kyykky 1 nousuun?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Originally posted by Ämmbee
Ja Gnut § Co, väittäisin itse, että mikäli kyykky kaatuu eteen on kyse jalkojen heikkoudesta, koska jalat eivät pysty nostamaan äijää pystyssä ylös, vaan kuorma ikään kuin siirtyy eteenpäin jotta vahvempi selkä-takareisi-perse osasto hoitaa homman pois.

Mun mielestä tossa ei ole järkeä, koska eikös perse, alaselkä ja takareidet ole se osa, mikä huolehtii kropan ojentamisesta. Siispä, jos yläkroppa kaatuu etteen, niin silloin se on perse, alaselkä tai takareisi, mikä pettää(?) Ellei kyseessä sitten ole tekniikkavirhe.

No joo, turha tästä on väitellä. Olen ajatellut kyllä ottaa apuliikkeiksi kyykylle sellaisia liikkeitä, jotka yksinkertaisesti vahvistavat jalkoja. Turha sitä on vielä näillä tuloksilla kauheasti kikkailla ja etsiä heikointa lenkkiä. Voimaa vaan lisää. Prässi ja Hack ovat varmasti hyviä liikkeitä jos haluaa keskittyä pelkästään jalkojen voiman kasvattamiseen, vaikka eiväthän ne mitään "todellisia" voimailuliikkeitä olekaan...

Originally posted by gnut
Mun mielestä tossa ei ole järkeä, koska eikös perse, alaselkä ja takareidet ole se osa, mikä huolehtii kropan ojentamisesta. Siispä, jos yläkroppa kaatuu etteen, niin silloin se on perse, alaselkä tai takareisi, mikä pettää(?) Ellei kyseessä sitten ole tekniikkavirhe.
On hieman turha filosofoida näitä juttuja forumin välityksellä, mutta aion yrittää kuitenkin.

Mikäli kyykky kaatuu eteen - ja nosto epäonnistuu, voisi väittää että selkä-perse osasto pettää.

Jos taas on kyseessä nostaja joka säännöllisesti kaatuu eteenpäin kun mennään äärirajoille niin voi todeta vaan että kyseessä on nostaja joka nostaa painot selkä-perse osaston avulla. Silloin on useimmiten niin, että juuri se suoritustapa on hänellä vahvin, koska nosto kaatuu eteenpäin hakien voimaa.

Sama ilmiö esiintyy myös penkkipunerruksessa ja monessa muussa liikkeessä. WSB sanoo että J muotoiset nostot penkissä (sivulta katsottuna) meinaa että olkapäät ovat vahvemmat kuin ojentajat.

Todellisuudessa on hommassa mukana kuitenkin paljon enemmän kuin pelkkä voima... Mukana on vähintään voima-tekniikka-paino tekijät. Tekniikka saattaa jännityksen kautta pettää, ja jokainen paino vaatii myös tekniikan hienosäätöä... isompi paino takakyykyssä tekee usein sellaisen tempun, että nostaja joutuu olemaan etukenossa että paino pysyisi selässä. No, turha näitä on liikaa ajatella, nostamaan vaan.

Väljästi tähän aiheeseen liittyen: Mitä mieltä olette 2 cm korkeasta laudasta kantapäiden alla. Auttaa tietenkin kankea sääristä tyyppiä, mutta entäs muut vaikutukset. Sitten vielä semmonen tohon, että pitkä kaveri ja eteenpäin kaadutaan isommilla painoilla. Onko laudalla vaikutusta noihin ongelmiin???

ehkä hieman :offtopic:
Mutta kysytäänpä silti.
Jos tarkotuksena olis aloittaa voimapainotteinen ohjelma ja olen tehnyt kyykky ennätyksen vyön kanssa niin pitäisikö minun tehdä
a.kyykky ohjelmakin sitten vyön kanssa
b.vain ne nostot mitkä eivät mene ilman vyötä nostetaan vyön kanssa
c.testata maksimi ilman vyötä

Originally posted by Tahvo Tohveli
Onko tuo 120 kiloa treenimaksimi? Itse en ottaisi joka treenissä maksimisuoritusta. Kannattanee suurimmaksi osaksi pysyä alle 90% maksimista.

Olen erimieltä. Henk. koht. Toimii minulla, mitä kovemmat romut reeneissä niin ykkönen paranee. 80-95% joka kerta.

Originally posted by Force
Mikä ohjelma?
Moppe tarkoittanee N.O. Kummosen ohjelmaa. Mie koostin hänen vihjeittensä pohjalta oman kyykkytreenini, prosentit suoraan häneltä. En voi onnistumisesta vielä sanoa, koska ohjelma on kesken. Isompia painoja tosin jo lähestyn. Huomenna on taas vuorossa kevyt jalkapäivä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Originally posted by Metri
Moppe tarkoittanee N.O. Kummosen ohjelmaa. Mie koostin hänen vihjeittensä pohjalta oman kyykkytreenini, prosentit suoraan häneltä. En voi onnistumisesta vielä sanoa, koska ohjelma on kesken. Isompia painoja tosin jo lähestyn. Huomenna on taas vuorossa kevyt jalkapäivä.
Aivan... Oon ite tehny ekan treenin läpi ja huomenna toinen. Ilmotellaan jonkun ajan kuluttua miltä tuntuu. :thumbs:

osansa annan täältäkin, kun toi finnishpower on niin hiljanen nykyään...

mikään ei estä treenaamasta kyykkyä esim. 2, 3 tai vaikka 5 krt viikossa. "jos se on sulla huono, treenaa sitä enemmän" -yleensä toimii. kerran kahteen viikkoon tms.- bodyohjelmat eivät sovellu voiman hankkimiseen niin hyvin. tekniikka kärsii pitkistä tauoista ja hermostoa kuormitetaan yleensä väärillä ärsykkeillä.

maastavetoa en tekisi kovaa kyykyn kanssa samalla jaksolla, ellei ihan mainio palautuja ole tai sitten veli kumpuniemi nimenä (mv 3krt/vko ja aina kovaa). pelkkä kyykkytreeni apuliikkeinään esim. julle ja vatsat riittää mainiosti.

yleensä ongelmaksi muodostuu liian kovat prosentit sarjoissa ja sitä kautta a)tekniikan huononeminen, b) hidastuminen, c) liian alhainen volyymi. aikaa myöten tulee seinä vastaan.

tässä en nyt tarkoita sitä, etteikö kerran viikossa kovaa -treenillä mennä eteenpäin...onhan siitäkin näyttöjä... mutta yleensä siinä ongelmana on peruskunnon romahtaminen ykkösiin päästyä.

periaatteena hermostollisessa treenissä toimii: mieluiten usein ja ei niin tiukasti, kuin kerralla turpaan ja viikko sairaalassa :)

Tässä kevyt ohjelmavaihtoehto, kolme treeniä per viikko. Perustuu raw- maksimiin:
A B C
1. 3*4*80 10*2*65 2*5*75, 2*4*80
2. 2*3*80, 2*2*85 12*2*60 4*4*80
3. 3*4*82 14*2*55 3*5*75, 3*4*80
4. 2*3*80, 2*2*85 10*2*65 6*4*80
5. 3*4*85 12*2*60 3*4*75, 3*3*80
6. 2*3*80, 2*2*85 14*2*55 5*3*85
7. 4*3*87 10*2*65 2*3*80, 2*2*85, 2*1*90
8. 2*3*80, 2*2*85 12*2*60 5*2*90
9. 4*2*80 14*2*55 2*3*85, 2*2*90, 2*1*95
10.3*1*70 3*2*50 TESTI/KISA

Apuliikkeet:
A: julle, vatsa lisäpainoilla, jalkojen nosto kiertäen
B: askelkyykkykävely kiertäen, rinnalleveto yhd. jalalla, vatsa taljassa
C: kyljet Smithissä, GluteHamRaise

Muut liikkeet esim. penkki tehdään välipäivinä tai esim. B- päivänä, jolloin tarkoitus on parantaa kyykyn nopeutta ja huoltaa selkää. B- päivän kyykky voi olla boxilta.

neljäs D- päivä voisi olla B:n kanssa samanlainen ja sijoittua päiväksi ennen A:ta.

jahas... meni kaikki kasaan tossa programmissa...
no... lue näin: eka viikko:
1. päivä: 3*4*80%
2. päivä: 10*2*65%
3. päivä: 2*5*75%, 2*4*80%
tota kautta jos vaikka noi muutkin viikot selviäis...

anteeksi räpellys

...ja vielä: ohjelma näkyy selkokielellä boris sheiko -threadissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom