Kysymyksiä muutamasta tuotteesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Katu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve,
Eli olen tässä tosissaan harrastanut 2kk salilla käyntiä, 3 kertaa viikossa. Treenaan kehon läpi kerran viikon aikana, mutta teen joka osan kovaa ja kunnolla. Nyt kun tohon kauppaan ilmesty lisäravinteita, niin ajattelin, että ei niistä ainakaan mitään haittaa ole, mutta ajattelin kysästä täällä, että mitä kaikkea noista pitäs ostaa. Eli listaan lyhyesti tuotteet:

Kaikki on Leader merkkisiä ( onko huono juttu? )
G Mass 2kg 26,90€
Whey protein 1,1kg 25,90€
After palautusjuoma 2kg 35€
Soy protein 900g 13.90€ // Maustamaton
Whey proteing 800kg 13,90€ // Maustamaton
Leader Creatine 300g 11,90€

Eli tarvitsen proteiinia joka päivä, joten nopeasti ajateltuna whey olis hyvä. Mutta mietityttää kun tossa G mass paketissa on Proteiinia, creatiinia ja kaikkea muuta jännää. Tarviinko sen lisäksi lisää creatiinia? Vai ostanko noita pikku protsku pusseja ja sit manuaalisti lisää creatiinin?
Sitten ihan perus palkkariksi tota afteria?

Ota vaikka toi palkkari ja pänikkä creatiinia. Tosin voihan noista prodeista ym. sekoittaa oman palkkarin, mutta toi after on ainakin sellane "varma nakki"....

Mutta enkö sitten "tarvii" proteiinia jostain ihan erikseen? Siis ennen treeniä ja lepopäivinä?

Tarvit ruokaa!
Palkkari on hyvä hankinta, ja jos haluut voit ottaa protskudrinkin välipalaks, mutta se ei ole missään nimessä pakollista tai edes tarpeellista. Yhtä hyvin voit syödä ruokaa. Näin itse teen, maistuu paremmalta ja mä tykkään syömisestä :D

edit: joo ja tarvitset proteiinia koko ajan (joka aterialla), välipäivinä myös.

Joo, elikkä ruokailuni on mitä on :)
Pidän tonnikalasta ja raejuustosta kyllä, mutta olen melkein 100kg ( 190cm) joten tarpeeni on jotain 200g? Joten on aika hankalaa saada sitä ilman jauhoa.

Elikkäs varmaan haen tosta sitten:
Creatiinin
Afterin

Mutta mites toi G Mass? Kun sen lisäks varmaan pitäs ottaa jonkin verran lisää protskua, mutta creatiinia on tarpeeksi kaiketi ( 5g /annos ). Tai sitten pure protskuu ja tekee siit juoman joka päivä..

Mutta kiitos teille. Näillä eväillä jatkellaan

Vielä semmonen, että täällä puhutaan paljon dextriinistä creatiinin kanssa. Onko välttämätöntä ja mitä hyötyä siitä oikeasti on?

Dekstroosi on siis glukoosia, eli aiheuttaa vissiin suhteellisen maksimaalisen insuliinipiikin -> kreatiinit päätyvät paremmin lihaksiin. Käytännössä ihan sama, vedätkö vaikka maltodekstriiniä (muutaman glukoosimolekyylin mittaista sokeria) vai maltodekstriiniä + dekstroosia. Dekstroosi on tosin todella halpaa, esim. Fastin Dextro taitaa olla jotain 5€/kg, eli eipä siitä köyhdykkään liikaa. Itse käytän myös osaksi sen vuoksi että maistuu palautusjuoma makeammalta kuin jos pelkkää maltoa laittaisi.

Täällä puhutaan proteiinista ja heraproteiinista kuin ne olisivat kaksi eri asiaa. Onko niillä käytännössä mitään selkeitä eroja ( olen aloittelija )

Täällä puhutaan proteiinista ja heraproteiinista kuin ne olisivat kaksi eri asiaa. Onko niillä käytännössä mitään selkeitä eroja ( olen aloittelija )

www.fineli.fi sanoi:
Proteiinit koostuvat yhteensä 20 eri aminohaposta, joista kymmentä ihmisen elimistö ei pysty itse valmistamaan, vaan ne täytyy saada ruoasta. Aminohapot toimivat rakennusaineina kudos- ja entsyymiproteiineissa sekä monissa hormoneissa ja hermostollisissa välittäjäaineissa.

Proteiini on siis makroravinne, ja hera yksi sen alalajeista. Muita ovat esimerkiksi riisi-, soija- ja maitoproteiini. Herassa tuo aminohappoprofiili on käsittääkseni suotuisin mutta kyllä noita muitakin voi vedellä ihan huoletta.

Tuosta dextroosista (tai vastaavasta hiilarista) ja kreatiinista vielä se että näppärästi saat ne yhtä aikaa kun tempaset kreatiinin palautusjuomassasi.

Yleisestikin mitä tulee massanlisääjiin ja valmiisiin palautusjuomiin jne. ne ovat vain valmis blendi proteiinia, hiilaria ja ehkä kreatiinia. yleensä jollain maulla höystettynä. Kilohinta on niissä yleensä aika huikea verrattuna siihen että ostat itse nuo erikseen edullisiimista vaihtoehdoista kasattuna ja sekoittelet oman palkkarisi.
Toisaalta taas jos lompakko kestää ja makuhermot vaatii niin siitä vaan valmiita testailemaan. Samoin proteiini voi olla eri tavalla suodatettua ja siten kalliimpaa mutta vähälaktoosisempaa jne. jos sellaista tarviit.

Pakkiksen tuotteista en itse tunne kuin Mass Blastin mansikan makuisena. Vedin sitä palautusjuomana ja ostan kyllä toistekin, todella hyvän makuista. Varsinkin maidon kanssa välipalan korvikkeena.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, elikkä ruokailuni on mitä on :)
Pidän tonnikalasta ja raejuustosta kyllä, mutta olen melkein 100kg ( 190cm) joten tarpeeni on jotain 200g? Joten on aika hankalaa saada sitä ilman jauhoa.

Elikkäs varmaan haen tosta sitten:
Creatiinin
Afterin

Mutta mites toi G Mass? Kun sen lisäks varmaan pitäs ottaa jonkin verran lisää protskua, mutta creatiinia on tarpeeksi kaiketi ( 5g /annos ). Tai sitten pure protskuu ja tekee siit juoman joka päivä..

Mutta kiitos teille. Näillä eväillä jatkellaan

Tossa leaderin afterissähän on jo creatiinii, turha sitä on paljoo enempää ostaa. Kyl ton 200g protuu saa helposti, ite 173/70 ja protuu tulee se 200-250 päiväs, ruokailu kuntoon ni selvii pelkäl palkkaril. Tohon ainakin ite uskon vahvasti...

Kiitoksia.. Kysymyksiä tulee kokoajan lisää, huolimatta siitä että täällä on topikkeja aiheesta jo paljon.

Kreatiini :P
Tankkaus->ylläpito-> Tauko= tankkaus+Ylläpito vai uus tankkaus?
Ei oikein löydy tyhjentävää vastausta tähän. Vedänkö sitä joka toinen kk vai kokoajan?

EDIT: Kerkes tulla postauskin tässä välis :P

Kreatiini :P
Tankkaus->ylläpito-> Tauko= tankkaus+Ylläpito vai uus tankkaus?
Ei oikein löydy tyhjentävää vastausta tähän. Vedänkö sitä joka toinen kk vai kokoajan?

Ei tarvitse tankata jos ei halua.
Ei tarvitse pitää taukoja jos ei halua.
Vedä vaikka aina palkkarissa ja välipäivinä 5g.
Jos jostain syystä joutuu ottaa taukoa punteista (1vko+),niin sillon ota tauko.
Tai joka purkin jälkeen 1kk taukoa, tai jotain vastaavaa, ihan miten huvittaa.
Ja tankkauksesta sen verran että; tankkaa jos siltä tuntuu, eli 4x5g päivässä ~5 päivän ajan, mutta krea varasto täyttyy myös ilman tankkausta, joten se ei ole välttämätöntä. Ite vedän ~10g kreaa muutaman päivän tauon jälkeen (bcoz I can) ja sitten vakio ~5g (kukkura t-lusikallinen) palkkarissa, ja välipäivinä suoraan suoraan suuhun ja vettä päälle.

Suklaan makuinen mass blast on myös hyvää.
Ja jos tampereella päin oot ni ainakin tuo Turtolan Citymarketin Ikivireästä saa helkutin halvalla, 39€ 4kg pänikkä.
"Normaalisti" se on varmaan sen 49€, ainakin mitä muissa kaupoissa nähny.

Mä tykään et vedän aina välittömästi reenin jälkeen palautusjuoman ja sit muuten syön kunnolla normaali ruuan. Käytän Fast:n Muscle +:ssaa ja mitähän se maksais sellanen 1,3kg säkki jonkun 29e.

Suositut

Back
Ylös Bottom