menee semmonen 3x10 puhtaasti 40 kg + tanko = 60 -65 kg tästä joku 5 minsan tauko ja jalkaprässiin. Ensin 2x10 150 kg ja sen jälkeen 3x10 200 kg.
Että onko toi ihan normaali vaihtelu noiden liikkeiden välillä?

Tota on vähän vaikea vertailla, koska prässejä on niin paljon erilaisia. Esim. kelkan paino ja kelkan kulma vaikuttavat aika suuresti.
Samoista lihoista nuo liikkeet kuitenkin ottavat joten ei siitä sen suurempia huolia tarvitse ottaa. Tai jos prässi on paljon suurempi niin se voi johtua heikoista keskivartalon lihaksista.

Laffer sanoi:
Miksi noin pitkä tauko vai vedätkö kyykyn niin kovaa että menee palautumiseen se 5min?

Tuli ehkä liioteltua toi 5 minuuttia. Varmaan lähemmäs 2 minuuttia ylensä. Ei sitä ihan heti uskalla prässiin hypätä, ku onhan ne jalat hiukan vetälät sen kyykyn jälkee. Sarjat teen n. 30 sekunnin tauoilla

Laffer sanoi:
huh 30 sekuntia, itselläni on vielä taju pois tuossa 30 sekunnin kohdalla, varsinkin prässissä. :D

Sama vika täälläkin :D. Mulla kestää jalkapäivä joskus luvattoman kauan kun kyykyssä, prässissä ja SJMAVEssa tuntuu tarvitsevan isot palautusajat ja muutenkin jalkapäivä vaan nyt on paaljon raskaampi kuin esim. kädet.

Mulla ei niinkään treenin aikana väsy jalat, mut treenin jälkeen just torstaina huomasin(jalkapäivä) ku kaupan kassalla jonotin, ni jalka vispas ihan villinä siinä ja joku muksu kattos silmät mollollaan :rolleyes:
Jalkojen palautuminen kestää silleen, että torstaina kun tekee, niin jaloista häipyy vikat sunnuntai aamuun mennessä. Ennen sitä ei oo mitään asiaa rasittamaan jalkoja.

Yhteenveto = Ne on eri liikkeet ja prässejä on paljon erilaisia. Ei voi verrata.
Nyrkkisääntönä ehkä että kyllä prässistä enemmän pitää saada kuin jalkakyykyllä! :D

Yhdyn edellisiin, eli turhaa on mitää tarkempia vertailuita tehdä, kun laitteet on niin erilaisia.

Kyllä itse vedän jalatkin minuutin palautuksilla, joskus liikkeiden välillä pidän jopa 2-3 minuutin paussin. Samalla tavalla menee jalat kun muukin kroppa, siihen vaan tottuu. Ja aina välillä 30 sek palautuksia, vitun rankkaa se on, mutta treeni on nopeesti ohi. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse teen kyykyn aina tajupois treenillä ja yritän lisätä painoa joka toinen tai kolmas viikko... Prässi ja ojennukset ovat sitten vähän kevyempää vaan kyykyn päälle. Pohkeet rutistan myös niin loppuun ku vaa suinkin pystyn. Hyvin on toiminut ja kyykkykin sinne 200 noussu. En siis brassaa =D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom