Kysymyksiä ravintoon liittyen

En ole lainkaan varma kuuluuko tämä aloittelija vai ravinto-osioon, rekisteröinnin yhteydessä olleet säännöt eivät kauheana auttaneet eikä alueilla näytä olevan erilaisia sääntöjä joten arvaan nyt, että tämä on soveliasta laittaa tälle alueelle.

Olen n. 185cm, n. 60 kg miespuolinen henkilö ja tarkoitus olisi saada painoa tämän treenaamisen yhteydessä ja lopulta päätyä näyttämään joltain muulta kuin luurangolta. Tässä on pari kysymystä:

1) Miten paljon kaloreita, proteeinia ja rasvaa? Olen kuullut, että minun pitäisi onnistua tunkemaan naamaani 2500 kaloria päivässä ja noin 120 grammaa proteeinia, onko tämä missään määrin korrektia tietoa koska eräs kaverini määristä kuultuaan sai varsin mielenkiintoisen, negatiivisen reaktion (toisinsanoen piti minua jossain hullun ja itsetuhoisen välimaastossa).

2) Miten paljon painoa pitäisi kehittää tai olisi turvallista kehittää viikossa? Tässäkin olen kuullut yhdeltä taholta, että kilo ja toinen taho sanoo, että kilo on liikaa.

3) Minkälainen olisi sopiva päiväruokavalio? Itse kun olen tottunut syömään aamiaisen ja päivällisen ja ehkä illalla jotain niin tuntuu hurjalta alkaa ahtamaan naamaan hillittömiä määriä sapuskaa.

4) kalorilaskuri.fi käytöstä sen verran, että pitääkö, jos vaikka teen munakkaan jossa on venäläistä meetwurstia ja juustoa, merkata nämä meetwrustit ja juustot sinne erikseen vai pelkän munakkaan? Entä miten arvioidaan ns. oikeaoppisesti monta annosta 5 meetwursti siivua on vai pitääkö se rueta mittaamaan näiden painot erikseen, että saa jonkinlaisen suunnalleen tarkan tuloksen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole lainkaan varma kuuluuko tämä aloittelija vai ravinto-osioon, rekisteröinnin yhteydessä olleet säännöt eivät kauheana auttaneet eikä alueilla näytä olevan erilaisia sääntöjä joten arvaan nyt, että tämä on soveliasta laittaa tälle alueelle.

Olen n. 185cm, n. 60 kg miespuolinen henkilö ja tarkoitus olisi saada painoa tämän treenaamisen yhteydessä ja lopulta päätyä näyttämään joltain muulta kuin luurangolta. Tässä on pari kysymystä:

1) Miten paljon kaloreita, proteeinia ja rasvaa? Olen kuullut, että minun pitäisi onnistua tunkemaan naamaani 2500 kaloria päivässä ja noin 120 grammaa proteeinia, onko tämä missään määrin korrektia tietoa koska eräs kaverini määristä kuultuaan sai varsin mielenkiintoisen, negatiivisen reaktion (toisinsanoen piti minua jossain hullun ja itsetuhoisen välimaastossa).

2) Miten paljon painoa pitäisi kehittää tai olisi turvallista kehittää viikossa? Tässäkin olen kuullut yhdeltä taholta, että kilo ja toinen taho sanoo, että kilo on liikaa.

3) Minkälainen olisi sopiva päiväruokavalio? Itse kun olen tottunut syömään aamiaisen ja päivällisen ja ehkä illalla jotain niin tuntuu hurjalta alkaa ahtamaan naamaan hillittömiä määriä sapuskaa.

4) kalorilaskuri.fi käytöstä sen verran, että pitääkö, jos vaikka teen munakkaan jossa on venäläistä meetwurstia ja juustoa, merkata nämä meetwrustit ja juustot sinne erikseen vai pelkän munakkaan? Entä miten arvioidaan ns. oikeaoppisesti monta annosta 5 meetwursti siivua on vai pitääkö se rueta mittaamaan näiden painot erikseen, että saa jonkinlaisen suunnalleen tarkan tuloksen?
Proteiinia noin 2g/painokilo, rasvaa noin 1g/painokilo ja loput kalorit sitten hyvistä hiilareista :) Kalorien määrä on vaikea heittää lonkalta, mutta tarkkaile painoa 4-7 krt/viikkoon, ota tuosta luvusta keskiarvo ja pyri syömään sen verran, että painoa tulee 1kg/kuukauteen. Alussa paino voi nousta hieman rivakammin, mutta se on normaalia. Voit aloittaa tuolla 2500kcal ruokavaliolla, seurata painon kehittymistä viikon tai kaksi ja sen mukaan joko lisätä tai vähentää kaloreita.

Siinä jotain vastauksia, kai sä noilla alkuun pääset :)

3) Sitten on joko alettava syömään ne kalorit noissa ruokailuissa, joissa olet tottunut syömään tai muutettava tottumuksia. Sopiva ruokavalio on se, joka itselle sopii. Minä syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan (jos kaloreihin mahtuu ja on nälkä niin myös välipalan) + palkkarin, monet, kuten beginner, syövät IF tyylillä 1-3 ateriaa päivässä ja sitten osa taas syö 6-... ateriaa päivässä. Se siis on aivan riippuvainen asia itsestä.

4)Laitat sinne kalorilaskuriin erikseen kuinka monta kananmunaa laitat, kuinka monta metwurstin siivua laitat (voit punnita keittiövaa'alla ensimmäisellä kerralla ja sitten muistatkin sen painon), kuinka monta grammaa juustoa laitat siihen ja kuinka paljon öljyä pannulle. Näin saat tarkimman summan. Tietty voit alkaa arvioimaan niitä painoja, mutta näin tulee helposti yliarvioitua ja sitten kehitys tyssää, koska ei tule niitä kaloreita tarpeeksi.

Kyllä se ruokahalusi nousee sen jälkeen kun olet viikon käynyt salilla. Kuukauden päästä ihmettelet miten pärjäsit noin pienellä ruualla. Vuoden kuluttua äitisi kiroo kun ruokalasku on tuplaantunut.

Jos omistat älypuhelimen niin katso tuo kirjoittamani aihe: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/108118-kalorisovellukset/
Siitä on paljon hyötyä:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom