kyykkypäivän apuliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tepa
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä kovempaa apuliikettä kannattaisi tehdä volyymipainotteisen kyykkyreeenin jälkeen(5-7x5), vai tekiskö ollenkaan?
Jullea olen yleensä tehnyt, mutta tuntuu vähän kovalta kyykkyjen perän, on kulkenut kuitenkin ihan ok.
Mulla on kyykky ja vetotreenejen välillä 3-4 pvää.vetotreenissä olen tehnyt kevyen kyykyn ja yläselkää. vatsoja olen tehnyt penkkipäivinä.

Vatsoja kyykkypäivänäkin ja julle tai etukyykky. GHR myös kova sana.

Laita koko ohjelma niin näkee paremmin.

Kyykky itsessään on niin kova liike, että sen jälkeen voimailijan/voimanostajan ei kannata paljoa jalkoja treenata. Itse en koskaan tee jaloille kyykyn jälkeen muuta kuin reisikoukistuksia tai keveästi ojennuksia.

Kyykyn jälkeen suosittelen antamaan tukeville lihaksille kyytiä...eli vatsoja.

Kyykky itsessään on niin kova liike, että sen jälkeen voimailijan/voimanostajan ei kannata paljoa jalkoja treenata. Itse en koskaan tee jaloille kyykyn jälkeen muuta kuin reisikoukistuksia tai keveästi ojennuksia.

Kyykyn jälkeen suosittelen antamaan tukeville lihaksille kyytiä...eli vatsoja.

Tota ideologiaa oon itsekin noudattanut. Mutta kun maksimin otttamisen jälkeen on aina vähän aikaa tosi kevyillä kyykkyä ns. kauden aloitus, on sillon ollut tapana ottaa kyykyn jälkeen melko kevyttä jullea tai etukyykkyä. sen jälkeen vatsoja noin 8-10 sarjaa. Pitäsikö mielestäsi jättää noi toiset liikkeettässäkin tapauksessa kokonaan pois? :)

Vatsoja kyykkypäivänäkin ja julle tai etukyykky. GHR myös kova sana.

Laita koko ohjelma niin näkee paremmin.

vaihtelee, mutta jotain tän tyylistä:

I kyykky 5-7x5-1
julle 3-4x6-4 pyram
kyljet 2x15
hauista

II penkki 5-7x5-1
rinta käsip. 2x6-15
vatsat
vatsat
pystysoutu käsip. 2x10-15

III ylätalja 2x6-10
kevyt kyykky 4x4 50%
maastaveto/muunnelma 3-5x5-1
soutua
kohautus 1x10-15

IV kapea penkki 2lautaa 2-3x8-3(tähän olen välillä kokeillut nopeuspenkkiä)
ransk kurkulta 2-3x10-5
viparit sivulle 2-3x15-10
takaolkapäät ylätalj 3x15-8
vatsoja
punnerrus olkapäille on ollu välillä mukana myös

reilu viikko on mennyt kierrossa,3 treenipäivää viikossa

Mun mielestä voisit vaikka vaihella jullen ja etukyykyn välillä jollei takareidet erityisesti heikko alue ole.. Kyllä mun mielestä kyykyn jälkeen voi parit etukyykyt hyvinkin ottaa, ei ne jalat viikossa kumminkaan kamalasti kyytiä saa, vaikka on kyykky ja etukyykky, kun muuten ei oo kun kevyt kyykky ja vedossa tuleva rasitus.

Tota ideologiaa oon itsekin noudattanut. Mutta kun maksimin otttamisen jälkeen on aina vähän aikaa tosi kevyillä kyykkyä ns. kauden aloitus, on sillon ollut tapana ottaa kyykyn jälkeen melko kevyttä jullea tai etukyykkyä. sen jälkeen vatsoja noin 8-10 sarjaa. Pitäsikö mielestäsi jättää noi toiset liikkeettässäkin tapauksessa kokonaan pois? :)

Joo...kevyenä kyykkypäivänä voit ottaa reilummin noita apuliikkeitä, miksei etukyykkyäkin. Mutta mun mielestä pääsääntöisesti voimanostajan ei kannata samaan reeniin laittaa kyykyn jälkeen etukyykkyä.

Mutta kevyinä kausina kannattaa vaihdella, jo pelkästään päänupinkin vuoksi!

Joo...kevyenä kyykkypäivänä voit ottaa reilummin noita apuliikkeitä, miksei etukyykkyäkin. Mutta mun mielestä pääsääntöisesti voimanostajan ei kannata samaan reeniin laittaa kyykyn jälkeen etukyykkyä.

Mutta kevyinä kausina kannattaa vaihdella, jo pelkästään päänupinkin vuoksi!

Joo, näin aattelinkin. kiitti vastauksesta:)

Usein ajatellaan raw-kyykyn apuliikkeeksi juuri keskivartaloa vahvistavia liikkeitä ja mikäs siinä, koska keskikroppa on yleensä se heikoin lenkki. Itse tätä periaatetta noudattelin ehkä vähän liiankin fanaattisesti ennen.

Sitten käänsin ajatuksen päälaelleen: koska keskikroppa pettää kyykyssä ensimmäisenä, ei JALKALIHAKSIA saa rasitettua kyykyllä maksimaalisesti. Siispä apuliikkeeksi jalkaprässi, tuo liike jota ennen hieman halveksin (olen niin vitun raaka ja kova jätkä jne.. shittiä). Jalkaprässillä sai kuitenkin jalkalihaksiin uudenlaista, paljon kovempa rasitusta.

Kolme kk pohjaan tehtyjä kutosen sarjoja prässillä tuntui auttavan etukyykyn tulokseen. Eli näinkin päin asian voisi kääntää. Kokeilemalla selviää.

Ööö.. ohjelma oli (karu versio) 1) kädet+jalat 2) rinta+selkä ja joka toisessa jalkatreenissä ek, ja joka toisessa jp.

vanhuksen kanssa samaa mieltä. keskivartalo on kyykkypäivän toinen pääalue. dynaamisia, staattisia, suoria, kylkiä, syviä... ja PALJON rautaa! mitkään rutistukset ei kuulu voimanostajan treenivalikoimaan, ellei rinnalla sitten oo kuution verran rautaa :)

hieman voi avustella esim. etukyykyllä, jullella, zercherillä jne, mutta jos kyykyssä tekee esim. 7*5*80% ei siinä hirveitä enää leikitä kinttujen suhteen. ja jos vielä kyykkäilee eri tavoilla 2-4 krt/vko, ei apuja kyllä tarvita lisäksi lainkaan.

vanhuksen kanssa samaa mieltä. keskivartalo on kyykkypäivän toinen pääalue. dynaamisia, staattisia, suoria, kylkiä, syviä... ja PALJON rautaa! mitkään rutistukset ei kuulu voimanostajan treenivalikoimaan, ellei rinnalla sitten oo kuution verran rautaa :)

hieman voi avustella esim. etukyykyllä, jullella, zercherillä jne, mutta jos kyykyssä tekee esim. 7*5*80% ei siinä hirveitä enää leikitä kinttujen suhteen. ja jos vielä kyykkäilee eri tavoilla 2-4 krt/vko, ei apuja kyllä tarvita lisäksi lainkaan.

Oon saanu sellasen käsityksen puhuttuani kokeneen voimanostajan kanssa, että noi kylkitaivutukset ovat todella hyvä liike keskivartalolle, mutta niistä voi väärin tehtynä saada vakavan välilevyn pullistuman. Mitä mieltä olet, että kannattaako niitä tehdä jos ei oo iha varma tekniikasta?:)

kannattaa, mutta sillä periaatteella, että isommalla romulla vain hyvin pientä liikerataa. laajaa sitten jollain 15-20 toistoilla. melkein parhaita isojen romujen juttuja on ihan staattiset sivultanostot: meet kyljittäin tangon viereen ja nostat jaloilla sen tarvittavan 5-10cm yläkropan pysyessä suorana. pito 5-20 sekkaa. näissäkin kannattaa mieluummin tehdä hiukan enemmän sarjoja ja jättää pikkusen varastoon kuin runnoa ruoto tukkoon.

kannattaa, mutta sillä periaatteella, että isommalla romulla vain hyvin pientä liikerataa. laajaa sitten jollain 15-20 toistoilla. melkein parhaita isojen romujen juttuja on ihan staattiset sivultanostot: meet kyljittäin tangon viereen ja nostat jaloilla sen tarvittavan 5-10cm yläkropan pysyessä suorana. pito 5-20 sekkaa. näissäkin kannattaa mieluummin tehdä hiukan enemmän sarjoja ja jättää pikkusen varastoon kuin runnoa ruoto tukkoon.

asia selvä. näin jatketaan

Back
Ylös Bottom