Kysymys oululaisille kunnalliseen hammashuoltoon liittyen

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Olen siis muuttamassa Ouluun helmikuun aikana, ja hampilääkärille pitäisi mennä jossain vaiheessa, mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Millainen mahtaa olla Oulun terveyskeskuksen tilanne hammaslääkäriaikojen suhteen? Helsingissähän kunnallinen hammashuolto on ollut melko lailla täysin tukossa jo pitempään, aikoja ei saa ja jos saakin, niin puolisen vuotta saat jonottaa... Onko tilanne Oulussa yhtään parempi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeile Gilly Hammaslääketieteellisen puolta. Voi tosin olla, että se on siellä samalla tavalla terveyskeskukseen kuuluva yksikkö kuin Helsingissäkin. Yleisesti Tk:ssahan hoidetaan vain akuutit tapaukset ja tarkastukseen tulijat saavat jonottaa ihan luokattoman kauan.
Minkälaista asiaa sulla olis? Onko yksityinen täysin pois suljettu vaihtoehto?

No en kyllä ihan mielelläni yksityiselle menisi, ihan taloudellisista syistä... Epäilen, että mulla on irronnut paikka ison reiän päältä. Ei särkyä, mutta eipä sillä hampaalla oikein puremaankaan kyllä pysty.

Kiitos vinkistä anyway, pitääpä ottaa asiasta selvää!

Särkyajan olen aina saanut samalle päivälle - suuri kiitos Nuottasaaren hammashoitolan ihanalle hammashoitajalle. Tarkastuksiin on kuulemma noin ½ vuoden jono. Sitten tietysti esim. raskaana olevat ja imettävät äidit pääsevät pikimmiten tarkastuksiin. Itselläni on pelkästään hyviä kokemuksia, Nuottasaaressa olen kulkenut lasteni vauva-ajan ja sitten YTHS:llä opiskeluajan. OYS:n hammaspolista ei ole tietoa, mutta sinne tosiaan kannattaa kokeilla päästä jos ei kuulu noihin erityisryhmiin.

Tuiran hampilääkäriin pääsin noin kahdessa viikossa vuosi sitten, siellä ei tuntunut ainakaan perustarkastukseen olevan pahemmin jonoa.
Jos on paikka irronnut ison reiän päältä, eikä irtoamisesta ole kulunut kovin pitkää aikaa, voisi odotella alta sadan euron laskua yksityiseltä. Tuollaisessa hommassa taitaa olla tärkeintä se nopeus nyt, ettei tarvitse mennä juurihoitoon jne.

Viimeksi kun Oulussa varasin aikaa niin taisi tarkastukseen pääsy kestää jotain 2-3 kk, muistaakseni. Olin vastaavassa tilanteessa tuossa vuosi sitten ja menin ihan suosiolla yksityiselle ja täyty todeta että on ollut paras hammaslääkäri mikä minulla on koskaan olllut.

Viime syksynä kun varasin aikaa, niin 8kk sanoivat jonotus ajaksi tarkastukseen. Sanoin, että mulla on tammikuussa intissä todettu reikiä, mutta siellä ei ollut hammaslääkäriä, joka ne reiät olisi paikannut. Silti laittoivat tuohon jonoon ja vielä sieltä ei ole mitään kuulunut. Kävin yksityisellä paikkauttaan isoimmat reiät.

Teillähän on nopeaa palvelua ollut,minä olen edelleen jonossa hammastarkastukseen ja aikaa varattaessa avustaja sanoi että varaudu 2 vuoden jonoon.Tuumasi myös että mene yksityiselle jos haluat päästä ajoissa lääkäriin,julkiselle puolelle on mahdoton saada aikaa kohtuuden rajoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom