Kyykyn epätasapaino

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Syväkyykkyä tehdessä menee oikeanpuolen pakara alemmaksi kuin vasemman puolen, painoa lisätessä sitten noustaan ylös myös enemmän oikeankautta. Tuloskehitys junnannut vähän paikallaan, mutta isompia vaivoja ei ole vielä tullut. Liikkuvuutta olen kovasti koittanut parantaa lantion alueelta, mutta parannusta ongelmaan ei ole tullut. Hierojallakin on käyty ja siellä sanottiin ettei isompia jumeja jaloista löydy. Mistäköhän johtuu? Lantion epätasapainoa?

Todennäkösesti sulla vaan on enemmän voimaa oikeassa jalassa. Keskityt ja yrität vaan enemmän nostaa vasemmalla ja pitää sen oikean jalan vaan enempi tukemassa, painoja pitää siis varmaan pudottaa hieman.

Yks vaihtoehto on kans laittaa joku pieni levypaino vaikka oikeanjalan alle, jolloin se vasenpuoli on enemmän mukana ja kans samassa linjassa oikean kanssa.

Itsellänikin oli sama ongelma. Tekniikassa ei ollut vikaa, vaan johtui juuri tuosta Ragen yllä mainitsemasta voimaerosta. Mun on tullut entisen harrastuksen kautta hypittyä monesti enemmän oikeelta jalalta ja itse päättelin sen johtuvan puhtaasti tästä.

Ratkasuna käytin liikkeitä jotka tehdään yhellä jalalla esimerkiks bulgarialainen askelkyykky, yhden jalan prässi, askelkyykky smithissä jne. Tätä kautta molempiin jalkoihin sain samanlaisen voiman ja nykyään homma luistaa niin kun pitääkin.

Lisäyksenä vielä, että oothan muistanu pitää syvät lihakset kondiksessa? Joskus keskivartalon heikkous voi aiheuttaa myös ton että lantio pääsee keikkaamaan väärään asentoon.

Ottaako sulla se kyykky hyvin myös sinne pakaraan, eli aktivoituuko kunnolla?

Tuohon voi olla monta syytä, jalkojen lihasten epätasapaino, pakaroiden sama, tukilihasten heikkous, lihasjumit/jäykkyys (esim lonkankoukistajat, pakarat, itse jalat) jne

Back
Ylös Bottom