Eli ikää on 17-vuotta ja kokemusta salilla käymisesta siinä n.3-vuotta. Joulukuun alusta mulla alko n.kolmen kuukauden tauko salilla käymisessä. En oikee mitään liikuntaa harrastanu, sillon tällöin tein lihaskuntoo himassa +venyttelin ja jossain vaiheessa rupesin käymään lenkillä. Nyt olen aloittanut kuntosalin uudestaan tavoitteenani saada lisää lihaksia. 3 viikkoa olen nyt salilla käynyt 3-4 kertaa viikossa, sarjat 3-4 ja toistot 8 ja vatsoissa toistot 15. Treenit ovat jossain määrin ollut helppoja; liikkeet tuntuvat kyllä, mutta ei ne viimeiset toistot ole jaksan-juuri-ja-juuri-tyylillä tehtyjä. Teetin ohjelmani kuntosaliohjaajalla ja kävimme liikkeet läpi kun aloitin saleilun, joten kyllä tyylin pitäisi olla oikea liikkeitä tehdessä. Kysymykseni kuuluukin, että voinko ihan rohkeasti ottaa painoja messiin, vai pitäisikö antaa kehon totutella rauhassa ja siitä sitten lähteä ottaa painoja mukaan? Tarkoitukseni ei siis ole nyt heittää tankoon 50kg 20kg:n sijasta, vaan siis rohkeasti, mutta varovaisesti nostaa vastusta.
Toinen kysymys. Kuntosalihäikkä, joka ohjelmani teki, käski tehdä jalkakyykyn selkä suorassa(kuin seisaaltaan) ja minulle tämä liike on aika pienimuotoinen, koska jalkani eivät anna taipua kuin vain ihan vähän, joten tuntuma tässä liikkeessä on aika minimaalinen. Ohjaaja sanoi, että ajan kanssa jalkani rupeavat antamaan periksi ja taipua enemmän. Onko se periaatteessa ihan sama, että tekeekö sitä selkä taivutettuna hiukan etukumaraan vai pitääkö liikkeessä olla selkä suorassa lipputangon tavoin? Ennen tein jalkakyykkyjä selkä suorassa mutta taivutettuna hiukan eteenpäin kyykyssä ollessa.
Kiitos ja kaunis.
Toinen kysymys. Kuntosalihäikkä, joka ohjelmani teki, käski tehdä jalkakyykyn selkä suorassa(kuin seisaaltaan) ja minulle tämä liike on aika pienimuotoinen, koska jalkani eivät anna taipua kuin vain ihan vähän, joten tuntuma tässä liikkeessä on aika minimaalinen. Ohjaaja sanoi, että ajan kanssa jalkani rupeavat antamaan periksi ja taipua enemmän. Onko se periaatteessa ihan sama, että tekeekö sitä selkä taivutettuna hiukan etukumaraan vai pitääkö liikkeessä olla selkä suorassa lipputangon tavoin? Ennen tein jalkakyykkyjä selkä suorassa mutta taivutettuna hiukan eteenpäin kyykyssä ollessa.
Kiitos ja kaunis.