kysymyksiä treenistä ja palautumisesta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pahis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hyvvee päivvee!!!! uus pakkislainen kyselöö... eli asiaan: kun te treenaatte niin kuinka kovia teidän treenit on, eli teettekö usein pakkotoistoja tai muita erikois liikkeitä? ja kuinka monta per sarja/liike/lihasryhmä???

ja sitten että kuinka kovat erityisesti teillä(myös minulla) natukoilla on lihaskivut treenin jälkeen/seuraavana päivänä??? itellä lihakset kyllä paripäivää aika saakelin hellinä...

ja sitten kuinka tiedätte mielestänne että lihasryhmää on treenattu tarpeeksi??? itsellä ollut tod. vaikea havaita lihaksen se optimi piste milloin kannattaa lopettaa... kun ei oikein vielä tiedä että onko liian pitkälle viety treeni jos esim. rintalihas menee tunnottomaksi viimeisessä sarjassa... eli niin sanottu pumppi menee tavallaan jo ohi... kovia sarjoja ei yleensä tule per lihas yli kuutta...

ja vielä: kuiunka olette tarkkaileet lihaksien palautumista??? itse teen noin viikon kierrolla tai hieman vajaan viikon... ja tuntuu että ehtii tosi hyvin palautumaan.... eli miten olette varmistaneet lihaksen palautuneen, vai annatteko lihakselle aina pitkän levon ennen seuraavaa rääkkiä???? :rock:

eli tässä ihan tälläsiä peruskysymyksiä treenistä ja palautumisesta.... ja muistakaa että kun sarjaa teette että ensin sumenee päästä värit, sitten näkyy valo, sitten katoaa valo ja loputkin värit ja jumala alkaa nauramaan... mutta lopussa sekin huolestuu. . . ;) :whip:

treenin kovuudesta...

sellasta vielä tuli tässä mieleeni että kun treenaatte kovaa niin olen tässä päässyt seuraamaan erään huippu seiväshyppääjän treenejä kun samalla salilla käydään niin täytyy sanoa että kyllä huippuurheilia treenaa aivan hevetin kovaa kun on kovan treenin vuoro häneltä myös opin kuinka tärkeää on kunnon keskittyminen siihen sarjaan, sillä kun siihen keskittyy niin kyllä toistoja irtoaa helvetin paljon paremmin kuin normi nostelulla... ja kun antaa kaikkensa sarjassa, niin ei kyllä minuutin palautus riitä kirveelläkään... esim. penkissä kun ennen ajattelin että "pitäis sieltä joku kutonen tulla" niin nyt pyrin olemaan ajattelematta kuinka monta tulee ja kun fiilis on se että kaikki pois niin kun tuntuu siltä että sarja on lopussa niin silloin otetaan se tahto ja helvetimmoinen sisu ja tehdään kolme päälle... :whip: ja se muuten todella on tahdosta ja halusta kiinni ne toistot... ja kyllä sieltä ne vi¤ut lentelee ja huuto ja murina on kohallaan kun oikein piiskaa itteeään antamaan kaikkensa...

muistan aina sen periaatteen: paino millä tulee "joku kolmonen" tulee kutonen kun riittävästi on tahtoa yrittää ja valmiutta antamaan itestään joka saatanan rippeen.... näin sanoi kyseinen urheilia, ja eikä ole kaukana totuudesta... :rock:

pahis sanoi:
sellasta vielä tuli tässä mieleeni että kun treenaatte kovaa niin olen tässä päässyt seuraamaan erään huippu seiväshyppääjän treenejä kun samalla salilla käydään niin täytyy sanoa että kyllä huippuurheilia treenaa aivan hevetin kovaa kun on kovan treenin vuoro häneltä myös opin kuinka tärkeää on kunnon keskittyminen siihen sarjaan, sillä kun siihen keskittyy niin kyllä toistoja irtoaa helvetin paljon paremmin kuin normi nostelulla... ja kun antaa kaikkensa sarjassa, niin ei kyllä minuutin palautus riitä kirveelläkään... esim. penkissä kun ennen ajattelin että "pitäis sieltä joku kutonen tulla" niin nyt pyrin olemaan ajattelematta kuinka monta tulee ja kun fiilis on se että kaikki pois niin kun tuntuu siltä että sarja on lopussa niin silloin otetaan se tahto ja helvetimmoinen sisu ja tehdään kolme päälle... :whip: ja se muuten todella on tahdosta ja halusta kiinni ne toistot... ja kyllä sieltä ne vi¤ut lentelee ja huuto ja murina on kohallaan kun oikein piiskaa itteeään antamaan kaikkensa...

muistan aina sen periaatteen: paino millä tulee "joku kolmonen" tulee kutonen kun riittävästi on tahtoa yrittää ja valmiutta antamaan itestään joka saatanan rippeen.... näin sanoi kyseinen urheilia, ja eikä ole kaukana totuudesta... :rock:

tollasta on asennetreenaaminen!!! :worship: se kertoo kans treeni kovuudesta jos pystyy treenaa niin kova että tulee oksennus!

itellä on treenissä aika paljo kaikkee erikoissarjoja: pakkotoistoja,negatiivisia,pudotussarjoja,restpauseja yms yms.... ja voimaa on tullu tod. hyvin!

Itse olen sitä mieltä että se kehittyy parhaiten joka treenaa fiksuiten, eikä se joka treenaa kaikista kovimpaa.
Toi on tietenkin ihan hyvä asenne urheiluun että annetaan treeneissä kaikki irti, mutta pidemmän päälle hamaan loppuun asti vetäminen liian monissa sarjoissa katkaisee kehityksen, joko vammojen tai ylikunnon takia. Alussa epävarmat tekniikat vielä nostavat vammautumisriskiä.
Älkää käsittäkö väärin, kovaa pitää osata treenata, mutta järki mukana.

Ps. Jos voimaa haluaa niin noi tehosteet kannattaa jättää vähemmälle ja keskittyä kokonaisvolyymiin

oppilas sanoi:
Itse olen sitä mieltä että se kehittyy parhaiten joka treenaa fiksuiten, eikä se joka treenaa kaikista kovimpaa.
Toi on tietenkin ihan hyvä asenne urheiluun että annetaan treeneissä kaikki irti, mutta pidemmän päälle hamaan loppuun asti vetäminen liian monissa sarjoissa katkaisee kehityksen, joko vammojen tai ylikunnon takia. Alussa epävarmat tekniikat vielä nostavat vammautumisriskiä.
Älkää käsittäkö väärin, kovaa pitää osata treenata, mutta järki mukana.

Ps. Jos voimaa haluaa niin noi tehosteet kannattaa jättää vähemmälle ja keskittyä kokonaisvolyymiin
Tähän tuli sellanen mieleen omasta kokemuksesta, että raivolla on helppo reenata 110 lasissa, mutta miten onnistuu se kevee viikko ja palauttelu? Antaako aloittelijan (jolla siis veren maku suussa) luonne puottaa kerran kuussa (esimerkki) sarjapainot puoleen ja tehä ihan leppoisasti palautellen?

Itsellä ei ainakaan onnistunut.

ikinä en oo pakkotoistoja tehny...enkä tee :D
ilman niitäkin esim. viime treenin jälkeen suunnittelin pukuhuoneeseen uutta laatotusta :hyper: jäi onneksi suunnitteluasteelle...

Gdane sanoi:
Tähän tuli sellanen mieleen omasta kokemuksesta, että raivolla on helppo reenata 110 lasissa, mutta miten onnistuu se kevee viikko ja palauttelu? Antaako aloittelijan (jolla siis veren maku suussa) luonne puottaa kerran kuussa (esimerkki) sarjapainot puoleen ja tehä ihan leppoisasti palautellen?

Ei se välttämättä onnistu kokeneemmaltakaan treenaajalta, nimim. kokemusta omaava... :evil:

Nyt, kun kevyet viikot lukevat minulla ohjelmassa, on ollut pakko opetella niihin - ja kyllä tuntuu vaikealta, on todella haasteellista motivoida itsensä esim. kyykkäämään 3*2*60%, nehän ovat ihan lelupainot eivätkä tunnu missään... Mutta kyllä se kuitenkin kannattaa, kevyen viikon jälkeen treeni luistaa taas ihan eri lailla kuin ennen sitä! :)

Oppilas: todella järkeviä juttelet! :thumbs: ja :worship:

Mä treenailen yleensä fiiiliksen mukaan. Välillä kun on ollut yövuorossa tms. ei jaksa ottaa niin kovaa. Kun sitten on taas parempi lataus ja virkeämpi, niin sitten on hyvä antaa palaa :whip:

Etenkin ojentajia, olkapäitä ja haukkareita tulee rankaistua pakkotoistoilla, muuten ei saa semmosta kunnon poltetta aikaiseksi. ;)

Näin vanhemmiten ( :wanha: ) alkaa jo osata levätäkin tarpeeksi. Mielestäni nyt on alkanut tuloksiakin tulemaan kun malttaa myös huilata ja syödä riittävästi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom