Kysymys (edit: sarjojen lisäyksestä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja poju83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Ajattelin kysyä että jos lisäisin mun ohjelmaan yhen sarjan lisää jokaiseen liikkeeseen, niin tulisko sillon tehtyy liikaa sarjoja/toistoja viikossa.

Eli näin:

Nykyinen ohjelma:

Ma: olkapäät + ojentajat + vatsat:
pystypunnerus käsip. 3*6-10
vipunostot sivulle 3*8-10
vipunostot takahartioille (mikänytonkaan) 3*10-12
dipit ojentajille 3*8-10
ojentajat taljassa tangolla 3*10-12
ojentajat käsipainoilla (liikkeen virallista nimeä en tiedä) 3*10-15

Ti: selkä + jalat:
kulmasoutu tangolla 3*8-10
alatalja 3*8-12
ylätalja 3*10-12
jokuihmelaite 3*10-12
kyykky 3*8-12
hack-kyykky 3*8-12
takareidet 3*10-12
etureidet 3*10-12
epäkkäät tangolla smithissä 3*12-15

Ke: hauis + rinta:
hauiskääntö levytangolla 3*6-10
hauiskääntö scott-penkissä 3*8-10
hammer käsip. 3*10-12
penkki käsip. alaviistoon 3*10-12 (ei voi tehä lyhyempiä toistoja, koska salilla ei oo isompia käsipainoja)
vipunostot maaten 3*8-10
peck-deck 3*10-15

To: ojentajat + olkapäät + vatsat:
ranskalainen punnerrus 3*6-10
ojentajat käsipainolla niskan takaa (en tiedä virallista nimeä) 3*8-10
ojentajat köydellä taljassa 3*10-12
etuolkapäät tangolla 3*8-10
ristikkäistalja takahartioille 3*10-12
jokuihmeliike 3*10-15

Pe: lepo

La: lepo

Su: rinta + hauis:
penkki käsip. 3*10-12 (joutuu kohta vaihtaa penkkiin tangolla)
vinopenkki käsip. 3*8-10
ristikkäistalja rinnalle 3*10-12
hauikset taljassa 3*8-10
hauikset käsip. 3*10-12
hauikset taljassa (eri liike kuitenki ku toi eka liike) 3*10-15

Mahdollinen muutettu ohjelma:

Ma: olkapäät + ojentajat + vatsat:
pystypunnerus käsip. 4*6-10
vipunostot sivulle 4*8-10
vipunostot takahartioille (mikänytonkaan) 4*10-12
dipit ojentajille 4*8-10
ojentajat taljassa tangolla 4*10-12
ojentajat käsipainoilla (liikkeen virallista nimeä en tiedä) 4*10-15

Ti: selkä + jalat:
kulmasoutu tangolla 4*8-10
alatalja 4*8-12
ylätalja 4*10-12
jokuihmelaite 3*10-12
kyykky 4*8-12
hack-kyykky 4*8-12
takareidet 4*10-12
etureidet 3*10-12
epäkkäät tangolla smithissä 4*12-15

Ke: hauis + rinta:
hauiskääntö levytangolla 4*6-10
hauiskääntö scott-penkissä 4*8-10
hammer käsip. 4*10-12
penkki käsip. alaviistoon 4*10-12 (ei voi tehä lyhyempiä toistoja, koska salilla ei oo isompia käsipainoja)
vipunostot maaten 4*8-10
peck-deck 4*10-15

To: ojentajat + olkapäät + vatsat:
ranskalainen punnerrus 4*6-10
ojentajat käsipainolla niskan takaa (en tiedä virallista nimeä) 4*8-10
ojentajat köydellä taljassa 4*10-12
etuolkapäät tangolla 4*8-10
ristikkäistalja takahartioille 4*10-12
jokuihmeliike 4*10-15

Pe: lepo

La: lepo

Su: rinta + hauis:
penkki käsip. 4*10-12 (joutuu kohta vaihtaa penkkiin tangolla)
vinopenkki käsip. 4*8-10
ristikkäistalja rinnalle 4*10-12
hauikset taljassa 4*8-10
hauikset käsip. 4*10-12
hauikset taljassa (eri liike kuitenki ku toi eka liike) 4*10-15

Joittenki mielestä toi alkuperäinenki ohjelma voi olla ihan paska mut mulla se ainaki toimii.

Mut mitä mieltä ootte tosta muutoksesta?

poju83 sanoi:
Joittenki mielestä toi alkuperäinenki ohjelma voi olla ihan paska mut mulla se ainaki toimii.

Mut mitä mieltä ootte tosta muutoksesta?

No ihan paskalta näyttää molemmat ohjelmat :jahas:
Selkä ja jalat samassa päivässä ja kierrossa treenataan kerran (ja pohkeitakaan ei ilmeisesti kannata treenata). RHP, way to go. Tuosta muutoksesta olen sitä mieltä, että sekin näyttää ihan turhalta. Eipä ollu kovin korrektia palautetta, mutta minkäs teet ;)

toolate sanoi:
No ihan paskalta näyttää molemmat ohjelmat :jahas:
Selkä ja jalat samassa päivässä ja kierrossa treenataan kerran (ja pohkeitakaan ei ilmeisesti kannata treenata). RHP, way to go. Tuosta muutoksesta olen sitä mieltä, että sekin näyttää ihan turhalta. Eipä ollu kovin korrektia palautetta, mutta minkäs teet ;)

Jaa :( . No tottakai mä niitä pohkeitaki treenaan, unohdin vaa laittaa ne tohon ohjelmaan. Mut miks ei selkää ja jalkoja sais treenata samassa päivässä?

poju83 sanoi:
Jaa :( . No tottakai mä niitä pohkeitaki treenaan, unohdin vaa laittaa ne tohon ohjelmaan. Mut miks ei selkää ja jalkoja sais treenata samassa päivässä?

Ne ovat kaksi suurinta lihasryhmää. Muutenkin kyllä suosittelen treenaamaan niitä yhtä usein kuin esim. esittelylihaksia (rintaa&hauista) :)
Kun kerran käyt 5 kertaa salilla viikossa, niin suosittelen vaihtamaan 5-jakoiseen ohjelmaan reilusti. Eli treenaat jokaisen lihaksen kerran kierrossa. Tai jos haluat tiheämmän treenata lihaksia, niin vaihdat itsellesi 2,3 tai 4-jakoisen ohjelman.

Jos haluat tuohon muutoksia niin ehtottomasti selkä ja jalat eri päivään, muutenhan tulee 2 tunnin kuolemantreeni(hyödytöntä), esim niin että rinta+hauis, jalat+ojentajat, selkä+olkapäät ja vatsat joskus aina vaikka kierrolla eri päivässä tai kotona imo. vattojen treenaaminen nyt muutenkin aikas turhaa. Eikä ole kovinkaan järkevää ole treenata NELJÄNÄ peräkkäisenä päivänä!!!

toolate sanoi:
Ne ovat kaksi suurinta lihasryhmää. Muutenkin kyllä suosittelen treenaamaan niitä yhtä usein kuin esim. esittelylihaksia (rintaa&hauista) :)
Kun kerran käyt 5 kertaa salilla viikossa, niin suosittelen vaihtamaan 5-jakoiseen ohjelmaan reilusti. Eli treenaat jokaisen lihaksen kerran kierrossa. Tai jos haluat tiheämmän treenata lihaksia, niin vaihdat itsellesi 2,3 tai 4-jakoisen ohjelman.

Kuten tossa aiemmin mainitsin että toi ohjelama tomii mulla, eli en oo muuttamassa ohjelmaa kokonaan. Ja vielä noista "esittelylihaksista". Treenaan niitä sen takii kaks kertaa viikossa, koska oon kokellu treenata niitä kerran viikossa neljällä liikkeellä ja kehitystä ei tullu ollenkaa. Ja jaloista vielä sen verran et oon sit ehkä tällanen amatööririntahauispelle ku jalkoja treenataan vähä vähemmän ku muita.

poju83 sanoi:
Kuten tossa aiemmin mainitsin että toi ohjelama tomii mulla, eli en oo muuttamassa ohjelmaa kokonaan. Ja vielä noista "esittelylihaksista". Treenaan niitä sen takii kaks kertaa viikossa, koska oon kokellu treenata niitä kerran viikossa neljällä liikkeellä ja kehitystä ei tullu ollenkaa. Ja jaloista vielä sen verran et oon sit ehkä tällanen amatööririntahauispelle ku jalkoja treenataan vähä vähemmän ku muita.

Kiinnostais vaan tietää kuinka hyvin sun jalat tai selkä on kehittynyt tuolla systeemillä? Vaikka joku treeni toimisikin sinulla, ei se tarkoita sitä etteikö parempaakin tapaa löytyisi (absoluuttista ratkaisua on tietenkin mahdoton esittää). Sulla ei ilmeisestikkään oo kovin pitkää treenitaustaa takana?

toolate sanoi:
Kiinnostais vaan tietää kuinka hyvin sun jalat tai selkä on kehittynyt tuolla systeemillä? Vaikka joku treeni toimisikin sinulla, ei se tarkoita sitä etteikö parempaakin tapaa löytyisi (absoluuttista ratkaisua on tietenkin mahdoton esittää). Sulla ei ilmeisestikkään oo kovin pitkää treenitaustaa takana?

En mä sitä tarkotakkaa ettei parempaa ohjelmaa löytyis. :kippis1: Voishan sitä joskus kokellakki sitä 5-jakosta ohjelmaa, mut en ainakaa vielä ku kehitystä tulee koko ajan (myös jalat ja selkä). No onhan sitä treenitaustaa semmoset 4-5 vuotta, josta noin kaks vuotta oon treenannu tosissaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom