kyttäämistä ja tietämättömyyttä

Tästä on varmaan ollu juttua jo aikaisemmin..

Oon monesti huomanu, kuten tänään töissä, et eräät "vääräluuloiset ihmiset" kyttäävät innokkaasti meikäläisen ruokatottumuksia töissä, sekä kurkkivät sivusilmällä, kun vedän tauolla protsku juomii! Vittu tulkoon rohkeesti kysyyn, et mitä sä vedät. Kun vaan kuvitellaan, et mitähän hormooneja toikin vetää... ärsyttää tollaset. Monet vetää jotain pullaa kahden tunnin välein ja se muka normaaliako?

Monet on myös tullut suoraan sanoon päin naamaa, et mitä hormooninkäyttäjä, vaikka mälliä ei oo viä vedetty:kippis1:

Yleensä oon jättäny tollaset epäiliät omaan arvoonsa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei oo kukaa tullu viäl sanoo: "oo varovainen noitten hormoonien kaa, kato ny mitä Halmeelle kävi" :D

joka asiassahan täällä ollaan niin saatanan ahdasmielisiä,kytätään vaan toisten tekemisiä,vituttaa itseäkin tollanen kyräily,eikä toi safka homma ole ainoa asia.

Töissä sai alkuun vastaanottaa halveksuntaa harrastusten johdosta. Kukaan ei ole kuitenkaa puhunut hormoneista, en kai herätä juuri epäilyksiä, silakanruoto? :confused:
Syöminen oli kanssa alkuun naurunasia, kun ukot söi joka tauolla vaaleaa leipää ja päällä metua. Ja minä lämpöisiä aterioita kasvisten kera ja kahvin kanssa ruisleipää ja hedelmiä yms.
Mulle tulee kuulemma vanhempana paha ylipaino-ongelma kun syön niin paljon. :itku: No viddu, ei mies voi painaa liikaa. Riippuu vaan siitä mistä paino koostuu.

Yleistä muutenkin

Lähinnä just toi tietämättömyys.
Esim. Viimeviikolla keskusteltiin tapaus Halmeesta. Yksi vanhempi herra ei saannut muuta sanottua kuin ..." ja sittenku se vielä niitä tapuja." Tätä sitten toisteltiin tasaisin väliajoin.

Nuoremmille ja omanikäsille jaksaa vielä selittää mutta 50+ niin alkaa olemaan aika turhaa... Usein. Poikkeuksia tietysti on.

Oon tullu siihen tulokseen, että on melkein pistettävä ranttaliks ja pelleiltävä idioottien kustannuksella. Jos yrität selittää tarkasti, niin homma menee kuuroille korville, koska selittävän lauseen puolessa välissä tulee kommentti "niin muttakun", siinä vaiheessa huomaa jo, että ei oo menny yhtään perille. Eilen tuli vastaan tapaus joka hoki sitä koko ajan, että lisäravinteet ei kuulu kuntourheilijalle ja että ilman niitä ei olis nykysen kokosia podareita. Mä kerroin, että saman määrän ravinteita voit ottaa kiinteestä ruoastakin, mutta miks nähdä niin suurta vaivaa ja tuhlata enemmän rahaa... "niin muttakun, nykysen kokosia podareita ei olis ilman tota mönjää".... <--hyvä hyvä, asiallisia argumenttejä.
Sitten kysyin, että no entäs maito? eihän sekään oo luonnollista, se on pastöroitu ja siitä on poistettu rasvaa: vastaus: "niin muttakun, nykysen kokosia podareita ei olis ilman tota mönjää".
Sitten totesin, että miten voit väitellä asiasta kun et oo millään laillla perehtyny siihen, mielipiteet ei oikein kilpaile faktojen kanssa... vastaus noudatteli linjaa:"niin muttakun, nykysen kokosia podareita ei olis ilman tota mönjää"
Koko ton keskustelun ajan äijä yritti vielä osottaa mua tyhmäks helposti hermostuvaks podariks ja piti itseään fiksuna. way to go. Tais muuten onnistua...

Täytyy vaan hyväksyä se, että vaikka meillä on omat podipiirimme, niin "suurelle" maailmalle poditouhu on kuitekin täysin absurdia ja peruskäsitteet ravintoasioista on hepreaa. Ihan sama asia kun yrittäin naiselle selittää auton toimintaa "sulla voi olla polttoaine loppu, onko se bensa vai diesel?" "täh...en mä tiiä, tää on punanen"... tai neuvoa tietokoneen käyttöä +50:lle miehelle... "se kuvake on siinä työpöydällä"..."täh.. mun työpöydällä on vaan papereita ja laskukone"...

Homo sapiens... hieno laji, suurin osa kuitenkin kävelee laput silmillä niinkun juhtahevoset.

Hassunhauskat työkaverit

Menee hieman ohi alkuperäisen aiheen, sillä itse en ole koskaan hörppinyt protskudrinkkejä töissä, eikä tällaista taskukokoista naikkosta kyllä kovin helpolla "hormoonihiireksi" epäillä, vaikka olenkin kertoillut salitouhuista työkavereilleni :D No anyway, kaikenlaisia hauskoja kommentteja on saanut kyllä tämän harrastuksen tiimoilta kuulla, tässä muutamia:

"Noilla eväillähän selviäisi jo raavaampikin mies! On vissiin massakausi menossa?" Osastomme päällikön (mies) kommentti, kun kävi työhuoneessamme ja näki pöydällä evääni: paketti paahtoleipää, paketti kalkkunaleikettä ja litran jogurtti. Ihan hyvä tyyppi btw, nostelee itsekin.

"Miten sä jaksat AINA raahata noin HIRVEESTI tavaraa???" Infopisteen tytöt ovat kysyneet tuota n kertaa - mulla on siis olkalaukku, jossa lompakko, känny yms. kamat, ja reppu jossa sitten salikamat.

Oma suosikkini on ehkä se, kun kerran sekoittelin välipalaksi rahkaa ja kaurahiutaleita. Työkaveri katseli sitä sen näköisenä, että kohta tulee jokin kommentti... ja pian hän kysyikin, että "mitä IHMETTÄ sä oikein syöt???" johon minä, että "no rahkaa ja kaurahiutaleitahan minä". Työkaveri pudisteli päätään ihmetellen ja loihe lausumaan jotta "hm... toi on kyllä ihan... ihan vaan sellaista... ravintoa!" No sitäpä sitä... :lol2:

Ja paras tapaushan oli täs joskus taannoin vapaa-aikatalon kuntosalilla, kun eräs varmaankin täysin tietämätön tämänpäivän urheilusta oleva sekopää salin sahtimestari tuli meille joka kerta valittamaan salivaatteista, et ne olivat vääränlaiset.Platinumit ja farkkushortsit eivät kelvanneet.. Ja sit kun vedetytiin reenin jälkeen palautumisjuomat ja vitamiinit, niin sama juttu toistu.
Taas ne äijät vetää siä hormooneja ja tais puhua myös jotain huumeista. Ensin ajateltiin, et tää ottaa asian ihan leikillä, mut sit rupes sama juttu toistuun ja vielä uhkailun kera, aikomuksena järjestää porttikielto meille kertoen samalla kaikille meistä ja vieläpä tehdä meistä valitus, vaikka asian mukaisesti reenailtiin..

Olis varmaan pitäny ottaa mukaan raitaverkkarit, valkoinen t-paita ja vetää reenin jälkeen pullo vissyä ja häipyä kiireesti salilta, ettei paha setä tule ja rankaise meitä:lol2:

"niin muttakun, nykysen kokosia podareita ei olis ilman tota mönjää"

Joop, tohon jauhosäkkien tolloiluun törmää varmasti jokainen joka näyttää treenanneelta. Aikoinaan lukiossa minua opasti ravintoasioissa luokkakaveri joka itse nosteli kerran tai kaksi viikossa 15 kilon käsipainoa :D Hän oli vahvasti sitä mieltä että tavallinen ruoka pari kertaa päivässä nautittuna riittää joka bodarille.

Sitten kuulin muilta luokan asiantuntijoilta että kun lopettaa lisäravinteiden käytön niin paino ja tulokset tippuu, heidän isoveljillekin oli kuulemma käynyt niin... Samat kaverit tiesivät varmasti myös miten kehonrakentajat treenaa: ottaa pienet käsipainot käteen ja tekee samaa liikettä montat tuntia tauotta. Jotku heidän "tosi-isot" tutut treenaavat näin joka päivä. Lähes kaikkien jauhosäkkien mielestä treeni kertojen määrä viikossa korreloi suoraan miehen kokoon. Seitsemän päivää viikossa treenaavan täytyy olla jo tosi iso.

Kuten varmaan ymmärrätte, tämmöisten kommenttien jälkeen rauhallisenkin kaverin tekee mieli läpsästä poskelle. :curs:

Mitä jos sanoo vaan suoraan:

"Kannattaako tommosen kynäniskan puhua mitään treenaamisesta!"

tai

"Kannattaisko mun syödä niinkuin tollanen läskiperse?"

LOL! Hauskoja juttuja. Hyvä, että ees pakkiksella voi näistä avautua.

Työkaverin suusta kuultua (oli lautanen aivan täynnä Iivilin Mössöä, rypsäriä lorautettuna sekaan tietenkin ja litra piimää kyytipojaksi): "Tuollahan syöttäisi etiopialaista kylää viikon!"

Originally posted by demoni
Mitä jos sanoo vaan suoraan:

"Kannattaako tommosen kynäniskan puhua mitään treenaamisesta!"

tai

"Kannattaisko mun syödä niinkuin tollanen läskiperse?"

Kieltämättä joskus tekisi mieli mutta olen sitä mieltä, että omakohtainen oivallus tehoaa näihin paremmin.

Pari viikkoa sitten ostin uuden sheikkerin. Kuinkas ollakkaan Turussa kävelee vastaan lukioaikainen koulukaveri: "Jaahas, sekoitteletkos sä jotain hormooneja tossa." Huh huijaa... Provoa mutta kuitenkin vähän ihmetyttää ainainen hormooneista jankkaaminen. Olenko mä todella niin iso, että heti aletaan puhua hormoneista - NOT!

Just tällä viikolla... Olin lastannut tarjottimelle aika reilut satsit ruokaa, ja istuin kolleegani viereen ruokalassa. Hän katsoi lautastani ehkä 5 sekuntia, minkä jälkeen totesi rauhallisella äänellä: "Ja sitten sahalle töihin."

Nauroin tuolle kommentille vielä illallakin.

Originally posted by demoni
Mitä jos sanoo vaan suoraan...

Kokemusta on, yleensä sillä vain suututtaa. Olin katkaissut kylkiluuni pystypunnerrusta tehdessä ja nuorehko, hintelähkö mieslääkäri alkoi sitten valistamaan että pitää treenata pienillä painoilla ja pitkiä sarjoja. Minä siihen sitten loihe lausumahan: "Sori mutta sä et oo sen näkönen kaveri keneltä mä ensimmäisenä kyselisin vinkkejä lihasten kasvatukseen." Tästä lekuri suuttui oikein huolella eikä meinannut kirjoittaa enää edes särkylääkkeitä sairaslomasta puhumattakaan :D

Minä en ainakaan enää yritä valistaa tavallisia tallaajia ketkä kauhistelevat ruuan määrää tai hormonijauhoja. Kaikista helpointa on vaan nyökytellä mukana eikä ainakaan viitsiä alkaa selittämään mitään.

Pirkka-Niksi: Jos kannat mukana protskudrinkkiä duunissa tai muualla, niin pistä jauhot puolen litran termarin pohjalle. Termarista voi litkiä mitä hyvänsä eikä kukaan ihmettele/kysele. Jos kuitenkin mukanasi on sheikkeri, kyselyihin pullon sisällöstä on helpointa vastata "urheilujuomaa". Auta armias jos erehdyt vastaamaan "ihan perusheraa mulla tässä", siinä sitä taas kuunnellaan valistusta ämpärihulluista hormonibodareista joilla on "jauhomaiset lihakset"...

Olin alkukesästä maalla katonteossa kahden vanhemman miehen kanssa. Päiväruokana oli tarjolla perunalaatikkoa(perunaviipaleita+läskinpaloja). Itse en siihen ruokaan koskenut, vaan välipalaksi sekoitin heraprotskut,söin banaanin ja muutaman ruisleipäviipaleen . Siitähän se jumalaton valitus alkoi mm.pitää syödä läskiä sillä sitä jaksaa, on sinulla aika surkeat eväät...
Loppui napinat lyhyeen, kun sanoin että mennään kokeilemaan kummalla ruualla jaksaa paremmin. Toisekseen juon tarvitsemani rasvat suoraan pullosta. Toinen näistä äijistä on sellainen ylipainoinen valas. Toinen on taasen tikku-ukko, joka laihduttaa syömällä salaatin lehtiä. Sitten valittaa kun pyöräillessä/hiihtäessä tulee heikko olo ja vetää heikotukseensa sokerinpaloja.

Ei mulle olla koskaan tultu päin naamaa sanomaan, ruokailusta tms. Paitsi sitten seläntakana on musta puhuttu aika paljon paskaa... varsinkin meidän entisestä koulusta semmoset henkilöt, joita en tunne, enkä oo ikinä etes jutellut, ne korkeintaan tietää nimeltä mut. Ja sitten ne oli puhunut nuoriso tilolla kovaan ääneen, että varmaan koko kylään leviää juttu, että käytän hormooneja. Kaveri oli ollut paikalla siellä silloin ja valaissut asiaa näille. Ainut on vaan koulussa ruokalan "täti" muistaa aina kommentoida siitä, muiten vähän syön perunaa, riisiä yms. ja otan paljon kalaa, lihaa yms. ja aina muistaa sanoa: "niitä lihapullia sai ottaa vaan kaheksan ja sun lautasella on niitä 13 kpl" sanon aina takas: "oho, niinpä näkyy olevan"

Re: Re: kyttäämistä ja tietämättömyyttä

Originally posted by Stu
...totesi rauhallisella äänellä: "Ja sitten sahalle töihin."...

toi oli hyvä :whip:

Mä ostin töihin sellasen 2kg elovena pussin ja siitä olen kauhonu suoraan lautaselle ja ravannu keittiöön punnitee sen. Keittiö henkilökunta aina ihmettelee kun hyökkään sinne ja kysyn
"onko vaaka missä päin, pitäis nää kaurahiutaleet punnita"

paras kommentti mitä ne on huudellu on "mitä varten sä niitä punnittet? otat desin hiutaleita ja teet siitä puuron maitoon...se riittää isollekin miehelle"

ps. nää keittiö henkilökunta on sellasia et ne kyselee toisiltaan et "mitä vitamiinia on tomaatissa" tyyliin ja rasvaa on joka paikassa ja todella paljon.

onneks syön omia eväitä :thumbs:

Perinteinen kommentti:

"Syötkö sä rahkaa?"

Comboja, riippuen sekoituksesta:

"Syötkö sä siis tosiaan PELKKÄÄ rahkaa?"

"Syötkö sä ananasta ja rahkaa?"

Vuodesta toiseen, samoissa työympyröissä...

Kukaan ei ole selittänyt mulle, että proteiinit olisi jotain hormooneja, mutta ne kuulemma on eläinperäisiä ja valmistukseen on käytetty lehmän aivoja!!??!!

Kerran olin kaverilla joka omistaa vinopenkin. Me siinä treenattiin penkkilihasta ja nostin penkistä noin 2 kertaa enemmän. Kaveri kyllä omaakin luokan heikoimmat lihakset. Kaverin kommentti oli sarjojen jälkeen, että kyllä mäkin ton nostaisin jos mulla olisi proteiinijauhoa. Koitin kaverille selittää, että se ei ole mikään "ihmelääke" ja eipä uskonut. Sanoin vielä, että jos laittaisit ruokavalion kuntoon ja alkaisit edes treenaamaan, niin voisi nousta enemmän. Eipä uskonut sitäkään.

Kaverin ruokavalio on hemmetin huono. Tässä on kaikki mitä se yhtenä päivänä söi kun olin yötä kylässä.

Aamupala n. 10.00
Sokerikuorrutettuja muroja ja pulla.

Lounas n. 13.00
Muutama ahven ja pari perunaa.

Välipala n. 16.00
10 keksiä ja pari pullaa.

Välipala n.19.00
Sipsejä ja karkkia

Iltapala n. 21.00
2 paahtoleipää ja viimeinen pulla.

Originally posted by Wilu
"niin muttakun, nykysen kokosia podareita ei olis ilman tota mönjää"....

ai mulle tuli niin vitusti agree ku luin tota sun viestii ja sen kusipään kommentteja,
itelleni nimittäin on tullut tollasii kamahousuja vastaan...

saatana joka pv töissä: "Juotko taas sitä hormoonia?" Eilenkin joku vitun ählämi
ihmetteli mun kokoa ja osoitti sormella mun shakerii: "steroid steroid"

AAAAAHHHHHHFDAYTDRSAYITDäsladihsa

vittu saatana mä en kestä:curs: :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom