Kysymyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja seppohi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs Ikää on nyt 14 (kuukauden päästä 15) ja aloin nyt salilla käymään ja olen pari kertaa nyt käynyt. Yhtäkkiä huomasin että selkä oli hieman kipee ja käsiä en oikein voinut suoristaa kun sattu niin paljon. Niin johtuuko tämä siitä että olen tehnyt liikkeitä väärin tai en venytellyt vai mistä? Miten voi venytellä käsiä hyvin?

Ja mitkä liikkeet voivat hidastaa pituuskasvua? Etten mitään vääriä liikkeitä lähde tekemään

Elikkäs Ikää on nyt 14 (kuukauden päästä 15) ja aloin nyt salilla käymään ja olen pari kertaa nyt käynyt. Yhtäkkiä huomasin että selkä oli hieman kipee ja käsiä en oikein voinut suoristaa kun sattu niin paljon. Niin johtuuko tämä siitä että olen tehnyt liikkeitä väärin tai en venytellyt vai mistä? Miten voi venytellä käsiä hyvin?

Ja mitkä liikkeet voivat hidastaa pituuskasvua? Etten mitään vääriä liikkeitä lähde tekemään

Mitä liikkeitä olet tehnyt??

Todennäköisesti olet tehnyt liikkeet väärin ja nyt sulla on syöpä!

No eikai:D

Jos olet vasta muutaman kerran salilla käynyt niin ihan tavallista lihaskipua niissä hauiksissa on. Voi tuntua että et saa käsiä suoriksi ja kädet voivat myös välillä hieman puutua, niin ainakin minulla käy jos en ole pitkään aikaan tehnyt hauiksia. Venyttely tietenkin hieman auttaa mutta lohdutukseksi voin kertoa että kun olet muutamat kerrat käynyt lihakset treeneissä läpi niin lihaskipu alkaa hellittämään.

Kiitos toi valaisi aika paljon. Sitten vielä haluaisin tietää mitkä liikkeet hidastavat pituuskasvua. :D

Tietääkseni eivät mitkään. Jos rikot selkäsi niin pituuskasvu häiriintyy, mutta tämä tapahtuu vain jos treenaat paskalla tekniikalla selkään ottavia raskaita liikkeitä (kyykky, mave).

Kiitos toi valaisi aika paljon. Sitten vielä haluaisin tietää mitkä liikkeet hidastavat pituuskasvua. :D

Eivät mitkään, kunhan ne tekee oikein. Huonolla tekniikalla + liian isoilla painoilla maastaveto, kyykky ym. selkää rasittavat liikkeet voivat aiheuttaa ongelmia. Mitään yksittäisiä liikkeitä ei kannata alkaa välttelemään, mutta sun ikäisenä kannattaa muutenkin pari vuotta hakea maltillisilla painoilla ja pitkähköillä sarjoilla peruskuntoa, maksimipainoilla ehdit riehua myöhemminkin. Ja tämä ei nyt tarkoita että pitäisi vetää pelkkiä kevyitä 20 toiston sarjoja...

EDIT: hidas

Joo muistan itse kun ekoja kertoja kävin salilla, enkä tajunnut lämmitellä niin seuraavina päivinä en saanut edes reppua selkään.

Back
Ylös Bottom